• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Tim

Omega
Klaffstolen från IKEA har varit stand in för länge nu. Letar efter en tredje stol. Y-stol i såpad ek hade varit fint men är rädd att det blir för mycket trä. Ljusgul vintage Eames? Tips?
 
Senast ändrad:

kalufsen

Panerai
Ett litet skåp införskaffat - bild stulen från the webs.

132570-3.jpg
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Ett litet skåp införskaffat - bild stulen från the webs.

132570-3.jpg
Har ett likadant och har varit nära hjärnblödning. Underdimensionerade magneter och överdimensionerade fjädrar i gångjärnen gör att dörrarna flyger upp om man tittar på det. Har skruvat in extra magneter och nu är det lite bättre...
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Som många andra byggde jag också min TV-bänk av Ikea stommar :) Har en marmorskiva uppe som täckskiva.

Passade på och drog alla kablar inne i väggen när en dörr skulle flyttas.
vardagsrum_innan.jpg


vardagsrum.jpg

Ontopic: B&O, Gubi, Eames, Hans K, Bargi m.m.

Bra! Klong också - och bra jäkla kaffekopp!

...var köpte du marmor?
 
  • Like
Reactions: cab

Knugen

Panerai
2-Faktor
Vad har ni för vitrinskåp? Behöver inspiration till ett köp. Tycker de flesta jag hittar är rätt tråkiga och könlösa..
 

snajgel

Panerai
köpa möbler är ju kul men är ju helt klar roligare att bygga dom själv. :)

sänggavel i vitmålad furu.
IMG_9214.JPG


Eller matbord i massiv ek, 42mm tjock skiva!
IMG_7123.JPG

lite blandade sittmöbler och klädstälning allt i ek och lite stål.
IMG_9377.JPG

Den pallen/bänken på sista bilden är riktigt snygg!
Finns det publika ritningar på den eller är det från huvudet?
 

RosaCasio

Cartier
Har någon tips på en snygg brödlåda? Enda kravet är att den ska gå att stänga och inte vara i rostfritt stål?
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Som många andra byggde jag också min TV-bänk av Ikea stommar :) Har en marmorskiva uppe som täckskiva.

Passade på och drog alla kablar inne i väggen när en dörr skulle flyttas.
vardagsrum_innan.jpg


vardagsrum.jpg

Ontopic: B&O, Gubi, Eames, Hans K, Bargi m.m.

Snyggt med marmorskiva, hur införskaffade du den?
 
  • Like
Reactions: cab

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Måttbeställde via någon leverantör som fanns på nätet och var billigast efter jag kollat runt lite. Kommer tyvärr inte ihåg namnet. Tror jag pynta runt 4k för skivan inkl. frakt fram till dörren.

Riktigt snyggt! Säg till om du kommer på namnet till företaget.
 

sharetracker

Cartier

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Som många andra byggde jag också min TV-bänk av Ikea stommar :) Har en marmorskiva uppe som täckskiva.

Passade på och drog alla kablar inne i väggen när en dörr skulle flyttas.
vardagsrum_innan.jpg


vardagsrum.jpg

Ontopic: B&O, Gubi, Eames, Hans K, Bargi m.m.

Vilken stomme kör du? 60x37x40? Ser inte så djup ut men skenet kanske bedrar?
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Yes, vinkeln ljuger nog lite. Bäst mått tycker jag så man kan ha lite förvaring också.

Skönt att höra. :) Högg tre skåp i går som åker upp i eftermiddag. Det blir feta mollyplugg i gipsväggen samt en list under för att säkra upp. Sen är väl den stora frågan vilken skiva man ha...

Kan du fota lite mer från sidan så man ser hur de sticker ut? Vi har en 40 cm tv-bänk nu och den känns för bulkig men jag förväntar mig att det blir smäckrare när 37cm fästs direkt mot väggen samt ej vidrör golvet.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Skönt att höra. :) Högg tre skåp i går som åker upp i eftermiddag. Det blir feta mollyplugg i gipsväggen samt en list under för att säkra upp. Sen är väl den stora frågan vilken skiva man ha...

Kan du fota lite mer från sidan så man ser hur de sticker ut? Vi har en 40 cm tv-bänk nu och den känns för bulkig men jag förväntar mig att det blir smäckrare när 37cm fästs direkt mot väggen samt ej vidrör golvet.
Se PM
 
Topp