ErikGBG
Guld
Har redan en Eva med fotpall i ett hörn inte så långt bort. Därför går den bort och tyvärr kanske även ch 501 pga för likBegagnad Eva?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har redan en Eva med fotpall i ett hörn inte så långt bort. Därför går den bort och tyvärr kanske även ch 501 pga för likBegagnad Eva?
Ganska svårt att få en design-fåtölj för de pengarna, blir mera stol... Var ska dom stå och hur ska dom användas?Gärna avskalat och lite mindre. Inget stort vadderat. Tänk i gränslandet mellan stol och fotölj
Blocket om det ska gå fort, Bukowskis om det ska va smidigtNån här som vet om de finns nått ställe som köper in designmöbler?
Har två CH24 som måste bort.
Tänkte också på EVA först. Bortsett från den kanske Lilla Åland, har levt med dem ett tag tidigare och tycker de med karm är så bra. Rullat på ex CH24, CH20, Mimat.. även om jag jämför med matstolar så är Lilla Åland en stol jag gärna sitter kvar i och definitivt kan tänka mig själv ha som en avskalad fåtölj/”hybrid”.Snyggaste fotöljerna för 5000-lappen?
Jag har ett par Eames RAR som är trevliga och lättplacerade. Frågan är ju hur man tänkt använda fåtöljerna. Om dom ska sittas i längre stunder kanske man vill ha lite högre ryggTänkte också på EVA först. Bortsett från den kanske Lilla Åland, har levt med dem ett tag tidigare och tycker de med karm är så bra. Rullat på ex CH24, CH20, Mimat.. även om jag jämför med matstolar så är Lilla Åland en stol jag gärna sitter kvar i och definitivt kan tänka mig själv ha som en avskalad fåtölj/”hybrid”.
Hur skulle det vara med en Arka i sådant fall?Gärna avskalat och lite mindre. Inget stort vadderat. Tänk i gränslandet mellan stol och fotölj
..... och bra gungBeroende på golv och övrig inredning kan man ju ha ett par Grythyttan A3 med dyna
riktigt bekväma är dom
Ska stå på matta framför soffbord med soffa mitt emot. Vardagsrum, inget längre sittande. Sånt sker i tv-rummetGanska svårt att få en design-fåtölj för de pengarna, blir mera stol... Var ska dom stå och hur ska dom användas?
Snäppet dyrare är Lamino, de är ju väldigt bekväma men kanske inte dem finaste om man frågar mig.Jag har ett par Eames RAR som är trevliga och lättplacerade. Frågan är ju hur man tänkt använda fåtöljerna. Om dom ska sittas i längre stunder kanske man vill ha lite högre rygg
Svenssons tar 8 000 för samma stol, du kanske skulle fundera på att dra ner priset lite?Nån här som vet om de finns nått ställe som köper in designmöbler?
Har två CH24 som måste bort.
Mmm, finns ju hur många begagnade som helst att köpa nu direkt för 5-6000kr, inte särskilt svårt att hitta för typ 4000kr om man har lite tålamod.Svenssons tar 8 000 för samma stol, du kanske skulle fundera på att dra ner priset lite?
Så du menar att det finns helt nya i ek för 4k? KnappastMmm, finns ju hur många som helst att köpa nu direkt för 5-6000kr, inte särskilt svårt att hitta för typ 4000kr om man har lite tålamod.
Nej, menar givetvis begagnade om det inte framgick.Så du menar att det finns helt nya i ek för 4k? Knappast
En dagbädd? Eller kanske en kökssoffa istället för matstolen och soffan som är där nu?Vad säger panelen? Finns utrymme nog för en fåtölj i storlek som Jetson/Karin/Sirocco i det hörn där soffan står, eller ser det mest krampat ut?
I nuläget har soffan inte fyllt något estetiskt syfte direkt, utan mer varit schysst när man har folk över som sällskapsplats när man är fler.
Du ser ut att bo ganska kompakt, vad är på andra sidan köksbordet? Soffan ser lite malplacerad ut bakom stolarna, inklämd liksom. Om du har bordet mot väggen där soffan står kanske du har bättre plats på andra sidan för en fåtölj?Vad säger panelen? Finns utrymme nog för en fåtölj i storlek som Jetson/Karin/Sirocco i det hörn där soffan står, eller ser det mest krampat ut?
