Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bästa presentationen av en Staffe är väl nannydog. Dom är ju generellt gudomligt bra med barnen.Lilla Bolt börjar bli stor och närmar sig 1-årsdagen med grävande steg
En Staffe!
Lite random fördomar
- Ska ni verkligen skaffa en sån ras? Ja, det ska vi.
- Vi kommer aldrig vara hundvakt när han blir könsmogen. Ok, då kommer inte vi kunna vara hundvakt åt er heller när han blir farlig
- Staffordshire Bullterrier. jaha, är det en sån där kamphund? Ja, de användes för hundslagsmål och blev fina sällskapsdjur när hundkamp förbjöds.
1 år senare.
- Bolt är ju inte alls som man har läst, det finns ju inget sånt i han alls.
- Den som inte skulle vara hundvakt så fort han blev könsmogen säger att nästa hund blir en staffe
- Ja, vi har verkligen fått äta upp våra fördomar säger en del äldre grannar i området.
- Va! Är det en kamphund? Det kan man inte tro.
Insiktsfullt inlägg. Jag tittade runt efter hund och lika gärna som det blev en Pitbull så hade det kunna bli en Staffe el Bullterier el Amerikansk Bulldogg. Jag tror inte att rasförbud är nåt att sträva efter. Det gör folk räddare och mer misstänksamma. Jag är för nån sorts ”körkort” för vissa raser då dom ibland kräver lite mer av dig som ägare. Det man ska ha i åtanke när man hör benämningen ”Kamphund” är att denna kamp var mellan hundar och andra djur. Ägaren skulle obehindrat kunna plocka med hunden och en hund som visade aggressivitet mot människa/ägare gick inte vidare i avel. Pitbullen, som f.ö är ett resultat av gediget avelsarbete med de hundar som engelsmännen tog med sig i slutet av 1800-talet, avlas fortfarande på detta sätt. Då hundkamper fortfarande är en del av vissa kulturer så kommer det att fortsätta. Scenen i Sverige gissar jag är väldigt liten, men USA, Balkan och några andra europeiska länder har tyvärr fortfarande aktörer inom ”sporten”.Lilla Bolt börjar bli stor och närmar sig 1-årsdagen med grävande steg
En Staffe!
Lite random fördomar
- Ska ni verkligen skaffa en sån ras? Ja, det ska vi.
- Vi kommer aldrig vara hundvakt när han blir könsmogen. Ok, då kommer inte vi kunna vara hundvakt åt er heller när han blir farlig
- Staffordshire Bullterrier. jaha, är det en sån där kamphund? Ja, de användes för hundslagsmål och blev fina sällskapsdjur när hundkamp förbjöds.
1 år senare.
- Bolt är ju inte alls som man har läst, det finns ju inget sånt i han alls.
- Den som inte skulle vara hundvakt så fort han blev könsmogen säger att nästa hund blir en staffe
- Ja, vi har verkligen fått äta upp våra fördomar säger en del äldre grannar i området.
- Va! Är det en kamphund? Det kan man inte tro.
Det är bara ett j.a trams det där med förbud för "kamphundar" det är inte hunden som det är fel på, det är oftast fel ägare. De flesta hundar är väldigt sociala och gillar människor. Sen finns det människor som inte gillar något..Insiktsfullt inlägg. Jag tittade runt efter hund och lika gärna som det blev en Pitbull så hade det kunna bli en Staffe el Bullterier el Amerikansk Bulldogg. Jag tror inte att rasförbud är nåt att sträva efter. Det gör folk räddare och mer misstänksamma. Jag är för nån sorts ”körkort” för vissa raser då dom ibland kräver lite mer av dig som ägare. Det man ska ha i åtanke när man hör benämningen ”Kamphund” är att denna kamp var mellan hundar och andra djur. Ägaren skulle obehindrat kunna plocka med hunden och en hund som visade aggressivitet mot människa/ägare gick inte vidare i avel. Pitbullen, som f.ö är ett resultat av gediget avelsarbete med de hundar som engelsmännen tog med sig i slutet av 1800-talet, avlas fortfarande på detta sätt. Då hundkamper fortfarande är en del av vissa kulturer så kommer det att fortsätta. Scenen i Sverige gissar jag är väldigt liten, men USA, Balkan och några andra europeiska länder har tyvärr fortfarande aktörer inom ”sporten”.
Som ägare av en viss ras så tar man på sig ett visst ambassadörskap. Majoriteten av alla Pitbulls används inte i hundkamper, men extremt selektiv avel gör att man bara behöver skrapa lite på ytan för att vissa egenskaper ska blomma ut. Jag måste va lite vaksam när min hund blir könsmogen. Hon kanske inte kommer att visa nåt intresse för att vilja bråka med andra hundar, men hon är avlad för det och det finns en risk att det blir nåt vi behöver jobba med. Är inte det minsta orolig då jag har haft den här typen av hund sen 93.
Jag har dock full respekt för folk som är rädda för den här typen av hund, men varje normalt tänkande människa fattar ju att förbud inte är lösningen.
Kinesisk lyx-SUV chocksänks med 300 000 kr i Sverige | Carup.se
Här är prissänkningen som får Tesla att förblekna. Lyxiga kinesiska elbilen Hongqi E-HS9 chocksänks. Den stora SUV:en reas ut med otroliga 300 000 kronor. Hongqi E-HS9 är ett statsägt kinesiskt bilmärke och namnet betyder röda flaggan. Den första lanserades i Sverige i höstas. Men lyxiga Hongqi...carup.se
”Hon ska inte få va i soffan”
Faktum är att Fröken inte hoppade upp i soffan i natt utan tittade ut från sitt lilla hundhus imorse när jag gick upp strax innan kl 06. Fan va jag gillar den där hunden! Pitbull är en fantastisk ras och jag är glad att jag bor i Sverige där vi är förskonade från förbud gällande vissa raser. Jag har haft den här typen av hund sedan 1993 och för mig fanns det inga andra alternativ. Jag kanske kommer behöva försvara mitt val av ras då och då, men det gör jag med ett leende!
De kan vara riktiga kaoshundar. Men beror även ofta på att personer som skaffar en inte behandlar den som en hund, eller helt skippar uppfostran för "den är ju så liten".Min mammas chihuahua har bitit mig flest ggr av alla hundraser jag stött på. Hemsk ras. Söta men hemska.
Älskade vår Chucky trots att han hade humör.De kan vara riktiga kaoshundar. Men beror även ofta på att personer som skaffar en inte behandlar den som en hund, eller helt skippar uppfostran för "den är ju så liten".
Här min min lilla tok, med sin bästa kompis Elton.
De kan vara riktiga kaoshundar. Men beror även ofta på att personer som skaffar en inte behandlar den som en hund, eller helt skippar uppfostran för "den är ju så liten".
Här min min lilla tok, med sin bästa kompis Elton.