• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora hundtråden!

Eftersom inte en softie fäller något så är det klippning som gäller. mellan 3-4ggr om året.
Kan säga att man var INTE så där älskad som husse efter Wittes två timmars krånglande och smitande från klippbordet😄
Före:
DSC06687.JPG

Efter:
DSC06696.JPG

Bör tilläggas att vi aldrig klippte honom som en softie "SKA" vara. Klippte honom som vi ville ha honom, så man såg hans ögon:)
Fina killen! Det där med frisyren får man väl se hur det blir med. Har större problem med skägget även om jag gärna ser att ögonen syns något :)

Blir vi med valp i februari kommer här spammas Wheaten 😍

Fina killen! Det där med frisyren får man väl se hur det blir med. Har större problem med skägget även om jag gärna ser att ögonen syns något :)

Blir vi med valp i februari kommer här spammas Wheaten 😍
Håller med där.
Wittes skägg var också kortklippt. Kan snabbt väldigt ofräscht annars med "skäggiga" hundar.
Håller tummarna för att du kommer spamma här till våren :D
2012-04-21-419.jpg

Witte var liite konfunderad av att jag plockade ut sätena ur bilen när jag skulle byta inredning i en av bilarna.. Ge fasen i mitt säte!! 😄

Frasse med mig i skogen.
20201008_102902.jpg
Inte ofta man ser en kal. 16 i händerna på någon, mest 12 och en del 20. Blir lite sentimental med tanke på att den bössa jag sköt och jagade med som barn just var en gammal sådan med utanpåliggande hanar. Den hade tillhört min farmors bror och låg i våran sommarstuga och skrotade. Numer är den skrotad för evigt.
Vad är Frasse för ras och vad jagar ni?

• Like
Reactions: P-A
Inte ofta man ser en kal. 16 i händerna på någon, mest 12 och en del 20. Blir lite sentimental med tanke på att den bössa jag sköt och jagade med som barn just var en gammal sådan med utanpåliggande hanar. Den hade tillhört min farmors bror och låg i våran sommarstuga och skrotade. Numer är den skrotad för evigt.
Vad är Frasse för ras och vad jagar ni?

Jag gillar kalibern då det har det som behövs för stötande jakt på orre/tjäder plus att den inte vägen så mycket :)

Frasse är en Engelsk Springer Spaniel.

Fler här inne som skaffat hund pga Corona?

missförstå mig rätt, vi har pratat om hund och velat skaffa hund i många år, men tiden har aldrig varit rätt. Men nu när hela våren blev avbokad (reser mycket, både privat och i jobb) och barnen kommit upp i bra ålder (11 & 13), så var läget perfekt.

Så mysigt med en till familjemedlem. Även om valpperioden var drygare än vad jag minns den :).

Harry, German Pinscher, 6-7 månader på bilderna (8mån nu).

Bilagor

• BE371061-A643-4EA9-93A0-6D48018B2C7F.jpeg
    BE371061-A643-4EA9-93A0-6D48018B2C7F.jpeg
    471.2 KB · Visningar: 20
  • 6038D3CF-A33F-4FD4-8B2A-5F08F9CFD0EA.jpeg
    6038D3CF-A33F-4FD4-8B2A-5F08F9CFD0EA.jpeg
    527.5 KB · Visningar: 19
  • 4D079953-7D73-49AF-B99F-30CD74985B66.jpeg
    4D079953-7D73-49AF-B99F-30CD74985B66.jpeg
    492.9 KB · Visningar: 21
  • 9C5CCC2C-181D-4348-AC26-1C0D273B6202.jpeg
    9C5CCC2C-181D-4348-AC26-1C0D273B6202.jpeg
    399.2 KB · Visningar: 18
OBS! Han äter inte sallad normalt sett, han snodde ett blad som jag tappat på golvet och bar det till ”sin” matta. Han var så fin när han låg där med sitt salladsblad så jag var tvungen att ta en bild.

• Like
Reactions: Beo
Fler här inne som skaffat hund pga Corona?

missförstå mig rätt, vi har pratat om hund och velat skaffa hund i många år, men tiden har aldrig varit rätt. Men nu när hela våren blev avbokad (reser mycket, både privat och i jobb) och barnen kommit upp i bra ålder (11 & 13), så var läget perfekt.

Så mysigt med en till familjemedlem. Även om valpperioden var drygare än vad jag minns den :).

Harry, German Pinscher, 6-7 månader på bilderna (8mån nu).
Vi är i samma sits, frugan har pratat hund i flera år. Vi fick under tragiska omständigheter ett arv - Så nu ska det bli vovve om 7 veckor.

En liten Wheaten-kille som ska hitta på bus med våra två grabbar. Jag är ingen större hundmänniska men gillar djur - Så ja, en coronahund - Men allt finns på plats runtomkring så den kommer få ett lyckligt liv - Kände att det behövde förtydligas när man läser om vad som händer med vissa vovvar som skaffats under året :(

Vi är i samma sits, frugan har pratat hund i flera år. Vi fick under tragiska omständigheter ett arv - Så nu ska det bli vovve om 7 veckor.

En liten Wheaten-kille som ska hitta på bus med våra två grabbar. Jag är ingen större hundmänniska men gillar djur - Så ja, en coronahund - Men allt finns på plats runtomkring så den kommer få ett lyckligt liv - Kände att det behövde förtydligas när man läser om vad som händer med vissa vovvar som skaffats under året :(
Helt underbar ras😍
MEN, glöm inte att det är en terrier😉
Kan vara envisa som synden men samtidigt ett gosenallepälsat kelälskande yrväder och livskamrat🙂

Fan vad jag saknar min Witte, samtidigt som jag gläds med dig och din familj.
Gissa om jag ser fram mot bilder när er kille flyttar in hos er😊

Helt underbar ras😍
MEN, glöm inte att det är en terrier😉
Kan vara envisa som synden men samtidigt ett gosenallepälsat kelälskande yrväder och livskamrat🙂

Fan vad jag saknar min Witte, samtidigt som jag gläds med dig och din familj.
Gissa om jag ser fram mot bilder när er kille flyttar in hos er😊
Det är just terrier-biten som kommer bli en utmaning, frugan har haft hund, jag har det inte. Men de vi träffat är alla underbara 😍

Det kommer bilder!

Tips på bur? Mim Variocage känns som favoriten, Artefax ligger där uppe med. Är det som barnvagnsvärlden där allt lull lull mest är ”skräp”.

Det är just terrier-biten som kommer bli en utmaning, frugan har haft hund, jag har det inte. Men de vi träffat är alla underbara 😍

Det kommer bilder!

Tips på bur? Mim Variocage känns som favoriten, Artefax ligger där uppe med. Är det som barnvagnsvärlden där allt lull lull mest är ”skräp”.

Vi har Mim Variocage och är mycket nöjda, känns som ett riktigt rejält bygge som tål det nästa. Svärföräldrarna har en Artfex, den skallrar dock lite när man kör över ojämnheter och luckan öppnas uppåt vilket gör att den är i vägen om man behöver lyfta ut hunden.

Vi har Mim Variocage och är mycket nöjda, känns som ett riktigt rejält bygge som tål det nästa. Svärföräldrarna har en Artfex, den skallrar dock lite när man kör över ojämnheter och luckan öppnas uppåt vilket gör att den är i vägen om man behöver lyfta ut hunden.
De verkar vara poppis - Sett gamla trådar på diverse forum och det är väl 50% mim, 40 artefax och resten olika.
Lutar åt mim helt klart :)

Tillbaka
Topp