• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora hundtråden!

Fick besök av Leo igår..Han vägrar gå förbi utan att smita in och hälsa om han ser mig😁 Arbetshandskar var riktigt kul att busa med🙂
IMG_20230429_122911.jpg
IMG_20230429_122854.jpg

Jag blev fullkomlig förälskad idag på jobbet. En kollega avlastar sin svägerska som jobbar med omplaceringar o dyl åt bl.a Länsstyrelsen. Och det här charmtrollet är det otroligt nog ingen som vill ha. Född i december, oklar ras men någon form av bulldoggs blandning, jordens underbett men så fruktansvärt trevligt lynne. Rakt igenom tvärmysig! Hade jag inte haft mitt as hemma hade jag tagit henne direkt.
047C0F53-0AFD-4FF7-909E-D7DE20EFD479.jpeg
99353EB0-BE77-43C9-9D2B-BF5C14CBEA23.jpeg

Det kan jag förstå. En boston terrier kan vara rätt intensiv i sitt hälsningsbeteende
Mja... Men med glimten i ögat så...😄 Jag förstår precis vad du menar.
Men i vårt fall, vid flera tillfällen, helt främmande människor som kommer fram och ifrågasätter lämpligheten att gå omkring på allmän plats, bland folk, med en sådan ruggig best som Gilbert.
...Jag har alltid undrat lite över vilken hundras dom egentligen tror att det är. 🤔
IMG_20190822_094954.jpg

Senast ändrad:
Mja... Men med glimten i ögat så...😄 Jag förstår precis vad du menar.
Men i vårt fall, vid flera tillfällen, helt främmande människor som kommer fram och ifrågasätter lämpligheten att gå omkring på allmän plats, bland folk, med en sådan ruggig best som Gilbert.
IMG_20190822_094954.jpg
Hur kan man bara bli rädd för en sådan söt liten hund.. Personligen skiter jag fullständigt i vad främande mäniskor som saknar kunskap säger. När jag för över 20 år sedan hadde min förra boston var det på tapeten att inte klippa svansar och kuppera öron, helt klart ett problem när Boston inte har svans och föds med sina egna öron. Gissa om jag ständigt fick skit av främmlingar för att hunden inte hadde svans och spetsiga/kupperade öron.
Det är en otroligt trevlig ras om än lite intensiv stundtals.

1683662871034.jpeg

Här ligger Kofi och tar igen sig efter att ha blivit jagad av 4 unghästar. De kom fram och var snälla mot mig men snabbt började de cirkla runt Kofi så att jag fick koppla loss honom. Stick sa jag och så sprang han iväg med 4 hästar efter sig. Jag började jogga mot närmsta buskage och Kofi sprang efter och när jag var mellan hästarna och hunden så kunde jag skrämma bort dem lite. Tillslut gav de upp och allt gick fint. Spännande morgon!
A956E06C-FF18-4EFF-93DE-E80A7FB9267F.jpeg

För ett par månader tog vi det svåra beslutet att vår gamla tik skulle få somna in. Tanken var att vi nu skulle vara utan så att vi skulle kunna göra allt det som blir lite mer problematiskt om man har hund. Inte självklart för alla hundägare att ha nån som tar jycken om man vill åka utomlands el nåt annat spontant.
Jag behöver inte förklara och många känner säkert igen sig.
Nu sitter vi här och ska hämta en valp imorgon.
Livet är bättre med hund!
Låt mig få presentera….
0AEB5546-B5F9-4FDA-B37A-A308B3CC70A0.jpeg

”Fröken”!
En pitbullterrier som är söt som socker. Jag har haft den här typen av hund sen 93 och livet är inte lika bra utan. Hoppas på många fina år med henne.
Nu gissar jag bara, men det lär dyka upp nån mer bild inom kort!

J

Tillbaka
Topp