I nuläget har soffan inte fyllt något estetiskt syfte direkt, utan mer varit schysst när man har folk över som sällskapsplats när man är fler.
Behöver du en soffa eller en fåtölj? Annars hade jag kanske satt in ett runt bord istället, givetvis beroende på vilket behov du har. Som du sägesjälv finns ju en risk att det ser intryckt ut. Testa med en stol o se hur det ser ut.Vad säger panelen? Finns utrymme nog för en fåtölj i storlek som Jetson/Karin/Sirocco i det hörn där soffan står, eller ser det mest krampat ut?
Med respekt för litet boende, så tycker jag att det ser krampat ut.Vad säger panelen? Finns utrymme nog för en fåtölj i storlek som Jetson/Karin/Sirocco i det hörn där soffan står, eller ser det mest krampat ut?
Hmm, inte funderat på! Klokt!En dagbädd? Eller kanske en kökssoffa istället för matstolen och soffan som är där nu?
Det gör jag! 35 KVM studentlya, fullt medveten om att den ser malplacerad it. Som nämndes köptes den för sällskapliga anledningar, typ gött att ha på förfest. På andra sidan står en stringhylla med integrerat skrivbordDu ser ut att bo ganska kompakt, vad är på andra sidan köksbordet? Soffan ser lite malplacerad ut bakom stolarna, inklämd liksom. Om du har bordet mot väggen där soffan står kanske du har bättre plats på andra sidan för en fåtölj?
Behöver nog inget av det egentligen, mer kul med en soffa vid förfester o dylikt i studentlivet! Tycker själv den är rätt ful som den är nu, därmed funderingen på om en fåtölj hade varit snyggare eller om det bara hade sett lika inträngt ut liksom! Men ett större, runt matbord kanske vore schysst!Behöver du en soffa eller en fåtölj? Annars hade jag kanske satt in ett runt bord istället, givetvis beroende på vilket behov du har. Som du sägesjälv finns ju en risk att det ser intryckt ut. Testa med en stol o se hur det ser ut.
Yes! Kanske inte framgick, tycker själv det ser krampat ut och har soffan enbart för att ha en yta för folk att sitta på vid förfester och liknande, som hålls rätt frekvent i studentlivet!Med respekt för litet boende, så tycker jag att det ser krampat ut.
Såhär ser det ut på andra sidan bordetHmm, inte funderat på! Klokt!
Det gör jag! 35 KVM studentlya, fullt medveten om att den ser malplacerad it. Som nämndes köptes den för sällskapliga anledningar, typ gött att ha på förfest. På andra sidan står en stringhylla med integrerat skrivbord
Ligger nog något i det! Samtidigt blir det völdigt tråkigt med en fåtölj som ”facear” inåt mot hallen liksom, vilket var anledningen till att soffan är där den är. Men kanske något att kika på. Tack!!
Behöver nog inget av det egentligen, mer kul med en soffa vid förfester o dylikt i studentlivet! Tycker själv den är rätt ful som den är nu, därmed funderingen på om en fåtölj hade varit snyggare eller om det bara hade sett lika inträngt ut liksom! Men ett större, runt matbord kanske vore schysst!
Såhär ser det ut på andra sidan bordet
Tack! Tycker det är skoj att inreda, även om det är med begränsade möjligheter i denna livsperiod, och kan garantera att jag är dränkt i kollegieblock och kurslitteratur rätt ofta jag medRespekt för välinrett studentboende.
…jag bodde typ i misär i jämförelse (dränkt i kollegieblock och gammal studielitteratur dessutom).
Ja, det är praktiskt när det blir litet. Carl Malmsten har gjort en kökssoffa ur serien Visingsö (observera att han gjorde en snarlik vanlig soffa så icke att blanda ihop).Gillade verkligen ovans idé om kökssoffa. Någon som har förslag på soffa som kan passa väl? Gärna med sittdyna, även om det inte är det viktigaste!
Jag hade nog skippat jetson till förmån för förfester. Jag tror Ikea har en typ av kökssoffa med förvaring och för tillfällig övernattning. Parta på!Såhär ser det ut på andra sidan bordet