• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora hundtråden!

andrewski

Omega
Två veckor kvar nu. Känns som en evighet!
21AF27D8-BAEB-43E5-8DC0-987A0516640D.jpeg
 

[Bobo]

Rolex
Bruno har gått och kärat ner sig i en mops...
Varje gång vi passerar Lillemors hus stannar han och väntar tills hon kommer ut och hälsar. Vi kan inte passera utan att dom har fått nosa på varandra genom staketet en stund. Om jag försöker hindra det hela så lägger han sig platt på marken bara.:D
IMG_20200709_203807.jpg
IMG_20200709_203929.jpg
IMG_20200709_203830.jpg
IMG_20200709_203828.jpg

Hon verkar minst lika förtjust och tittar med långa blickar efter oss när jag till slut lyckas få honom att följa med hemåt.:)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Tack alla!
Sov på soffan i natt för att ha lite koll. Den lille jäkeln väckte mig flera gånger med grovt snarkande! :D
Vaknade också av att han var uppe och gick, vilket är positivt. Han har även druckit en del vatten i natt.
Känns som att han haft en bra natt. :)
Nu gäller det bara att få ut den lille för att kissa.

Chucky var ju som många vet i ett slagsmål med två Berner Senner-hundar. Han fick lite stryk och var rätt sargad ett tag. Han repade sig och har sedan dess varit sitt vanliga jag med taskig självinsikt och ojämnt humör.
På gårdagens kvällspromenad hann vi 10 meter innan han började halta och hålla upp vänster tass.
Såg inte så jättefarligt ut men jag tänkte att det är bäst att gå hem igen. Kanske var det bara en sträckning?
Efter en trappa på väg upp till lägenheten så klarar han inte mer. Han kurar ihop sig och gör sig sådär liten som han jag har lärt mig att han gör när han har ont.
Jag fick faktiskt bära upp honom, och den här hunden brukar man inte få bära hur som helst i vanliga fall!
Väl hemma så stapplar han direkt fram till filten och lägger sig. När hustrun kommer nära så åker överläppen upp för att varna. - Kom inte hit, jag har skitont och är INTE på humör!
Vi ringer Strömsholm som säger att vi ska vänta någon timme innan vi åker in. Det kanske trots allt bara är en sträckning.
Hustrun ger honom lite smärtstillande som vi har kvar efter slagsmålet.
Chucky ligger blixtstilla för att inte röra benet men han verkar lugnare och efter ett tag ser jag att han faktiskt sträcker lite på benet. Efter ännu ett tag så reser han sig och haltar upp och försöker rätta till filten. Efter ytterligare en stund lyckas jag locka i honom lite Gustafskorv. (har ni hund[eller annan människa för den delen] så testa korven, den är sanslöst god)

Nu börjar han röra sig mer och mer och snart börjar han faktiskt gå lite. Vi kommer lite senare ut på promenaden och allt är som vanligt igen!
Det var alltså en rejäl sträckning.
Otroligt skönt att det gick bra även denna gång!
Chucky är 11 år och kanske är det här den sista sommaren trots allt? Jag vill verkligen inte att han ska ha ont eller lida.

