• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Salesmayne

Panerai
Har vi några keramiksamlare/nördar i denna tråd?

ohhhh yesss! Postar de första foton jag hittar i telefonen. Har rätt mkt för att uttrycka sig milt

3E6D81E8-3E58-42F8-82F3-E0EC4402C11B.jpeg
CCDDA69C-7AC6-4FE1-9ED4-5F746ED2B940.jpeg
3F8E5BEA-8F46-4C08-A2F8-9247CD71CAC4.jpeg
2C01BD56-CF0B-41CB-BB15-D6048706AD1A.jpeg
FD0965C1-CA71-4238-9862-2EEC4F7073CD.jpeg
C84929F3-6BA9-4054-9C97-DCD2AA9C90EA.jpeg
A255DC98-2716-4F04-899C-80D818846A46.jpeg
E0CD3C06-4FE6-4981-80B0-58F57071C3B1.jpeg
5F68B7EB-6F78-4B30-B7C9-CB8E069CCAC5.jpeg
1C4FB8A7-D208-4FE7-9F3D-EABD3E836177.jpeg
 

JakobM

Omega
2-Faktor
Tror det är bordet som hon fastnade för, och även storleken som möjliggör att vi kan sitta två.
Däremot osäker på om jag fixar att sitta bredvid någon och arbeta. Jag föredrar att stå och röra mig när jag jobbar till skillnad mot henne som sitter still.
Är öppen för alla förslag.

Sekelskifteshus, bifogar (dålig/mörk) bild från sovrum in till kontor för bättre känsla.


IMG_3023.jpeg
Länna ser ut att ha kampanj på flera kontorsstolar, däribland Swedeses Stella (som jag tycker ser superschysst ut) och stolar från Fritz Hansen och &Tradition, alla nu i prisklassen strax norr om 5 000 kr.
 
  • Like
Reactions: jwh

stigge

Omega
2-Faktor
Håller på att inreda hemmakontoret och tar tacksamt emot tips på stol och bord. Vita tak och golvlister samt el är idag på plats, golvet är också färdigbehandlat. Har tyvärr inga bättre bilder att erbjuda.
IMG_7474.jpeg

IMG_7479.jpeg



Min sambo tänker sig ett bord stil med detta, tror det är från Chilli, vilket är ok för mig däremot vore det roligt med snyggare ("bättre") stolar/stol.
IMG_3326.jpeg


Någon som sitter inne med förslag?
Budget; stol 5k + - samma för bord. Typ.
Föredrar stol utan hjul men inget måste.
Om du föredrar att stå och jobba ibland så är höj&sänkbart ett måste och väldigt bra för kroppen oxå.
Funkar det att ha borden mot varandra så du tex kan stå och sambon sitta ner?
 
  • Like
Reactions: jwh

jwh

Omega
Om du föredrar att stå och jobba ibland så är höj&sänkbart ett måste och väldigt bra för kroppen oxå.
Funkar det att ha borden mot varandra så du tex kan stå och sambon sitta ner?
Ja jag har det på mitt kontor som jag utgår ifrån, hemma kan jag arbeta lite varsom, långt ifrån optimalt men att fixa kontoret är mer för hennes skull som sitter flera timmar framför datorn och arbetar. Jag kommer snurra runt och har svårt att sitta still när jag jobbar
 

snajgel

Panerai
Kanske märklig fråga, men om man har TV'n på en tv-bänk som är smalare än TV'n. Blir det bra?
Tanken är att bygga sideboard/tv-bänk av två 60cm breda skåp från IKEA och sedan klä in dom i täcksidor från superfront.se men då kommer TV'n sticka ut lite på sidorna.
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Kanske märklig fråga, men om man har TV'n på en tv-bänk som är smalare än TV'n. Blir det bra?
Tanken är att bygga sideboard/tv-bänk av två 60cm breda skåp från IKEA och sedan klä in dom i täcksidor från superfront.se men då kommer TV'n sticka ut lite på sidorna.
Det är ju personliga preferenser men jag skulle aldrig klara av det :)
Skulle må dåligt. Kanske har någon diagnos...
Är det inte bättre att du hänger den tight mot väggen? Då ser det inte lika "fel" ut.
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Kanske märklig fråga, men om man har TV'n på en tv-bänk som är smalare än TV'n. Blir det bra?
Tanken är att bygga sideboard/tv-bänk av två 60cm breda skåp från IKEA och sedan klä in dom i täcksidor från superfront.se men då kommer TV'n sticka ut lite på sidorna.
Dags att skaffa platt-TV… 😉
 
Kanske märklig fråga, men om man har TV'n på en tv-bänk som är smalare än TV'n. Blir det bra?
Tanken är att bygga sideboard/tv-bänk av två 60cm breda skåp från IKEA och sedan klä in dom i täcksidor från superfront.se men då kommer TV'n sticka ut lite på sidorna.
Hur mycket sticker det ut? Om det är tillräckligt mycket kan jag gå med på det, men om det bara är några cm per sida kan det kännas som att det är nåt som inte stämmer.
Håller f ö på att leta efter tv-bänk själv. TYP omöjligt att hitta en snygg så därför har jag börjat snegla på Jalg som varit på tal i den här tråden tidigare. Sambon inte lika övertygad dock...
 

