• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Det är ju en bra alternativ!

Jag tror nog att jag helst hade sett att matplatsen var i där soffan är idag men då vettefan hur v rummet ska se ut :/
Det är såklart olika hur man vill ha det men jag tycker det är skönt när matbord ligger i närmre anslutning till köket. Inte alltid man vill ha allt på bordet när man äter

Hur gör man bäst med matta när man har soffan mot väggen? Skippar det? Även, någon som har tips på litet soffbord som man ändå kan äta mindre middag vid?

C859BC89-5ED9-45EA-819B-EC466DEBB9CF.jpeg

Hur gör man bäst med matta när man har soffan mot väggen? Skippar det? Även, någon som har tips på litet soffbord som man ändå kan äta mindre middag vid?

Nej absolut inte. Och försök att välja en som gärna kan ligga under hela soffan i detta fallet. Ett till tips för att soffan inte ska se så intryckt ut är att flytta ut den från väggen, testa med 10cm men gärna mer.

Nej absolut inte. Och försök att välja en som gärna kan ligga under hela soffan i detta fallet. Ett till tips för att soffan inte ska se så intryckt ut är att flytta ut den från väggen, testa med 10cm men gärna mer.
Finns tyvärr inte utrymme att flytta ut den, ett matbord i vägen! Men ska man isåfall köra matta in mot väggen på vänstersidan?

Jag gissar att tv-placeringen är given, annars kanske man kan rotera soffan -90 grader och sätta tvn på bänken i förgrunden.

Har du funderat på att byta plats på soffa och matbord?
Beror ju lite på hur man lever och när man vill sitta nära fönstret.
Bättre vinkel och betraktelseavstånd till tvn då, lite luftigare möblering med möjlighet till en sittpuff vid soffan.

Soffbordet kanske du kan fixa ett ny längre rör till för att få upp det, annars tex

Man kan också beställa specialhöjd på vissa bord.

Någon som har koll vad detta är för fåtölj - den är på ”lån” från föräldrarna där morsan ”lånade” den från arbetsgivare nån gång på 90(?) talet. Det är väldigt likt en "Eva" men benen matchar inte. Har någon bättre koll? Funderar på om det är värt att klä om det gräsliga tyget.

image.jpg
image.jpg

Håller på att inreda hemmakontoret och tar tacksamt emot tips på stol och bord. Vita tak och golvlister samt el är idag på plats, golvet är också färdigbehandlat. Har tyvärr inga bättre bilder att erbjuda.
IMG_7474.jpeg

IMG_7479.jpeg

Min sambo tänker sig ett bord stil med detta, tror det är från Chilli, vilket är ok för mig däremot vore det roligt med snyggare ("bättre") stolar/stol.
IMG_3326.jpeg

Någon som sitter inne med förslag?
Budget; stol 5k + - samma för bord. Typ.
Föredrar stol utan hjul men inget måste.

Håller på att inreda hemmakontoret och tar tacksamt emot tips på stol och bord. Vita tak och golvlister samt el är idag på plats, golvet är också färdigbehandlat. Har tyvärr inga bättre bilder att erbjuda.
IMG_7474.jpeg

IMG_7479.jpeg

Min sambo tänker sig ett bord stil med detta, tror det är från Chilli, vilket är ok för mig däremot vore det roligt med snyggare ("bättre") stolar/stol.
IMG_3326.jpeg

Är stilen på bilden något ni eftersträvar eller är det bara skrivbordet som tilltalar?

• Like
Reactions: jwh
Är stilen på bilden något ni eftersträvar eller är det bara skrivbordet som tilltalar?
Tror det är bordet som hon fastnade för, och även storleken som möjliggör att vi kan sitta två.
Däremot osäker på om jag fixar att sitta bredvid någon och arbeta. Jag föredrar att stå och röra mig när jag jobbar till skillnad mot henne som sitter still.
Är öppen för alla förslag.

Sekelskifteshus, bifogar (dålig/mörk) bild från sovrum in till kontor för bättre känsla.

IMG_3023.jpeg

IMG_7474.jpeg

IMG_7479.jpeg

IMG_3326.jpeg

Bordet isig såg ju fint och luftigt ut, men det kräver ju disciplin att kunna hålla ordning och reda. Jag har kompletterat med kontorspärmsskåp för att kunna bösa undan i.
Dock ostädat för tillfället.

1644668325123688664658372377069.jpg

Tror det är bordet som hon fastnade för, och även storleken som möjliggör att vi kan sitta två.
Däremot osäker på om jag fixar att sitta bredvid någon och arbeta. Jag föredrar att stå och röra mig när jag jobbar till skillnad mot henne som sitter still.
Är öppen för alla förslag.

Sekelskifteshus, bifogar (dålig/mörk) bild från sovrum in till kontor för bättre känsla.

IMG_3023.jpeg

Oxford av Arne Jacobsen är en skön skrivbordsstol som jag tycker håller stilen!

• Like
Reactions: jwh
Min tur att rådfråga expertisen i tråden! Har ni någona Ning om vad detta är för stol? Har letat och letat, helt utan framgång...

20220213_155547.jpg

Tillbaka
Topp