Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var där mitt på dagen idag, tänkte man skulle ha tur. Var bara "skräp" tyvärr, även om de hade en eames lounge chair som jag gärna haft om priset inte var som en hulk :'( (Och jag bott större än min innerstadstvåa..)Åkte 40 mil idag för att gå på Nordiska Galleriets utförsäljning, kom 10 minuter efter öppning, stod i kö 25 minuter, missade därmed alla godbitar och åkte hem tomhänt.
Such is life.
Var där mitt på dagen idag, tänkte man skulle ha tur. Var bara "skräp" tyvärr, även om de hade en eames lounge chair som jag gärna haft om priset inte var som en hulk :'( (Och jag bott större än min innerstadstvåa..)
Jag har lärt mig en sak, det är lättare att be om förlåtelse än tillåtelseKul med kommunal förvaltning! Röjde ur ett rum som ska möbleras om och hittade en Bruno Mathsson som jag ogenerat ställde på mitt rum!
Stämpel:
Edit: Undrans om jag kan få köpa loss den... Skulle passa asbra i min framtida @Norrlänningen style myshörna!
Så sant så! Den måste ha köpts in i samband med att "nya" kommunhuset invigdes 1977, med tanke på stämpeln. Fint skick också! Nån liten fläck på klädseln bara, som borde vara lätt att åtgärda.Jag har lärt mig en sak, det är lättare att be om förlåtelse än tillåtelse
Idag landade äntligen en Oluce atollo! Var länge länge inne på en Panthella mini, men den kändes inte helt rätt.
Tar gärna förslag på vettiga barstolar till knixen i köksön. Ursäktar sjaskiga renoveringsbilder.
Det är ungefär samma som på bilden och det är lampan som var monterad när den kom. Tycker ljuset har perfekt temperatur, nästan lite imponerad iom att det är led. Går att byta.Hur är belysningen i basen på din? Vad blir det för ’färg’/värme på ljuset?
Kan man byta ljuskälla i basen? Såg en 236 i butik förra helgen och just det ’inre’ ljuset var väldigt kallt.
Superfina. Vet du möjligtvis någon affär i Sthlm som säljer dem?Renoverade köket nyligen och byggde då en köksö, så var själv på jakt efter barstolar. Det blev dessa från Hay. Finns i många olika färger och är väldigt sköna att sitta i.
Fin, dessa tidigare har snyggare / smäckrare ben än dom nyareKul med kommunal förvaltning! Röjde ur ett rum som ska möbleras om och hittade en Bruno Mathsson som jag ogenerat ställde på mitt rum!
Stämpel:
Edit: Undrans om jag kan få köpa loss den... Skulle passa asbra i min framtida @Norrlänningen style myshörna!
Det är ungefär samma som på bilden och det är lampan som var monterad när den kom. Tycker ljuset har perfekt temperatur, nästan lite imponerad iom att det är led. Går att byta.
Stoppa i en Philips hue lampa (ok inte fackmannamässigt ord) och bestäm exakt nyans av vit det ska vara.Grymt! Var helt olika värme i den 236 och den 237 jag såg i butik, misstänkte att man kunde byta...
...måste ta tag i det r och handla en snart.
Nej tyvärr, men du lär hitta flera butiker som säljer Hay vid en snabb sökning på nätet.Superfina. Vet du möjligtvis någon affär i Sthlm som säljer dem?
B&B Italias Alanda table har återlanserats.
Nedan, Gubis utställning. Rätt trista möbler men otroligt fin lokal/ våning de huserade i.
Baxter utemöbler
Elle Decor's millenials living utställning
Nedan, diverse designklassiker i barnstorlek. Cassina Utrecht, B&B Italia big mama mfl.
Nedan, Hermés utställning
Nedan, Sveriges utställning 'Hemma'
Nedan, en av Dimore Studios tre utställningar
Såklart, dessutom 'rimligt' prissatt. Tror priset blir runt 1100-1400 euro. Men inget slår ju vintageInte jätteotippat att B&B skulle återintroducera Alanda med tanke på uppsvingen i populäritet.
Lite tråkigt för oss vintagenördar dock som fått lida oss igenom att försöka skilja kopiorna från dom äkta och svettats medans vi väntat på Ebay-köp från obskyra platser...
Grymt med fågeln i hörnan!Var köper man 5 löpmeter svarta böcker?
Gör inte detVar köper man 5 löpmeter svarta böcker?
Grymt med fågeln i hörnan!
Räcker det inte med saltkråkan?Var köper man 5 löpmeter svarta böcker?