Psykel

Patek
Hur mycket sticker det ut? Om det är tillräckligt mycket kan jag gå med på det, men om det bara är några cm per sida kan det kännas som att det är nåt som inte stämmer.
Håller f ö på att leta efter tv-bänk själv. TYP omöjligt att hitta en snygg så därför har jag börjat snegla på Jalg som varit på tal i den här tråden tidigare. Sambon inte lika övertygad dock...
Det där såg inte så dumt ut! Undrans om man kan komplettera med ett specialbyggt stativ för Xbox Series X att ställa nedanför...
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Kanske märklig fråga, men om man har TV'n på en tv-bänk som är smalare än TV'n. Blir det bra?
Tanken är att bygga sideboard/tv-bänk av två 60cm breda skåp från IKEA och sedan klä in dom i täcksidor från superfront.se men då kommer TV'n sticka ut lite på sidorna.

Hur mycket sticker det ut? Om det är tillräckligt mycket kan jag gå med på det, men om det bara är några cm per sida kan det kännas som att det är nåt som inte stämmer.
Håller f ö på att leta efter tv-bänk själv. TYP omöjligt att hitta en snygg så därför har jag börjat snegla på Jalg som varit på tal i den här tråden tidigare. Sambon inte lika övertygad dock...

Det där såg inte så dumt ut! Undrans om man kan komplettera med ett specialbyggt stativ för Xbox Series X att ställa nedanför...
Finns även Studio stand från Samsung, kommer köpa det & slänga tvbänken. Snyggare (& billigare) än Jalg, kabeln integrerad i benet.

dk-feature---417736442
 

snajgel

Panerai
Det är ju personliga preferenser men jag skulle aldrig klara av det :)
Skulle må dåligt. Kanske har någon diagnos...
Är det inte bättre att du hänger den tight mot väggen? Då ser det inte lika "fel" ut.
Det är det jag misstänker, får fundera vidare.

Dags att skaffa platt-TV… 😉
Det är ju det den är men alldeles för bred. :D
Hur mycket sticker det ut? Om det är tillräckligt mycket kan jag gå med på det, men om det bara är några cm per sida kan det kännas som att det är nåt som inte stämmer.
Håller f ö på att leta efter tv-bänk själv. TYP omöjligt att hitta en snygg så därför har jag börjat snegla på Jalg som varit på tal i den här tråden tidigare. Sambon inte lika övertygad dock...
Blir nog dessvärre bara några cm på varje sida. Ska kolla in Jalg. Tack för tipset.
Finns även Studio stand från Samsung, kommer köpa det & slänga tvbänken. Snyggare (& billigare) än Jalg, kabeln integrerad i benet.

dk-feature---417736442
Behöver förvaringen så får nog bli någon bänklösning.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hur hade ni inrett den här hallen rent praktiskt? G:et är alltså ett skjutparti där man har helt ok plats for jackor och skor.

Just nu är det i övrigt helt tomt (förutom en tavla på väggen nederst) och vi kan inte bestämma oss för hur vi vill ha det i någon slags blandning av funktion och snyggt.

Tilläggas bör att 260 är hela måttet men att det alltså är en dörr där med.

Skärmavbild 2022-02-19 kl. 17.21.22.png
 

Rearden

Cartier
Det är det jag misstänker, får fundera vidare.


Det är ju det den är men alldeles för bred. :D

Blir nog dessvärre bara några cm på varje sida. Ska kolla in Jalg. Tack för tipset.

Behöver förvaringen så får nog bli någon bänklösning.
Jag gillar denna på alla sätt förutom priset... Försökte buda hem den på en auktion för nått halvår sen men slutade runt 18k och då kändes det inte värt det... Så rationaliserar man det så är den nästan "billig" :D Frun tycker dock den är svinful så kommer inte bli nått.

 

Floof

Cartier
Tjenare! Det börjar närma sig en flytt och har fastnat för svartlackerade CH24 Y-stolar. Den enda tveksamheten är hur dessa klarar sig för slitage och hur färgen håller sig med åren. Någon som har liknande i sin ägo och kan berätta hur de står sig? Skulle vara evigt tacksam ✌️ (Bild för referens)

CH24.jpeg
 

Tokka

Panerai
2-Faktor
Tjenare! Det börjar närma sig en flytt och har fastnat för svartlackerade CH24 Y-stolar. Den enda tveksamheten är hur dessa klarar sig för slitage och hur färgen håller sig med åren. Någon som har liknande i sin ägo och kan berätta hur de står sig? Skulle vara evigt tacksam ✌️ (Bild för referens)

CH24.jpeg

Vi har modellen i Soft Grey och har haft dom ca 1,5 år. Inget färgskav än så länge, dom har något märke då man råkat skjuta in dom i fönsterbrädor och dottern som varit på dom med leksaker. Men färgen har hållt även för det och dom ser väldigt bra ut även om dom används dagligen.
 

