• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora hundtråden!

Idag var vi i valet och kvalet om han skulle få somna in. Veterinären övertygade oss om att han chanserna var goda att operationen skulle gå bra, så vi kör väl på ett tag till. Kommer kosta Tudor ca :(
Ibland måste man ta svåra beslut. Husdjuret blir som en riktig familjemedlem. Jag tycker man ska lyssna på veterinären. Hoppas det löser sig, Tudorn kan du köpa i framtiden😉

Idag var vi i valet och kvalet om han skulle få somna in. Veterinären övertygade oss om att han chanserna var goda att operationen skulle gå bra, så vi kör väl på ett tag till. Kommer kosta Tudor ca :(

Vilken veterinär går du till? Är den fristående eller uppköpt av riskkapitalister? För om det är det senare är det tyvärr inte ovanligt att de försöker mjölka en så mycket det går för att tjäna maximalt med pengar - djurets välmående kommer därmed inte alltid i första hand. Det har ju stått en del om detta i tidningarna. I extrema fall, har de t om ordinerat syrgas x2 /dag till en katt med lungproblem istället för att låta den få somna in.

Det är väldigt svåra beslut ni ställs inför så om du har möjlighet, försök få en 2nd opinion från en fristående veterinär.

Jag har själv bytt från en uppköpt kedja till en fristående sedan riskkapitalbo..eh, veterinären tog 850 kr för att på 3 minuter kolla tandstatus på vår katt och sprang iväg till nästa klient.

Senast ändrad:
Vilken veterinär går du till? Är den fristående eller uppköpt av riskkapitalister? För om det är det senare är det tyvärr inte ovanligt att de försöker mjölka en så mycket det går för att tjäna maximalt med pengar - djurets välmående kommer därmed inte alltid i första hand. Det har ju stått en del om detta i tidningarna. I extrema fall, har de t om ordinerat syrgas x2 /dag till en katt med lungproblem istället för att låta den få somna in.

Det är väldigt svåra beslut ni ställs inför så om du har möjlighet, försök få en 2nd opinion från en fristående veterinär.

Jag har själv bytt från en uppköpt kedja till en fristående sedan riskkapitalbo..eh, veterinären tog 850 kr för att på 3 minuter kolla tandstatus på vår katt och sprang iväg till nästa klient.
Har helt missat detta. Vilka svin det finns. Bra att du bytte.

Har helt missat detta. Vilka svin det finns. Bra att du bytte.

Evidensia och Anicura är stora aktörer.

De driver, i slutändan, även upp försäkringspremierna hos försäkringsbolagen.

Evidensia och Anicura är stora aktörer.

De driver, i slutändan, även upp försäkringspremierna hos försäkringsbolagen.
Tack för inlägget.

Soffsällskap idag :) Effie myser.
IMG_20201015_101457.jpg

Tack för inlägget.
En kompisarna jobbade för just Anicura, men tröttnade på hur bolaget började drivas när dom blev större... Just trissade priser och tyvärr sämre kundservice (Anicura är ändå bra veterinärer) pga att dom tappade personal.
Hon och en kollega valde att starta eget för att kunna sätta mer humana priser och ge bättre service. Det visade sig vara helt rätt tänkt. Dom har blivit överrösta med positiva omdömen från kunder som valt dom istället för dom stora aktörerna :)

Det här gick så dåligt det bara kunde göra. :(
Jag lämnade in Chucky för operation i morse. De skulle åtgärda bråcket på tarmen och ta bort tumören som trycker på tarmen. När de ringer min fru så säger de att det inte har gått så bra och att tumören har växt fast i huden. Det komplicerar saker och ting en hel del och de har därför inte kunnat åtgärda bråcket.
Vi sa tidigare att om det var några problem vid op så skulle han få somna in. Nu har de alltså sytt ihop honom och satt in dränage.
Det har hela tiden varit viktigt för oss att han inte ska lida. Nu känns det precis som du skriver här ovan, att de försöker mjölka stålar. Vilket i sin tur går ut över Chucky.
För att komplicera saker och ting så har min svärmor, som ägt hunden från början, ringt till Strömsholm och sagt att de inte får lämna ut information till oss. (psykisk sjukdom)
Så nu sitter vi lite i skiten och Chucky är den som blir lidande.

Jag lämnade in Chucky för operation i morse. De skulle åtgärda bråcket på tarmen och ta bort tumören som trycker på tarmen. När de ringer min fru så säger de att det inte har gått så bra och att tumören har växt fast i huden. Det komplicerar saker och ting en hel del och de har därför inte kunnat åtgärda bråcket.
Vi sa tidigare att om det var några problem vid op så skulle han få somna in. Nu har de alltså sytt ihop honom och satt in dränage.
Det har hela tiden varit viktigt för oss att han inte ska lida. Nu känns det precis som du skriver här ovan, att de försöker mjölka stålar. Vilket i sin tur går ut över Chucky.
För att komplicera saker och ting så har min svärmor, som ägt hunden från början, ringt till Strömsholm och sagt att de inte får lämna ut information till oss. (psykisk sjukdom)
Usch, just den sitsen man som djurägare absolut inte vill hamna i☹️
Än värre när din svärmor inte vill inse Chucky bästa.
Antar att ni redan försökt prata med och förklarat situationen med veterinären.
Lider med dig och frugan att situationen blivit som den blivit ikväll. ☹️
/M

Fan vad hemskt. Jobbigt med svärmor också. Psykisk ohälsa är inte kul. Har tyvärr inga råd att ge dig och din familj. Hoppas det löser sig för dig och din fru och Chucky så klart.

Usch!jag lider med er och Chucky!:sorry:

Ledsamt nog så har jag inte något klokare att bidra med här, mer än att det för Chuckys skull, snart får en lösning. Psykisk ohälsa är i sig illa nog, bara som det är. Men än värre när det också drabbar oskyldiga och skyddslösa runt om, djur som människor.
😢

Tack alla för ert stöd!
Just nu är prio 1 att Chucky ska lida så lite som det bara går.
Jag vet inte hur det ska gå till men det ska lösa sig.
Hoppas veterinären är så pass seriös att denne talar med svärmodern om vad som rimligen behöver göras.

Vi har nyligen mist vår hund. Känns tufft för att inte säga förkrossande, även om tiden väl var inne i det fallet. Ens bästa vän, följeslagare och skugga sedan över ett decennium, den mest hängivna och gladaste varelse man kan tänka sig. Det går nog tyvärr aldrig över riktigt, känns det som.

Hoppas veterinären är så pass seriös att denne talar med svärmodern om vad som rimligen behöver göras.

Vi har nyligen mist vår hund. Känns tufft för att inte säga förkrossande, även om tiden väl var inne i det fallet. Ens bästa vän, följeslagare och skugga sedan över ett decennium, den mest hängivna och gladaste varelse man kan tänka sig. Det går nog tyvärr aldrig över riktigt, känns det som.
Håller med dig i allt!
Dessutom tycker jag att det för varje husdjur som tassar över till grönare ängder, att för var gång blivit lite tuffare att komma över förlusten. Om det ens riktigt går. ...Det är väl kanske åldern. 😞

Tillbaka
Topp