• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora hundtråden!

49E7EA57-F00A-40D5-98CB-66EA04B31F87.jpeg

Någon som är trött på att spela modell....

Wow! Vad är det för ras?

Ingen här inne som sportar Airedale? Kommer inte skaffa hund nu heller, men någon gång i framtiden. Lika bra att vara förberedd :)

Har haft en Airedaleterrier för många år sedan. Erfarenheten av en hund av en viss ras säger givetvis inte mycket om rasen som sådan, men våran tik var klart lurig. Tog en evighet att få rumsren. Översmart och misstänksam om man skulle kalla in henne för att åka iväg, så det kunde ta en evighet innan man fick tag på henne. Funkade inte med småbarn när dom väl började röra sig själva och hon räknade alla under typ 20 som småbarn. Hopplös päls som ska trimmas via ryckning och inte klippning, även om vissa klipper dom ändå. Bortsett från det, en trevlig hund ... :D

Senast ändrad:
Har haft en Airdaleterrier för många år sedan. Erfarenheten av en hund av en viss ras säger givetvis inte mycket om rasen som sådan, men våran tik var klart lurig. Tog en evighet att få rumsren. Översmart och misstänksam om man skulle kalla in henne för att åka iväg, så det kunde ta en evighet innan man fick tag på henne. Funkade inte med småbarn när dom väl började röra sig själva och hon räknade alla under typ 20 som småbarn. Hopplös päls som ska trimmas via ryckning och inte klippning, även om vissa klipper dom ändå. Bortsett från det, en trevlig hund ... :D
...Varför nöja sig med mindre!?
-Som en av mina airdalebekanta brukade säga när jag kom med min border. ;)

Har haft en Airedaleterrier för många år sedan. Erfarenheten av en hund av en viss ras säger givetvis inte mycket om rasen som sådan, men våran tik var klart lurig. Tog en evighet att få rumsren. Översmart och misstänksam om man skulle kalla in henne för att åka iväg, så det kunde ta en evighet innan man fick tag på henne. Funkade inte med småbarn när dom väl började röra sig själva och hon räknade alla under typ 20 som småbarn. Hopplös päls som ska trimmas via ryckning och inte klippning, även om vissa klipper dom ändå. Bortsett från det, en trevlig hund ... :D

Låter som en.. Hund :D Rätt passande ändå, är inte ens 40 och tenderar att sortera allt under 25 som dagisbarn.

Fan inte lätt att hitta rätt hund. Har ju, i modern tid, mest erfarenhet av Berner Sennen och blandraser med den som bas. Vägrar kombi, så det går ju bort. Annars rätt rätt hund, om man bortser från livslängd pch envishet.

Låter som en.. Hund :D Rätt passande ändå, är inte ens 40 och tenderar att sortera allt under 25 som dagisbarn.

Fan inte lätt att hitta rätt hund. Har ju, i modern tid, mest erfarenhet av Berner Sennen och blandraser med den som bas. Vägrar kombi, så det går ju bort. Annars rätt rätt hund, om man bortser från livslängd pch envishet.

Skitlätt ju. Ta någon av fågelhundsraserna. Har själv haft 4 Springer Spanniel, 3 Irländsk Setter och 2 Gordon Setter, alla lika trevliga och lätthanterliga.

Edit: What's not to like ,,,? :happyhappy::heart:
Zooki 2017-09-12.jpg

Senast ändrad:
Omöjligt att vara opartisk men bor man i lägenhet hyfsat centralt tycker jag frallor är svårslagna.
Kan ligga och vila en hel dag men samtidigt hänga med på en bra löptur och älskar att vara i skogen.
Sen är dom dock envisa som satans
7E25C131-377F-4E0B-857E-414ED466B537.jpeg
EB66BBB1-3C15-4883-9B29-9907253AEC9F.jpeg

Omöjligt att vara opartisk men bor man i lägenhet hyfsat centralt tycker jag frallor är svårslagna.
Kan ligga och vila en hel dag men samtidigt hänga med på en bra löptur och älskar att vara i skogen.
Sen är dom dock envisa som satans
7E25C131-377F-4E0B-857E-414ED466B537.jpeg
EB66BBB1-3C15-4883-9B29-9907253AEC9F.jpeg
Det är enligt mig världens goaste ras.
Men där har väl alla med fransk bulldog samma åsikt :)

Tillbaka
Topp