• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Ako

Rolex
2-Faktor
1AFA2776-F99A-4F47-96BE-D39DCDA33D07.jpeg


Någon som sitter på en uppsättning av Grythyttan utemöbler?

Bordet blir ett 120cm och sex stolar totalt.
Vad tycker panelen om dessa utemöbler? Själv gillar jag verkligen gunget i stolarna. :woot:
Vi har dom i vår brf
Superfina ,
Vi har även bänkar, som är minst 50 år gamla.

IMG_3073.JPG
 

N.M.O

Cartier
2-Faktor
Hej på er!
Idag kom nya möblerna.
Soffa i ljust linnetyg, fåtöljer i brunt skinn och ljusbeige matta!
Valt med omsorg och en tanke på öppenhet!
MEN, hur/vad ersätter jag klumpen i mitten med?
Vet att många i den här tråden är både kunniga och har ett stort intresse av just sånt här, så dela gärna med er av era idéer. Vad ska jag införskaffa för bord?
Jag är själv inne på något nätt, kanske runt?!?!
Alla synpunkter tas tacksamt emot:)
5634802F-E4FC-45EE-8FF9-7894D9075454.jpeg
030446D5-C160-4731-A7EF-25A481E5F4E5.jpeg

Vill du behålla något vitt hade jag kollat på Swedese Flower. Benställningen funkar bra till Jetsons ben, ekkant om du vill matcha golvet eller valnöt om du vill få in något mörkbrunt. Hållbart som fan eftersom det är laminat. Går ju att få helt i ek också om man inte gillar laminat...
 
  • Like
Reactions: WHU
Hej på er!
Idag kom nya möblerna.
Soffa i ljust linnetyg, fåtöljer i brunt skinn och ljusbeige matta!
Valt med omsorg och en tanke på öppenhet!
MEN, hur/vad ersätter jag klumpen i mitten med?
Vet att många i den här tråden är både kunniga och har ett stort intresse av just sånt här, så dela gärna med er av era idéer. Vad ska jag införskaffa för bord?
Jag är själv inne på något nätt, kanske runt?!?!
Alla synpunkter tas tacksamt emot:)
5634802F-E4FC-45EE-8FF9-7894D9075454.jpeg
030446D5-C160-4731-A7EF-25A481E5F4E5.jpeg

Satan så najs,
Ibland ångrar jag att kag inte valde bruna Jetson. Jag har två svarta som jag visserligen är jättenöjd med, men nog gnager det lite dör ibland. :woot:
 
  • Like
Reactions: WHU

WHU

Panerai
2-Faktor
Vill du behålla något vitt hade jag kollat på Swedese Flower. Benställningen funkar bra till Jetsons ben, ekkant om du vill matcha golvet eller valnöt om du vill få in något mörkbrunt. Hållbart som fan eftersom det är laminat. Går ju att få helt i ek också om man inte gillar laminat...
Har faktiskt tittat på de där, gillar enkelheten och att de finns i olika variationer.
Jag tycker mer om de, än vad frugan gör...
Vi får se vart det landar!
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Satan så najs,
Ibland ångrar jag att kag inte valde bruna Jetson. Jag har två svarta som jag visserligen är jättenöjd med, men nog gnager det lite dör ibland. :woot:
Tack så mycket!
Var i valet och kvalet ett bra tag, hade ett par svarta clubfotöljer förut, det kan ha varit avgörande i mitt fall.
Jetson är grymma, svarta som bruna:)
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Känner att det är dags att byta ut Ikeamöblerna i köket mot nåt roligare. Är det vettigt att köpa köksbord/stolar vintage, och går det i så fall att hitta sånt till ett lagom humant pris? Tänker typ ”bra” Ikea-nivå prismässigt, kanske 3-4.000 för bord och stolar för fyra personer. Gillar 50-/60-tal.

Edsbyverken fanett kanske kan vara något?
 
