• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Tips: Royal Design kör rea på Decotiques Le Bat fladdermusfåtölj - 3995kr, nedsatt från 6995!

Faaan.... :banghead:
Det där tipset var ju inte alls vad jag ville få nu. Måste inreda mitt lilla hus på landet och en läderlapp skulle ju vara grym i fönterhörnan och även funka att kasta kläderna på.

Senast ändrad:
Hur sur ska man bli över att lädret ser ut så här på en två år gammal Jetson som knappt använts?

2115FC3F-825E-4AEE-AFAF-C3A078B47411.jpeg

Soffan, vad är det? En lämplig fattigmansRitzy för slarviga föräldrar med vårdslösa barn (passar mig alltså perfekt)

Fåtöljerna gör som vanligt att jag reser tält i byxorna.

Absolut, soffan passar er som handen i handsken, men då kanske i nåt mer avtorkningsbart material :confused:
Just den här är i Linnetyg, den heter Edge och tillverkas av Bröderna Anderssons.
Angående tältresningen, så instämmer jag:rolleyes:

Absolut, soffan passar er som handen i handsken, men då kanske i nåt mer avtorkningsbart material :confused:
Just den här är i Linnetyg, den heter Edge och tillverkas av Bröderna Anderssons.
Angående tältresningen, så instämmer jag:rolleyes:

Snyggt blev det!

Köpte också en soffa från 'Bröderna Andersson' förra året. Riktigt bra kvalité för pengen upplever jag!

• Like
Reactions: WHU
DSC_0584.JPG
Köpte mig ett par Eames Ea124 för ett tag sen och funderar på att klä om dom och lacka eller polera aluminiumen.
Någon som har tips på bra firma som kan sy upp ny klädsel?

Jag skulle vilja tipsa om möbelföretaget Selva i Italien. Jag har själv några möbler därifrån (sänggavel, soffbord och byrå). Dessa möbler är välbyggda, tidlösa och vackra. De såldes i Sverige under åttio-talet. Kanske säljs de fortfarande i Sverige, men jag har inte sett märket på länge. De får ett bra betyg av mig för jag har aldrig ens funderat på att jag vill ha nytt. Bättre än så blir det liksom inte.
10216782_bukobject.jpg
67867661-DZ0gx.jpg
atn1024_Melodia_stolsrygg_selva_korsbar.jpg
bellagio.jpg
european_collection.jpg
images.jpeg
s-l500.jpg

Jag skulle vilja tipsa om möbelföretaget Selva i Italien. Jag har själv några möbler därifrån (sänggavel, soffbord och byrå). Dessa möbler är välbyggda, tidlösa och vackra. De såldes i Sverige under åttio-talet. Kanske säljs de fortfarande i Sverige, men jag har inte sett märket på länge. De får ett bra betyg av mig för jag har aldrig ens funderat på att jag vill ha nytt. Bättre än så blir det liksom inte.
10216782_bukobject.jpg
67867661-DZ0gx.jpg
atn1024_Melodia_stolsrygg_selva_korsbar.jpg
bellagio.jpg
european_collection.jpg
images.jpeg
s-l500.jpg
Tidlösa är väl ändå en beteckning man definitivt inte kan ge dessa skapelser :D Stilrent möjligtvis

Tidlösa är väl ändå en beteckning man definitivt inte kan ge dessa skapelser :D Stilrent möjligtvis
Jag menar tidlösa i bemärkelsen att de aldrig blir omoderna. Möbler i denna prisklass bryr sig inte om trender. De står över det. Bara pizzan har ett bäst-före-datum :)

Senast ändrad:
Jag menar tidlösa i bemärkelsen att de aldrig blir omoderna. Möbler i denna prisklass bryr sig inte om trender. De står över det. Bara pizzan har ett bäst-före-datum :)
Kan man tycka men kräver en del.
Smal målgrupp skulle jag säga.
Tyvärr förstår nog inte gemene man att uppskatta kvalitet av denna sort. Ev lite mal placé också i mångas hem.
Finns många exempel där god kvalitet rent krasst inte håller penningvärdet.
Några år gammal auktion och inte identiska modeller men tror ni förstår poängen. (Värderad till en tiondel även om den gick för det dubbla...)
B1964720-AA65-4F78-AF95-9F8A677AB00A.jpeg
ECD8C527-4188-4466-BB25-3C07C3279907.jpeg

Vintage är ju alltid nice, Alanda har återlanserats i år och tror att de kostar omkring 12’ med de måtten :) Så sticker auktionen över det kan man ju köpa nytt

Är de inte dyrare än så i nyproduktion? Har suktat efter ett i tv år snart. helt omöjliga att lyckas knipa för vettiga pengar idag...

Är de inte dyrare än så i nyproduktion? Har suktat efter ett i tv år snart. helt omöjliga att lyckas knipa för vettiga pengar idag...
13’ kanske för 120x120, typ 15-16’ för 180x120 :)

Återlanserades på årets Milano mässa så de har varit knepiga att få tag på hehe. Men är du på jakt efter schysst vardagsrumsbord kan jag tipsa om Glas Italia, riktigt bra skit!

http://www.glasitalia.com/

Tillbaka
Topp