• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora hundtråden!

BCC621BE-A871-4AAD-8C67-A7BDAC89215C.jpeg

Plus lite tid,vila,smärtstillande och mycket kärlek!:happyhappy:

Man ska ju alltid följa veterinärens rekommendationer, men dosen kan ju vara snål. Sedan är han såklart mörbultad och öm, plus såren där han blivit tuggad. Blev han sydd?
Har varit med om ”kurr ” några gånger genom åren. Svart terrier vs tollare, border collie vs pinscher (mellan) och de återhämtar sig alltid även om det inte sett trevligt ut med skadorna.
Kolla bara att han får i sig vätska. Han bör märkbart repa sig dag för dag.

Stackarn, hoppas han kryar på sig snabbt!

Tack alla!
Sov på soffan i natt för att ha lite koll. Den lille jäkeln väckte mig flera gånger med grovt snarkande! :D
Vaknade också av att han var uppe och gick, vilket är positivt. Han har även druckit en del vatten i natt.
Känns som att han haft en bra natt. :)
Nu gäller det bara att få ut den lille för att kissa.

Tack alla!
Sov på soffan i natt för att ha lite koll. Den lille jäkeln väckte mig flera gånger med grovt snarkande! :D
Vaknade också av att han var uppe och gick, vilket är positivt. Han har även druckit en del vatten i natt.
Skönt att höra!:)

Man ska ju alltid följa veterinärens rekommendationer, men dosen kan ju vara snål. Sedan är han såklart mörbultad och öm, plus såren där han blivit tuggad. Blev han sydd?
Har varit med om ”kurr ” några gånger genom åren. Svart terrier vs tollare, border collie vs pinscher (mellan) och de återhämtar sig alltid även om det inte sett trevligt ut med skadorna.
Kolla bara att han får i sig vätska. Han bör märkbart repa sig dag för dag.
En tand från den stora hunden har gått igenom ögonlocket men det syr de inte.
Veterinären gjorde egentligen inte så mycket. Han kände igenom kroppen och gjorde sedan rent ögat.
Veterinären såg måste ha gått ut högskolan igår. Inte en dag över 23! Men verkade kunnig!

Tack alla!
Härligt att höra:)!hoppas det fortsätter med förbättringen under dagen och att ni får en fin söndag trotts allt och tack för att du berättade,man undrar ju och är berörd.

Jäkla depp!
Tog en löprunda och tänkte på livets jävlighet och att Chucky mår som han gör.
När jag kommer hem så har frun precis kommit hem från en promenad med hunden! Han hade gått in i väskan så hon kunde bära ut honom. Väl ute så hade han stapplat omkring, nosat och faktiskt viftat lite på svansen. Det finns hopp! :)

Med en viss uns av lite dålig självinsikt ang sin fysiska storlek kontra sina antagonister ;)
Fast han har garanterat en stor vilja. Hoppas han mår bättre :)
”Ett visst uns av dålig självinsikt” var det :D
Men ska man vara lite allvarlig så är det väl inte storleken som är avgörande här? Det är väl någon form av rangordning eller hierarki tänker jag?
-Varför kommer de där unghundarna här i mitt revir och mopsar upp sig?
Jag har ingen aning egentligen men jag tänker att det kan vara så? :)

”Ett visst uns av dålig självinsikt” var det :D
Men ska man vara lite allvarlig så är det väl inte storleken som är avgörande här? Det är väl någon form av rangordning eller hierarki tänker jag?
-Varför kommer de där unghundarna här i mitt revir och mopsar upp sig?
Jag har ingen aning egentligen men jag tänker att det kan vara så? :)
Visst är det nog så. När Witte levde så var han jäkligt noga med att på hans tomt skulle ingen annan hund vara om det inte var nån av hans hundpolare. Och han liksom din Chucky backade inte heller om "fel" hund kom på hans väg. För det var ju hans väg, tyckte han. :D Våra fyrbenta livskamrater kan ju ha en väldigt egen vilja när dom väl får för sig nåt... :)

Jäkla depp!
Tog en löprunda och tänkte på livets jävlighet och att Chucky mår som han gör.
När jag kommer hem så har frun precis kommit hem från en promenad med hunden! Han hade gått in i väskan så hon kunde bära ut honom. Väl ute så hade han stapplat omkring, nosat och faktiskt viftat lite på svansen. Det finns hopp! :)
Kul att höra, verkar som det går åt helt rätt håll :)

Blir ca 3-4 dagar/vecka jag får ha besten med mig på kontoret. Inte så mycket besvär dock då han ligger såhär, i princip, non stop hela dagen. Helt oberörd av högljudda maskiner, sprängningar på granntomten osv. Började ta med honom redan vid ca 10 veckors ålder och det har man igen nu. Sjukt cool och sover igenom det mesta.
C216E393-C6E6-4993-966C-4E7041D856BF.jpeg

Tillbaka
Topp