• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Vantheman

Cartier
Snyggaste fotöljerna för 5000-lappen?
Tänkte också på EVA först. Bortsett från den kanske Lilla Åland, har levt med dem ett tag tidigare och tycker de med karm är så bra. Rullat på ex CH24, CH20, Mimat.. även om jag jämför med matstolar så är Lilla Åland en stol jag gärna sitter kvar i och definitivt kan tänka mig själv ha som en avskalad fåtölj/”hybrid”.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Tänkte också på EVA först. Bortsett från den kanske Lilla Åland, har levt med dem ett tag tidigare och tycker de med karm är så bra. Rullat på ex CH24, CH20, Mimat.. även om jag jämför med matstolar så är Lilla Åland en stol jag gärna sitter kvar i och definitivt kan tänka mig själv ha som en avskalad fåtölj/”hybrid”.
Jag har ett par Eames RAR som är trevliga och lättplacerade. Frågan är ju hur man tänkt använda fåtöljerna. Om dom ska sittas i längre stunder kanske man vill ha lite högre rygg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Beroende på golv och övrig inredning kan man ju ha ett par Grythyttan A3 med dyna
1642455165424.png

riktigt bekväma är dom
 

Hansel

Cartier
Har diskuterats tidigare i tråden, Tord Björklunds klinte för ikea dyker upp titt som tätt, dem kan du nog få ett par för 5000 :- jag har dem i brunt och gillar verkligen.
 

Lindrothh

Cartier
Vad säger panelen? Finns utrymme nog för en fåtölj i storlek som Jetson/Karin/Sirocco i det hörn där soffan står, eller ser det mest krampat ut?

I nuläget har soffan inte fyllt något estetiskt syfte direkt, utan mer varit schysst när man har folk över som sällskapsplats när man är fler.
 

Bilagor

  • 1A91818D-F9E0-4177-80D4-0D66085D7E53.jpeg
    1A91818D-F9E0-4177-80D4-0D66085D7E53.jpeg
    388 KB · Visningar: 69

Vantheman

Cartier
Vad säger panelen? Finns utrymme nog för en fåtölj i storlek som Jetson/Karin/Sirocco i det hörn där soffan står, eller ser det mest krampat ut?

I nuläget har soffan inte fyllt något estetiskt syfte direkt, utan mer varit schysst när man har folk över som sällskapsplats när man är fler.
En dagbädd? Eller kanske en kökssoffa istället för matstolen och soffan som är där nu?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Vad säger panelen? Finns utrymme nog för en fåtölj i storlek som Jetson/Karin/Sirocco i det hörn där soffan står, eller ser det mest krampat ut?

I nuläget har soffan inte fyllt något estetiskt syfte direkt, utan mer varit schysst när man har folk över som sällskapsplats när man är fler.
Du ser ut att bo ganska kompakt, vad är på andra sidan köksbordet? Soffan ser lite malplacerad ut bakom stolarna, inklämd liksom. Om du har bordet mot väggen där soffan står kanske du har bättre plats på andra sidan för en fåtölj?
 

Hansel

Cartier
Vad säger panelen? Finns utrymme nog för en fåtölj i storlek som Jetson/Karin/Sirocco i det hörn där soffan står, eller ser det mest krampat ut?

I nuläget har soffan inte fyllt något estetiskt syfte direkt, utan mer varit schysst när man har folk över som sällskapsplats när man är fler.
Behöver du en soffa eller en fåtölj? Annars hade jag kanske satt in ett runt bord istället, givetvis beroende på vilket behov du har. Som du sägesjälv finns ju en risk att det ser intryckt ut. Testa med en stol o se hur det ser ut.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Vad säger panelen? Finns utrymme nog för en fåtölj i storlek som Jetson/Karin/Sirocco i det hörn där soffan står, eller ser det mest krampat ut?

I nuläget har soffan inte fyllt något estetiskt syfte direkt, utan mer varit schysst när man har folk över som sällskapsplats när man är fler.
Med respekt för litet boende, så tycker jag att det ser krampat ut.
 

Lindrothh

Cartier
En dagbädd? Eller kanske en kökssoffa istället för matstolen och soffan som är där nu?
Hmm, inte funderat på! Klokt!


Du ser ut att bo ganska kompakt, vad är på andra sidan köksbordet? Soffan ser lite malplacerad ut bakom stolarna, inklämd liksom. Om du har bordet mot väggen där soffan står kanske du har bättre plats på andra sidan för en fåtölj?
Det gör jag! 35 KVM studentlya, fullt medveten om att den ser malplacerad it. Som nämndes köptes den för sällskapliga anledningar, typ gött att ha på förfest. På andra sidan står en stringhylla med integrerat skrivbord:)

Ligger nog något i det! Samtidigt blir det völdigt tråkigt med en fåtölj som ”facear” inåt mot hallen liksom, vilket var anledningen till att soffan är där den är. Men kanske något att kika på. Tack!!


Behöver du en soffa eller en fåtölj? Annars hade jag kanske satt in ett runt bord istället, givetvis beroende på vilket behov du har. Som du sägesjälv finns ju en risk att det ser intryckt ut. Testa med en stol o se hur det ser ut.
Behöver nog inget av det egentligen, mer kul med en soffa vid förfester o dylikt i studentlivet! Tycker själv den är rätt ful som den är nu, därmed funderingen på om en fåtölj hade varit snyggare eller om det bara hade sett lika inträngt ut liksom! Men ett större, runt matbord kanske vore schysst!
 

Lindrothh

Cartier
Med respekt för litet boende, så tycker jag att det ser krampat ut.
Yes! Kanske inte framgick, tycker själv det ser krampat ut och har soffan enbart för att ha en yta för folk att sitta på vid förfester och liknande, som hålls rätt frekvent i studentlivet!

Uppskattar ärligheten. Var mer inne på om en fåtölj hade varit snyggare där, eller om det hade sett exakt lika krampat ut liksom!:)
 

Lindrothh

Cartier
Hmm, inte funderat på! Klokt!



Det gör jag! 35 KVM studentlya, fullt medveten om att den ser malplacerad it. Som nämndes köptes den för sällskapliga anledningar, typ gött att ha på förfest. På andra sidan står en stringhylla med integrerat skrivbord:)

Ligger nog något i det! Samtidigt blir det völdigt tråkigt med en fåtölj som ”facear” inåt mot hallen liksom, vilket var anledningen till att soffan är där den är. Men kanske något att kika på. Tack!!



Behöver nog inget av det egentligen, mer kul med en soffa vid förfester o dylikt i studentlivet! Tycker själv den är rätt ful som den är nu, därmed funderingen på om en fåtölj hade varit snyggare eller om det bara hade sett lika inträngt ut liksom! Men ett större, runt matbord kanske vore schysst!
Såhär ser det ut på andra sidan bordet:)
 

Bilagor

  • 659E16A5-804E-461B-A50C-37DE277C41CF.jpeg
    659E16A5-804E-461B-A50C-37DE277C41CF.jpeg
    389.2 KB · Visningar: 70
Topp