• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora hundtråden!

Mattias71

Omega
Lördags godis.
EFFECTS.jpg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Hade under många år tre Irländska Settrar, under en kort period alla tre samtidigt. Sötare, snällare och mera lätthanterliga hundar får man leta efter. Hittade tyvärr ingen bild på alla tre men i alla fall en på dom två sista, dvs Stella och Audrey. Inte omöjligt att det kan bli en till i framtiden nu när vi bara har en Gordon Setter kvar. :heart:
Stella och Audrey.jpg
 
Senast ändrad:

Mich LS

Omega
Hade under många år tre Irländska Settrar, under en kort period alla tre samtidigt. Sötare, snällare och mera lätthanterliga hundar får man leta efter. Hittade tyvärr ingen bild på alla tre men i alla fall en på dom två sista, dvs Stella och Audrey. Inte omöjligt att det kan bli en till i framtiden nu när vi bara har en Gordon Setter kvar. :heart:
Stella och Audrey.jpg
Riktigt fina hundar det där :p alla jag träffat har varit supermysiga, samt lite sött småklumpiga(?) av någon anledning.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Hade under många år tre Irländska Settrar, under en kort period alla tre samtidigt. Sötare, snällare och mera lätthanterliga hundar får man leta efter. Hittade tyvärr ingen bild på alla tre men i alla fall en på dom två sista, dvs Stella och Audrey. Inte omöjligt att det kan bli en till i framtiden nu när vi bara har en Gordon Setter kvar. :heart:
Stella och Audrey.jpg

Fel! Jag hittade en på alla tre där även Sissi grånos är med ... :happyhappy:

När man var ute och gick med dom och fick frågan om hur man kunde ha tre så stora hundar var svaret givet: "Fyra blir för många.". :D
Tre settrar (edit).jpg
 
Senast ändrad:

LI0N

Panerai
Kan man hämta hem en Yorkie som är 7,5 vecka gammal? Corona sätter käppar i hjulet för en leverans vid 8 veckor... Vad tror ni?
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Saken är den att det blir mycket senare... Restriktionerna släpps i Maj och då är det ju ingen valp man får hem längre :(
Nog är den väl fortfarande en valp i maj, men jag förstår hur du tänker. ;)
Gissar att hunden hämtas i utriket och det är förmodligen en lång resa inblandad. Jag hade nog isf väntat. Vad säger kenneln, det är upp till dem också att bestämma. Är det en seriös uppfödare så kommer de att se till hundens bästa och ge råd därefter.
Hur som, ser fram emot bilder på den sedan!
 

LI0N

Panerai
Nog är den väl fortfarande en valp i maj, men jag förstår hur du tänker. ;)
Gissar att hunden hämtas i utriket och det är förmodligen en lång resa inblandad. Jag hade nog isf väntat. Vad säger kenneln, det är upp till dem också att bestämma. Är det en seriös uppfödare så kommer de att se till hundens bästa och ge råd därefter.
Hur som, ser fram emot bilder på den sedan!

Tydligen var det inte i Maj, restriktionerna ska hålla tre månader! Uppfödaren har skickat massa filmer och får den lilla odågan leva som han lever nu i tre månader kommer vi ha problem sen :D
De ska till veterinären imorgon så vi bad henne kolla med veterinären vad hen tror också!
 

LI0N

Panerai
När har ni börjat träna hunden på jobbet? Han är 8 veckor nu men vi är väldigt lite folk på jobbet just nu så han skulle få en ganska enkel inlärningsprocess! Kan man ta med honom vid 9v?
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
A5033027-6C21-411D-B457-734D1ECBE183.jpeg

Nu
E92B1956-C239-42F2-8E65-C9C5BC01836C.png
När har ni börjat träna hunden på jobbet? Han är 8 veckor nu men vi är väldigt lite folk på jobbet just nu så han skulle få en ganska enkel inlärningsprocess! Kan man ta med honom vid 9v?
Beror väl kanske lite på jobb och miljöerna där!? Men jag började i princip omgående. Lika bra att hunden känner att det är ett andra hem tidigt med tanke på tiden de, kanske, får vistas där.
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
När har ni börjat träna hunden på jobbet? Han är 8 veckor nu men vi är väldigt lite folk på jobbet just nu så han skulle få en ganska enkel inlärningsprocess! Kan man ta med honom vid 9v?

A5033027-6C21-411D-B457-734D1ECBE183.jpeg

Nu
E92B1956-C239-42F2-8E65-C9C5BC01836C.png

Beror väl kanske lite på jobb och miljöerna där!? Men jag började i princip omgående. Lika bra att hunden känner att det är ett andra hem tidigt med tanke på tiden de, kanske, får vistas där.
Beroende på vilken arbetsplatsen, så helt rätt tänkt. I dessa coronatider är det kanske ändå är helt optimalt med inskolningen på jobbet.
 

LI0N

Panerai
A5033027-6C21-411D-B457-734D1ECBE183.jpeg

Nu
E92B1956-C239-42F2-8E65-C9C5BC01836C.png

Beror väl kanske lite på jobb och miljöerna där!? Men jag började i princip omgående. Lika bra att hunden känner att det är ett andra hem tidigt med tanke på tiden de, kanske, får vistas där.

IT-bolag, eget kontor så han får nog vara ifred :) Han börjar vara så busig så känns som det kommer bli svårare och svårare! Tänkte ha honom halva dagar först
 
Topp