• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Finns säkert några bra visdomsord om lathet/lära sig den hårda vägen som man kan stoppa in här. Själv använder jag fördelen av att vara från Skåne, så samma språk…

”plafonden” är ännu snyggare när den är tänd. Är ju inte på något sätt en billig lampa, men tänker att den byts inte särskilt ofta.

Löjligt snygga. Och typ enda rimliga plafonden.

Älskar lampor. Tål inte plafonder.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Medan jag ändå är här inne i en riktigt fin KS-tråd skulle jag vilja ha lite hjälp och tips från er!

Vart hittar man snygga, prisvärda, plafonder? Allt ser ju ut som skit men pga dörrar, köksluckor och lågt tak kommer vi behöva fem plafonder i nya huset. De behöver inte nödvändigtvis vara likadana pga olika rum. Som lök på laxen är huset från tidigt 60-tal så det får gärna vara lite tidsenligt om möjligt (inget krav). Alla tips mottages tacksamt!!!
Gillar foscarini circus och Westbergs Alma som postats. Annars är ett tips belysningsksena med små spottar, Bauhaus har fina, nätta & billiga.
AFEE9AF8-3356-47ED-807A-0AEC56B076D0.jpeg
 

Josa

Omega
2-Faktor
Har ni något foto när Alma är monterad i taket? Har bara sett den nedpendlad.
Märkte att det inte är helt lätt att fota en "plafond" på ett vettigt sätt när jag inte nödvändigtvis vill få med halva lägenheten på bild.

Men jag gav det ett försök, tänd, släckt och hur den sitter mot taket.
 

Bilagor

  • IMG_2154 Large.jpeg
    IMG_2154 Large.jpeg
    34.9 KB · Visningar: 51
  • IMG_2158 Large.jpeg
    IMG_2158 Large.jpeg
    73.1 KB · Visningar: 42
  • IMG_2159 Large.jpeg
    IMG_2159 Large.jpeg
    71.9 KB · Visningar: 50

Sveparn

Panerai
2-Faktor
Någon som känner till en bra möbelsnickare i Stockholms-området? Har ett par gamla Carl Malmsten-stolar typ Lilla Åland med affektionsvärde som behöver lite vård.
 
Topp