90D56ED7-CA75-4365-849F-3DF0352088B2.jpeg


He he, Bobo har faktiskt kommit på tal och låg på topplistan ganska så länge men nu har vi en annan favorit. Frugan måste bara bestämma sig så ingen idé att skriva det ännu :rolleyes:
Nu då @Sonnyboy vad blev det för namn?
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Chucky var ju som många vet i ett slagsmål med två Berner Senner-hundar. Han fick lite stryk och var rätt sargad ett tag. Han repade sig och har sedan dess varit sitt vanliga jag med taskig självinsikt och ojämnt humör.
På gårdagens kvällspromenad hann vi 10 meter innan han började halta och hålla upp vänster tass.
Såg inte så jättefarligt ut men jag tänkte att det är bäst att gå hem igen. Kanske var det bara en sträckning?
Efter en trappa på väg upp till lägenheten så klarar han inte mer. Han kurar ihop sig och gör sig sådär liten som han jag har lärt mig att han gör när han har ont.
Jag fick faktiskt bära upp honom, och den här hunden brukar man inte få bära hur som helst i vanliga fall!
Väl hemma så stapplar han direkt fram till filten och lägger sig. När hustrun kommer nära så åker överläppen upp för att varna. - Kom inte hit, jag har skitont och är INTE på humör!
Vi ringer Strömsholm som säger att vi ska vänta någon timme innan vi åker in. Det kanske trots allt bara är en sträckning.
Hustrun ger honom lite smärtstillande som vi har kvar efter slagsmålet.
Chucky ligger blixtstilla för att inte röra benet men han verkar lugnare och efter ett tag ser jag att han faktiskt sträcker lite på benet. Efter ännu ett tag så reser han sig och haltar upp och försöker rätta till filten. Efter ytterligare en stund lyckas jag locka i honom lite Gustafskorv. (har ni hund[eller annan människa för den delen] så testa korven, den är sanslöst god)

Nu börjar han röra sig mer och mer och snart börjar han faktiskt gå lite. Vi kommer lite senare ut på promenaden och allt är som vanligt igen!
Det var alltså en rejäl sträckning.
Otroligt skönt att det gick bra även denna gång!
Chucky är 11 år och kanske är det här den sista sommaren trots allt? Jag vill verkligen inte att han ska ha ont eller lida.

90D56ED7-CA75-4365-849F-3DF0352088B2.jpeg



Nu då @Sonnyboy vad blev det för namn?
Skönt att det var en sträckning bara.:) Blev fasen orolig i början av ditt inlägg att det gått illa...
Du får se till att Chucky får gå kortare men kanske några fler rundor istället för någon enstaka lång runda per dag, vilket du/ni kanske redan gör.
Han får ju trots allt trampa runt en del del fler steg än vad vi långbenta människor gör varje gång det ska rastas;)
Och 11år är en aktningsvärd ålder ju:pompus:
 
  • Like
Reactions: Beo

Moorflax

Patek
2-Faktor
Skönt att det var en sträckning bara.:) Blev fasen orolig i början av ditt inlägg att det gått illa...
Du får se till att Chucky får gå kortare men kanske några fler rundor istället för någon enstaka lång runda per dag, vilket du/ni kanske redan gör.
Han får ju trots allt trampa runt en del del fler steg än vad vi långbenta människor gör varje gång det ska rastas;)
Och 11år är en aktningsvärd ålder ju:pompus:
Ja det kanske är så att vi måste korta ner turerna?
Vi brukar gå en sväng på förmiddagen, kanske 1 km. Mitt på dagen 2 km, eftermiddag 3 km, kväll 1 km och sista kissen på kanske 1 km.
Bara uppskattade sträckor så klart men det här kanske är för mycket?
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Ja det kanske är så att vi måste korta ner turerna?
Vi brukar gå en sväng på förmiddagen, kanske 1 km. Mitt på dagen 2 km, eftermiddag 3 km, kväll 1 km och sista kissen på kanske 1 km.
Bara uppskattade sträckor så klart men det här kanske är för mycket?
När jag hade Witte så fick han bestämma lite hur mycket han ville gå sista året. Ville han gå långrunda så gjorde vi det eller tvärtom. Då får dom ju iaf komma ut o gå. Det finns bra atroshämmande piller som kan hjälpa också mot ömma leder. Men det ska ju en veterinär informera om och ordinera.
Det absolut viktigaste är ju att dom fyrbenta inte har ont:)
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Chucky var ju som många vet i ett slagsmål med två Berner Senner-hundar. Han fick lite stryk och var rätt sargad ett tag. Han repade sig och har sedan dess varit sitt vanliga jag med taskig självinsikt och ojämnt humör.
På gårdagens kvällspromenad hann vi 10 meter innan han började halta och hålla upp vänster tass.
Såg inte så jättefarligt ut men jag tänkte att det är bäst att gå hem igen. Kanske var det bara en sträckning?
Efter en trappa på väg upp till lägenheten så klarar han inte mer. Han kurar ihop sig och gör sig sådär liten som han jag har lärt mig att han gör när han har ont.
Jag fick faktiskt bära upp honom, och den här hunden brukar man inte få bära hur som helst i vanliga fall!
Väl hemma så stapplar han direkt fram till filten och lägger sig. När hustrun kommer nära så åker överläppen upp för att varna. - Kom inte hit, jag har skitont och är INTE på humör!
Vi ringer Strömsholm som säger att vi ska vänta någon timme innan vi åker in. Det kanske trots allt bara är en sträckning.
Hustrun ger honom lite smärtstillande som vi har kvar efter slagsmålet.
Chucky ligger blixtstilla för att inte röra benet men han verkar lugnare och efter ett tag ser jag att han faktiskt sträcker lite på benet. Efter ännu ett tag så reser han sig och haltar upp och försöker rätta till filten. Efter ytterligare en stund lyckas jag locka i honom lite Gustafskorv. (har ni hund[eller annan människa för den delen] så testa korven, den är sanslöst god)

