• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

RobertD

Ingenting
2-Faktor
De flesta bänkskivor i sten kommer färdigimpregnerade från leverantör. Låter konstigt om din inte skulle vara det. Med det sagt kan man behöva olja in den lite extra.

Rengöring har jag mindre koll på men du kan alltid testa att få bort fläcken med kemiskt ren bensin.

Är inte granit känsligt för olja? Tänker att bensin är en olja? Och därför kan vara riskabelt? Dessutom har jag för mig att koffein kan fläcka granit?
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Från en plåtning nyligen. Lite schysst inredning.

PA305029.jpg
PA304943.jpg
PA305114.jpg
PA304953.jpg
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Jag har en sån "spis" ni som man häller i gel så brinner det i nån timme
Ska fästa den på en vägg i vardagsrummet men vill ha ett sideboard eller liknande framför så inte någon unge springer rakt in i glaskanterna
Typ 1.1m brett men inte för djupt då det bara ska stå framför med kanske någon vas eller så på
Tips? Allt jag hittar kostar typ 3-5k eller är för höga
Jag tänker mig Max 1m högt
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Jag har en sån "spis" ni som man häller i gel så brinner det i nån timme
Ska fästa den på en vägg i vardagsrummet men vill ha ett sideboard eller liknande framför så inte någon unge springer rakt in i glaskanterna
Typ 1.1m brett men inte för djupt då det bara ska stå framför med kanske någon vas eller så på
Tips? Allt jag hittar kostar typ 3-5k eller är för höga
Jag tänker mig Max 1m högt
Kan du tumma på bredden är denna väldigt fin för en human peng
http://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/40239721/
 

Salesmayne

Panerai
Någon som har tips på snygga, låga soffbord, gärna med avlastning, i prisklassen 2-5k på ett ungefär? Kan kosta mer eller mindre också. Industriell stil fungerar bra, återanvänt trä är även schysst tycker jag, svart-vitt hade även kunnat vara nice.

Detta är vad jag har just nu men jag ska tona ner 50-60-tals vibben lite i hemmet då de blir för mycket teak och mjuka former.

https://www.bukowskis.com/sv/lots/979936-folke-ohlsson-soffbord-frisco-bra-bohag-tingstroms-1960-tal

Alla tips mottages tacksamt
 

Psykel

Patek
Jag har en ambition att uppgradera lite möbler i lägenheten från Ikea till något roligare under 2018. Det är i första hand soffa, soffbord, köksbord och köksstolar som ska bytas.
Tar tacksamt emot tips på inredningsbutiker med lite designgrejer till humana priser där jag kan fönstershoppa lite. Äsch, vad tusan! Tar tacksamt emot tips på inredningsbutiker i största allmänhet, oavsett prisbild. Bra för inspirationen om inget annat!
 

Psykel

Patek
Fick en plötslig flashback av att min farfar hade en Lamino-fåtölj med matchande fotpall med mörkbrun klädsel. Jag undrar vad som hände med den... Minns även att han hade en annan fåtölj i nån slags dansk 60-talsdesign. Måste höra med min far vad som hände med dom. Har jag tur står dom bara i förvar nånstans så jag kan plocka på mig dom!
 
Topp