Edin
Silver
Norrlänningen, spana in Eames EA 117 (låg rygg), Eames EA 119 (hög rygg) och Herman Miller Aeron. Finns nog inget skönare än Aeron men den är kanske inte den skönaste för ögat..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Norrlänningen, spana in Eames EA 117 (låg rygg), Eames EA 119 (hög rygg) och Herman Miller Aeron. Finns nog inget skönare än Aeron men den är kanske inte den skönaste för ögat..
Kan tänka mig att Aeron är skön rent nå jävulskt, men det krävs nog för den framkallar nästan permanenta ögonskador vid endast en anblick.
EA119 sitter som en macka förutsatt att den är hyfsat skön. Mitt jobb är ett övervakningsjobb där man sitter lite tillbakalutad, typ Homer Simpson.
Är det frun eller barnen du övervakar med tanke på att du är pappaledig om jag förstått det rätt?
@Norrlänningen Kan varmt rekommendera EA119.
Köpte en i svart skinn i januari. Fantastisk skön trots att den kan upplevas hård vid första sitningen.
Kan bjuda på bild efter påsk.
@Norrlänningen
Gjorde det enkelt för mig, sökte på bättre begagnade på lauritz enligt den spec jag ville ha. Skinn fram och bak och så gott som ny.
Fick den till ett ok pris i mitt tycke. Frakten till Stockholm kostade 750kr.
Här är min, https://m.lauritz.com/sv/auktion/charles-eames-kontorstol-model-ea-119-full-leather/i4874252/4923594
@Norrlänningen Det var där det hårda kom in i bilden, första gången kändes den stenhård och jag börja undra över just den komforten en lång dag.
Dock gick det snabbt över och heldagar i stolen är inget konstigt. Tänker inte ens på det och då är jag en tunn typ utan mycket sittfett.
Kan tänka mig att 219 är snäppet vassare och ännu mer bekväm gällande heldagar. Men jag gillar det strama och stilrena med 119 mer.
Du får ta en tur neråt Stockholm och köra provsittningar.
Panthella av Verner Panthon?Nån som kan identifiera lampan?
Pathella av Verner Panthon?
*Ser lite för klumpig ut, kanske någon slags kopia/efterapning?
Panthella av Verner Panthon?
*Ser lite för klumpig ut, kanske någon slags kopia/efterapning?
Tack för input. Den tillhörde min morfar och står just nu i familjens stuga. Mor min har dock lovat att jag ska få den (samt lite enat skoj efter min morfar), så ska kolla om det finns några etiketter eller märkningar när jag får hem den. Borde vara 60-tal eller tidigt 70-tal. Min morfar var jetsettare av rang och skulle bara ha det finaste! Han hade dock ingen fäbless för klockor, verkar det som. Om inte min morbror la rabarber på godbitarna!Som sagt, inte Panthella.
Tack för input. Den tillhörde min morfar och står just nu i familjens stuga. Mor min har dock lovat att jag ska få den (samt lite enat skoj efter min morfar), så ska kolla om det finns några etiketter eller märkningar när jag får hem den. Borde vara 60-tal eller tidigt 70-tal. Min morfar var jetsettare av rang och skulle bara ha det finaste! Han hade dock ingen fäbless för klockor, verkar det som. Om inte min morbror la rabarber på godbitarna!
Har inte Muuto det ?Är på jakt efter två st runda budget vardagsrumsbord som matchar varandra, gärna lite olika höjd på de båda. Har spejat Ikea, Mio och auktionshusen utan att hitta något som riktigt matchar. Gärna rätt låga för att matcha soffan.
Färglatt eller helsvart. Gråskala och grönt går bort Har någon tips?
Jag föreslog dessa men blev nedröstad hemma
Jag har spontanfyndade dessa (6st för 500kr totalt!!), efterapningar av Marcel Breuers Ceska Chair... Tänker använda 4st och saknar nu lämpligt köksbord, tips? Är ingen storfräsare som många av er designintresserade verkar vara Så någorlunda rimlig budget, typ max 5k
Gillar dig alltså <3 precis så jag tänkt Vilken färg på skivan då? Vit? Något mörkare trä? Har något oklart schackrutigt golv med vita och limegröna :S rutor!Tänker ett begagnat Bruno mathsson supercirkel typ. Känns som din stil och går lätt inom budget. Skulle nog bli jättefint.
Gillar dig alltså <3 precis så jag tänkt Vilken färg på skivan då? Vit? Något mörkare trä? Har något oklart schackrutigt golv med vita och limegröna :S rutor!
Har hittat ett på bukowskis, men utan stålkant runt. Får kika vidare lite, flyttar in om typ 3 veckor! Haha jag är oskyldig till golvvalet! Det låter hemskt, men tro rjag kan överleva det ett tagTänker med vit skiva samt stålkant runt. Då matchar både benen och kanten på bordet de kromade benen på stolarna.
Låter som ett vågat val av golv!
Jag har kört med EA119 (tyg) som kontorsstol i många år. Tycker den är bekväm. Nackdelen är väl att man inte kan ställa in så mycket och att aluhandtagen blir rätt matta med tiden. Går väl att polera men patinerar inte sp snyggt imho. Med det sagt så klar köprek från mig. Skitsnygga är de med. 119 är mycket bekvämare än 117.Sweeeet,
Enormt habegär på den där!
Hur är den rent sittmässigt för 6-7 timmar per dag?
Hey DLM.Är på jakt efter två st runda budget vardagsrumsbord som matchar varandra, gärna lite olika höjd på de båda. Har spejat Ikea, Mio och auktionshusen utan att hitta något som riktigt matchar. Gärna rätt låga för att matcha soffan.
Färglatt eller helsvart. Gråskala och grönt går bort Har någon tips?
Jag föreslog dessa men blev nedröstad hemma
Idag landade äntligen en Oluce atollo! Var länge länge inne på en Panthella mini, men den kändes inte helt rätt.