Floof

Cartier
Vi har modellen i Soft Grey och har haft dom ca 1,5 år. Inget färgskav än så länge, dom har något märke då man råkat skjuta in dom i fönsterbrädor och dottern som varit på dom med leksaker. Men färgen har hållt även för det och dom ser väldigt bra ut även om dom används dagligen.
Grymt! Fönsterbrädan är kanske en lite för stark motståndare till lacken, men så länge det inte skavs av vanligt sittande så är det ju perfekt! Tackar för svaret 👏
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Letar fortfarande efter en vettig hörnsoffa, typ 250x250. Sweef ska ha 25k för sin modulvariant, tycker det är för dyrt.

Nån som kan rekommendera alternativ?

(Tror modulalternativet är bäst, men tar gärna något som är rekommenderat till billigare peng)
 

EmmiiLL

Cartier
2-Faktor
Letar fortfarande efter en vettig hörnsoffa, typ 250x250. Sweef ska ha 25k för sin modulvariant, tycker det är för dyrt.

Nån som kan rekommendera alternativ?

(Tror modulalternativet är bäst, men tar gärna något som är rekommenderat till billigare peng)
Jag är ett stort fan av Hay Mags Soft Low, har siktet inställt på den inför nästa lägenhet. Går att hitta begagnad till rimliga priser.
 

bluetrain

Cartier
Tjenare! Det börjar närma sig en flytt och har fastnat för svartlackerade CH24 Y-stolar. Den enda tveksamheten är hur dessa klarar sig för slitage och hur färgen håller sig med åren. Någon som har liknande i sin ägo och kan berätta hur de står sig? Skulle vara evigt tacksam ✌️ (Bild för referens)

CH24.jpeg

Gällande lacken är den nog varken bättre eller sämre än andra kvalitetsmöbler.

Stolarna kommer antagligen behöva flätas om någon gång, när i tid beroende på hur bra man tar hand om stolarna. Sitsen inte helt okänslig mot fläckor etc så kanske ingen stol man har om den ska användas i vardagen med mkt kids, hundar eller liknande. Men strunta i sådana småsaker, finns få stolar som är vackrare ån y-stolen. kööör! :)
 

Charles_

Rolex
Söker lite tips på takbelysning i kök. Sneglat på Örsjö Star 6 i vitt men inte helt såld riktigt än. Någon som har andra förslag på liknande? Har högt i tak :)

Hangande.jpg
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Tjenare! Det börjar närma sig en flytt och har fastnat för svartlackerade CH24 Y-stolar. Den enda tveksamheten är hur dessa klarar sig för slitage och hur färgen håller sig med åren. Någon som har liknande i sin ägo och kan berätta hur de står sig? Skulle vara evigt tacksam ✌️ (Bild för referens)

CH24.jpeg
Rekommenderas inte om du är känslig för bortnött färg, framförallt då stolarna alltid slår i bordskanten i fram.

Trä patineras finare, framförallt de som inte är i bok. Tyvärr dyraste varianterna Mao.

Däremot mellan lackade och bok hade jag tagit lackade.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Söker lite tips på takbelysning i kök. Sneglat på Örsjö Star 6 i vitt men inte helt såld riktigt än. Någon som har andra förslag på liknande? Har högt i tak :)

Hangande.jpg
Star i koppar, riktigt fin och lite av Bohlins (designerns) signaturmaterial.

Vanlig belysningsskena med spottar är fint också, Bauhaus av alla ställen har en nätt & billig med fina spottar.

Gillar själv Foscarini circus också
ab756c91db67927d118e31788d4abcaa.jpg
 
Söker lite tips på takbelysning i kök. Sneglat på Örsjö Star 6 i vitt men inte helt såld riktigt än. Någon som har andra förslag på liknande? Har högt i tak :)

Hangande.jpg
Valde en spotskena för flexibilitet. Har en tanke att pendla ner något över den utstickande bänken.
Vi valde SLV från Bella light efter att ha försökt få ett grepp om utbudet. Egenskaper vi prioriterade var:
Diskreta spotar, möjlighet att kapa för att få rätt längd, möjlighet att pendla ner lampa till ett rimligt pris.
Finns 1- och 3-fas där fördelen med det sistnämnda är att man kan justera olika lampor/grupper olika.
D6227347-3FDD-44A8-9313-CA2AD113F973.jpeg
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Valde en spotskena för flexibilitet. Har en tanke att pendla ner något över den utstickande bänken.
Vi valde SLV från Bella light efter att ha försökt få ett grepp om utbudet. Egenskaper vi prioriterade var:
Diskreta spotar, möjlighet att kapa för att få rätt längd, möjlighet att pendla ner lampa till ett rimligt pris.
Finns 1- och 3-fas där fördelen med det sistnämnda är att man kan justera olika lampor/grupper olika.
D6227347-3FDD-44A8-9313-CA2AD113F973.jpeg
Snyggt!
Du kanske har skrivit det innan men var är köket från?
 
Topp