• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora hundtråden!

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg


Originalhunden.
Kopian (också fralla, men något mindre tigrerad) på originalhunden tycks inte vilja sitta still tillräckligt länge för att fastna på foto.
 

Ticktack

Cartier
2-Faktor
Mkt frallor här, verkar det som.
Har en fråga då jag hörde en bekant nämna ngt i stil med " har du en fralla måste man torka i baken efter de gjort toalett, eftersom de fastnar och konstruktionen på hunden är så uppbyggd så att de ej kan gå på toa utan hjälp "

stämmer det ?
 

Jens

Greedo
Mkt frallor här, verkar det som.
Har en fråga då jag hörde en bekant nämna ngt i stil med " har du en fralla måste man torka i baken efter de gjort toalett, eftersom de fastnar och konstruktionen på hunden är så uppbyggd så att de ej kan gå på toa utan hjälp "

stämmer det ?
Konstruktionen är väl inte optimal för "toalettbesök" men jag gissar att de flesta inte behöver gå omkring med en toarulle istf bajspåsar.
"Knorren" på dessa bullraser kan dock vara ett problem då det samlas fukt och bakterier där, särskilt om den är hårt vriden.
Hade en engelsk bulldogg och där var det lite problematiskt.
Roliga raser, men med mindre roliga problem ibland tyvärr.


J
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Du vinner hedern av att ha en fantastisk dog! I en perfekt värld hade jag haft en likadan.

Gött! Den finaste vinsten! ;)
Allergi som stör den perfekta världen?

Mkt frallor här, verkar det som.
Har en fråga då jag hörde en bekant nämna ngt i stil med " har du en fralla måste man torka i baken efter de gjort toalett, eftersom de fastnar och konstruktionen på hunden är så uppbyggd så att de ej kan gå på toa utan hjälp "

stämmer det ?

Det är inte helt osant...
Vi har en hund med svans(ish), och en utan. Den som bara har en "knopp" behöver man absolut inte göra något med.
Den andra passar vi på att "rengöra" lite grann när han badas - med några månaders mellanrum. No biggie, med andra ord!

Men det kan säkert finnas hundar som har problem.
Rasen är hyggligt sönderavlad, dessvärre... Fantastiska hundar, på alla sätt och vis, men vi kommer nog inte att välja samma ras nästa gång. Även om vi var noga med att välja kennel, och fick två friska hundar, så känns det ändå som om man är en del av problemet om man köper.
Men vi får väl se - fantastiska hundar, som sagt!

image.jpeg

Hund nr. 2, för övrigt.
 

Frobomm

Omega
Här är min partner in crime:
image.jpeg
Han är ungefär lika smart som han ser ut:)
Fantastisk hund men tyvärr är det ju en helt sönderavlad ras. Jag var faktiskt emot köpet från början men min dåvarande flickvän var bestämd att det skulle bli en mops. Men vi letade bra länge efter en bra kennel och den här rackaren har inte så mycket av dom typiska mops-problemen som många andra har. Han kan till och med hänga med mig på löprundor på halvmilen utan problem! Varma sommardagar är inte någon han gillar dock, om han inte är vid en sjö förstås, för bada älskar han:)
 

Edin

Panerai
Vem är mastiffen (?) @MariaE

Frallor och mopsar är coola. Jag skulle dock aldrig själv välja en om jag skulle skaffa hund iom alla de problem som trots allt finns hos dessa raser. Skotte eller Australisk terrier skulle det bli för min del. Polaren och hans tjej har dock en mops som heter Albert. Sjukt go kis men han har inte en full uppstädning bestick i lådan om vi säger så. :D
 

MariaE

Panerai
Vem är mastiffen (?) @MariaE

Frallor och mopsar är coola. Jag skulle dock aldrig själv välja en om jag skulle skaffa hund iom alla de problem som trots allt finns hos dessa raser. Skotte eller Australisk terrier skulle det bli för min del. Polaren och hans tjej har dock en mops som heter Albert. Sjukt go kis men han har inte en full uppstädning bestick i lådan om vi säger så. :D
Cookie, en boxer utan några som helst gränser. Hon har inte varit här så mycket på sistone. Men nu har hon dreglat ner allt här hemma.
 

Bozz

Panerai
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg
Min WESTIE kille Scottie på promenad längs en strand på Öland. Mycket hund i en liten kropp. Gillar inte hanhundar men är riktigt smörig när det finns tikar i närheten.
Förutom långpromenaderna älskar han att åka bil, eller att softa i soffan och titta på TV.
 

Johe

Omega
Älskar hundar men har tyvärr ingen själv. Dock skulle jag skaffa en strävhårig tax eller dvärgschnauzer direkt om jag hade ett jobb där jag kunde ta med hund. Uppväxt med en shi-tzu som var fantastisk men otroligt egensinnad. Syrran har två mopsar som inte fattar nånting.
 
Topp