• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora hundtråden!

Nikki ser bra rolig ut när han slappar på soffan 😂
28504FE0-BA98-4797-BB5C-3F88E7DC8487.jpeg

Fick lite goda nyheter i slutet på veckan. Zooki började få lite blod i urinen i höstas och en kontroll hos veterinär visade på en trolig tumör i urinblåsan. Hon har sen dess fått medicin och varit lika pigg och glad som vanligt. En ny kontroll med ultraljud i torsdags visade att tumören inte hade vuxit alls så har vi (hon) tur kan hon hänga med ett bra tag till. :heart:
Zooki 2023-03-05.jpg

Jaffa är en trogen kompis när fru laketwig eller jag fixar med något ätbart i köket. Hoppet om att något ska ramla ner på golvet lever konstant. ;)
Jaffa 2023-03-07.jpg

Kan ha sagt det tidigare, men när en Springer Spaniel dör händer följande, i nämnd ordning:
  • Hjärtat stannar
  • Svansen slutar vifta
  • Hunden slutar äta
Oklart hur lång tid det är mellan varje moment ... :)

Någon som kan bidra med kunskap och erfarenhet gällande hund som äter sin mat för snabbt?

En av mina två hundar ( Båda Jack Russells, en hane och en hona, syskon) äter sin mat väldigt snabbt, så snabbt så han idag tyvärr kvävdes och vi behövde göra inblåsningar genom näsan för att få igång andningen igen.

Tips och idéer mottages för att få ner hastigheten på ätandet. Vi försöker blötlägga torrfodret så det ska ta lite längre tid, men det är inte så stor skillnad i hastighet. Torrfodret var dock torrt idag när han åt och jag tror det kan ha att göra med att han kvävdes, blev nog för torrt i strupen och det fastnade. Han äter allt väldigt väldigt snabbt så behöver förbättra beteende gällande all föda.

Någon som kan bidra med kunskap och erfarenhet gällande hund som äter sin mat för snabbt?

En av mina två hundar ( Båda Jack Russells, en hane och en hona, syskon) äter sin mat väldigt snabbt, så snabbt så han idag tyvärr kvävdes och vi behövde göra inblåsningar genom näsan för att få igång andningen igen.

Tips och idéer mottages för att få ner hastigheten på ätandet. Vi försöker blötlägga torrfodret så det ska ta lite längre tid, men det är inte så stor skillnad i hastighet. Torrfodret var dock torrt idag när han åt och jag tror det kan ha att göra med att han kvävdes, blev nog för torrt i strupen och det fastnade. Han äter allt väldigt väldigt snabbt så behöver förbättra beteende gällande all föda.
Usch! Vad obehagligt det måste ha varit för er. Skönt att allt ändå verkar gått bra till slut 👏🏻
Det finns massor av olika matskålar som gör att hunden inte kan kasta i sig maten. Googla på typ slowfeeder hund och liknande. Tror det även finns i många större välsorterade djuraffärer

Bilagor

• 2BBD82CB-967A-42FD-B0F9-DEAA01CFDE18.jpeg
    2BBD82CB-967A-42FD-B0F9-DEAA01CFDE18.jpeg
    28.5 KB · Visningar: 3
  • 772D525C-92FC-4BA7-B256-B7A5B50E5F11.jpeg
    772D525C-92FC-4BA7-B256-B7A5B50E5F11.jpeg
    76.8 KB · Visningar: 2
  • 58E255DA-3E20-4C3D-9C74-430AFB285428.jpeg
    58E255DA-3E20-4C3D-9C74-430AFB285428.jpeg
    37.7 KB · Visningar: 2
Tillbaka
Topp