• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Jag har en ambition att uppgradera lite möbler i lägenheten från Ikea till något roligare under 2018. Det är i första hand soffa, soffbord, köksbord och köksstolar som ska bytas.
Tar tacksamt emot tips på inredningsbutiker med lite designgrejer till humana priser där jag kan fönstershoppa lite. Äsch, vad tusan! Tar tacksamt emot tips på inredningsbutiker i största allmänhet, oavsett prisbild. Bra för inspirationen om inget annat!
Nordiska Galleriet, Länna möbler, NK Inredning, Svenssons (i Lamhullt) är några tips :) Många av de har hemsidor med så du kan kika innan.

3B36D899-4533-4BEE-BB4B-87E756C9C6C9.png
Känner att jag behöver en elefant från Eames.

Väldigt fina stolar! Rockar likadana, älskar verkligen valnöt.

Skulle vilja ha lite förslag på soffbord och matta. Tycker förvisso mattan jag har idag är jättefin, men skulle vilja ha något större och lite mer ”mysigt”. Soffbord har jag mest kollat på pk61 men det är ju så inihelvete dyrt(och kanske lite för vasst för barn) och vill helst lägga mindre än så.
03F753B1-AC29-4391-BC7B-B57A2A33CB28.jpeg

image.jpg

Skulle vilja ha lite förslag på soffbord och matta. Tycker förvisso mattan jag har idag är jättefin, men skulle vilja ha något större och lite mer ”mysigt”. Soffbord har jag mest kollat på pk61 men det är ju så inihelvete dyrt(och kanske lite för vasst för barn) och vill helst lägga mindre än så.

image.jpg

PK61 skulle ju sitta som en smäck där! Varit löjligt sugen själv. Och i förhållande till ett par 22or är det inte super dyrt... ;)

Jag letar själv PK22or och jag hittade ett Paolo Piva-bord i bra skick förra våren, skulle kunna funka också kanske.

PK61 skulle ju sitta som en smäck där! Varit löjligt sugen själv. Och i förhållande till ett par 22or är det inte super dyrt... ;)

Jag letar själv PK22or och jag hittade ett Paolo Piva-bord i bra skick förra våren, skulle kunna funka också kanske.
Eller hur, visst skulle det! Risken är väl bara att det blir lite fritz hansen lookbook över hela lägenheten och det är ju inte fel i sig, men kanske lite tråkigt...får byta ut superellipsen isåfall, som jag ändå tröttnat lite på.

Paolo-borden är ju också svinfina men lika dyra som pk61 va? Det kanske är liiiite för lågt också.

Eller hur, visst skulle det! Risken är väl bara att det blir lite fritz hansen lookbook över hela lägenheten och det är ju inte fel i sig, men kanske lite tråkigt...får byta ut superellipsen isåfall, som jag ändå tröttnat lite på.

Paolo-borden är ju också svinfina men lika dyra som pk61 va? Det kanske är liiiite för lågt också.

Själv är jag särskilt svag för 61or med stenskiva. Och det är klart, blir mycket Fritz Hansen men det är ju bra skrot! Och 61or ser man ju aldrig i verkligheten hemma hos någon.

Jag älskar iof. mitt Superellips. Är sugen på ett par Wegnerstolar till det.

Paolo Piva går att hitta till okej pris, jag hade tur via Ebay. Höjden funkar förvånansvärt mycket bättre än man tror, men det är kanske inte super barnvänligt så klart.

image.jpg
Funkar inte riktigt till dina stolar, men jag köpte nyligen ett nytt soffbord och köpte då den här och kapade sedan benen så den blev lägre. Blev riktigt snyggt!
00D67EFD8BC47E5A9529398669D8C60B

Funkar inte riktigt till dina stolar, men jag köpte nyligen ett nytt soffbord och köpte då den här och kapade sedan benen så den blev lägre. Blev riktigt snyggt!
00D67EFD8BC47E5A9529398669D8C60B
Påminner en del om det jag redan har, men kanske borde prova såga av staget som går tvärs över och byta skiva, borde bli mycket bättre så. Iallafall som temporär lösning.