Nu börjar han röra sig mer och mer och snart börjar han faktiskt gå lite. Vi kommer lite senare ut på promenaden och allt är som vanligt igen!
Det var alltså en rejäl sträckning.
Otroligt skönt att det gick bra även denna gång!
Chucky är 11 år och kanske är det här den sista sommaren trots allt? Jag vill verkligen inte att han ska ha ont eller lida.

90D56ED7-CA75-4365-849F-3DF0352088B2.jpeg



Nu då @Sonnyboy vad blev det för namn?
Hoppas Chucky repar sig fort. Jag trodde också att någon gammal stridsskada skulle visa sig.

Han heter numer Kofi efter FN:s 7:e generalsekreterare Kofi Annan. Ibland kort och gott generalsekreteraren :)
34D09300-EF68-4F42-844A-DA04DADC78BA.jpeg
 

[Bobo]

Rolex
Vi funderar på att skaffa katt jag och Bruno. Ni som har både hund och katt, var är det bäst att träffas första gången? Hemma, ute eller där katten bor?

Katten är 8 veckor idag. Så fyra veckor kvar... Vore det en god idé att ta med Bruno och hälsa på och se hur det känns?

Han gillar katter bör tilläggas.:)
Om dom inte springer så luktar han bara på dom och går därifrån. Om dom springer, däremot...:rolleyes:
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Vi funderar på att skaffa katt jag och Bruno. Ni som har både hund och katt, var är det bäst att träffas första gången? Hemma, ute eller där katten bor?

Katten är 8 veckor idag. Så fyra veckor kvar... Vore det en god idé att ta med Bruno och hälsa på och se hur det känns?

Han gillar katter bör tilläggas.:)
Om dom inte springer så luktar han bara på dom och går därifrån. Om dom springer, däremot...:rolleyes:

Har ingen erfarenhet av hund och katt samtidigt men ett generellt tips är att man låter de lära känna varandra på avstånd. Man låter t ex de lukta på varandra genom ett galler eller liknande.
 

Beo

Patek
IMG_20200716_111801.jpg

Lillen fick troligtvis värmeslag idag... Bajsade vatten, spydde och låg och skakade. Rann t.o.m. ur honom medan han låg.
Efter buskörning till apoteket efter medicin verkar han nu va helt återhämtad. Han har ätit ris och sin egen mat!
Usch!det går fort för en hund att få men skönt att han blev bra snabbt!:)
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Vad har ni för tips att få undan valpen från soffan när den har somnat där. Kofi morrar och nafsar när man försöker få ner honom på golvet och gå till sin säng. Jag har läst att hundar tycker sig ha rätt till sin plats när den har tagit den. Detta är ju hyfsat enkelt att hantera nu men det kan bli lite mer besvärligt när han växer till sig.
 

Sheepdog

Panerai
2-Faktor
IMG_20200716_111801.jpg

Lillen fick troligtvis värmeslag idag... Bajsade vatten, spydde och låg och skakade. Rann t.o.m. ur honom medan han låg.
Efter buskörning till apoteket efter medicin verkar han nu va helt återhämtad. Han har ätit ris och sin egen mat!
Skönt att höra att han återhämtat sig!
 
Topp