Själv är jag särskilt svag för 61or med stenskiva. Och det är klart, blir mycket Fritz Hansen men det är ju bra skrot! Och 61or ser man ju aldrig i verkligheten hemma hos någon.

Jag älskar iof. mitt Superellips. Är sugen på ett par Wegnerstolar till det.

Paolo Piva går att hitta till okej pris, jag hade tur via Ebay. Höjden funkar förvånansvärt mycket bättre än man tror, men det är kanske inte super barnvänligt så klart.
Det är sant, hansen är guld! Det är inte prio att byta ut bordet, massa saker som måste in innan jag börjar forska i det. En fet taklampa är också prio förutom matta och soffbord, hade glömt det. Kommer bli en dyr vår...

Vilka wegnerstolar tänkte du till superellipsen? Y-stolen är ju fina att titta på men episkt obekväma att sitta i imo:)

Det är sant, hansen är guld! Det är inte prio att byta ut bordet, massa saker som måste in innan jag börjar forska i det. En fet taklampa är också prio förutom matta och soffbord, hade glömt det. Kommer bli en dyr vår...

Vilka wegnerstolar tänkte du till superellipsen? Y-stolen är ju fina att titta på men episkt obekväma att sitta i imo:)
Y-stolarna är ju grymt sköna! Kan inte tänka mig att ha en annan stol.

Äntligen någon som har förstått. Min fru ville ha Y-stolar, men jag vägrar. Går ju inte att sitta på något vettigt sätt. Beror såklart på kroppsform.

Älskar själv Y-stolarna. Gjorde dock misstaget att låta sambon provsitta och hon tycker som dig, så det blir inte såna som matstolar.

Är däremot sugen på CH23. Grymma detaljer, tex infästningarna av ryggstöden.

• Like
Reactions: par
Inte optimal placering av högtalarna men blir ju kompromisser med frun...

Däremot extremt nöjd med min Voice artic skänk, har en till möbel från dom och väldigt imponerad av kvaliten på grejerna. Kan verkligen rekomender Voice! Går även göra personliga med olika ben, lack, toppskivor osv

31AE9E2F-3A93-4695-AB07-D20DA27FB943.jpeg

2018-01-06 14.04.47.jpg

Inredning på en budget :) Svårt att fota i motljus därav kass färgåtergivning
Matta: Mio
Gardiner: Chilli (mint gröna)
Hylla: IKEA
Bord: Mio Holger
Stolar: Trademax
Armatur (tak): Chilli
Armatur (fönster): Vintage

Har börjat flukta hos diverse auktionshus men inte slagit till på något än. Tänkte försöka jaga rätt på ett schysst vardagsrumsbord typ 50-80-tal. Någon här som budat hem inredning? Tips osv.? Fick höra på jobbet att man bör undvika Lauritz (av uppenbara skäl) annars har jag dålig koll.

Har ni någon grail? En Maralunga soffa ifrån Cassina skulle ju inte sitta fel här
maralunga40_gallery21.jpg

Själv har jag faktiskt köpt möbler via Lauritz. Var rätt länge sedan dock men har finkat bra.

Annars har ju Bukowskis och de andra auktionshusen bra utbud. Lätt att lägga upp bevakningar etc. (vilket precis påminde mig om att jag glömde följa upp den där billiga PK61-soffan som gick ut härom dagen...).

Har för övrigt gått och grunnat på den där Taccia-lampan på bilden i typ 1,5 år nu.

Inte optimal placering av högtalarna men blir ju kompromisser med frun...

Däremot extremt nöjd med min Voice artic skänk, har en till möbel från dom och väldigt imponerad av kvaliten på grejerna. Kan verkligen rekomender Voice! Går även göra personliga med olika ben, lack, toppskivor osv

31AE9E2F-3A93-4695-AB07-D20DA27FB943.jpeg
Schysst, inte vinklat in dom lite väl mycket?
Eller sitter du och sweet spotar?

Tillbaka
Topp