Hej på er!
Idag kom nya möblerna.
Soffa i ljust linnetyg, fåtöljer i brunt skinn och ljusbeige matta!
Valt med omsorg och en tanke på öppenhet!
MEN, hur/vad ersätter jag klumpen i mitten med?
Vet att många i den här tråden är både kunniga och har ett stort intresse av just sånt här, så dela gärna med er av era idéer. Vad ska jag införskaffa för bord?
Jag är själv inne på något nätt, kanske runt?!?!
Alla synpunkter tas tacksamt emot:)
5634802F-E4FC-45EE-8FF9-7894D9075454.jpeg
030446D5-C160-4731-A7EF-25A481E5F4E5.jpeg
Seriös bulkbeställning!
 
  • Like
Reactions: WHU

Arvis

Cartier
2-Faktor
Hej på er!
Idag kom nya möblerna.
Soffa i ljust linnetyg, fåtöljer i brunt skinn och ljusbeige matta!
Valt med omsorg och en tanke på öppenhet!
MEN, hur/vad ersätter jag klumpen i mitten med?
Vet att många i den här tråden är både kunniga och har ett stort intresse av just sånt här, så dela gärna med er av era idéer. Vad ska jag införskaffa för bord?
Jag är själv inne på något nätt, kanske runt?!?!
Alla synpunkter tas tacksamt emot:)
5634802F-E4FC-45EE-8FF9-7894D9075454.jpeg
030446D5-C160-4731-A7EF-25A481E5F4E5.jpeg

Kul, grattis! Bra början.
Istället för klumpen skulle man kunna slänga in, i tur och ordning:
-valfritt O Table från OX Denmaraq
-Laccio Table av Marcel Breuer (Obs, 2st isf)
-Tati från Asplund (finns olika material, även runda)
eller bara lite hederligt präktig svensk alm...
EE7FD3DE-C48E-4C10-BB40-17B6FE2221F3.jpeg

4BE14612-A19C-438B-B953-67183C6E45A1.jpeg

15F10031-B781-4EAD-91FF-CA6F9D6659DC.jpeg
9C35B987-5DCB-46A6-804E-D8A3E50AE0AE.jpeg


Bara lånade bilder denna gång.
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Kul, grattis! Bra början.
Istället för klumpen skulle man kunna slänga in, i tur och ordning:
-valfritt O Table från OX Denmaraq
-Laccio Table av Marcel Breuer (Obs, 2st isf)
-Tati från Asplund (finns olika material, även runda)
eller bara lite hederligt präktig svensk alm...
EE7FD3DE-C48E-4C10-BB40-17B6FE2221F3.jpeg

4BE14612-A19C-438B-B953-67183C6E45A1.jpeg

15F10031-B781-4EAD-91FF-CA6F9D6659DC.jpeg
9C35B987-5DCB-46A6-804E-D8A3E50AE0AE.jpeg


Bara lånade bilder denna gång.

Tack så mycket!
Jättekul med olika tips och förslag.
O Table känns intressant, ska kollas upp.
 

TheSnake

Omega
2-Faktor
Hej!

Är på jakt efter nya stolar till matsalen som ska lira med ett matbord på svart stålram med en skiva i ek. Är framförallt sugen på karmstolar men utan armstöd kan fungera det med, några tips?

Tänkt budget 1500kr per stol
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Hej!

Är på jakt efter nya stolar till matsalen som ska lira med ett matbord på svart stålram med en skiva i ek. Är framförallt sugen på karmstolar men utan armstöd kan fungera det med, några tips?

Tänkt budget 1500kr per stol


Eames DSW kanske funkar? Utan karmar men har samtidigt såväl svarta som ek-detaljer.
 

Psykel

Patek
Finns ju några olika varianter av denna bl a vet jag att danska XO har en, vilken räknas som originalet?
Ingen aning. Denna är dock tillverkad i Sverige, ifall det är av vikt för spekulanter. Och XO erbjuder inte ram i mässing, verkar det som. Mässingsram och cognacläder är sjukt snyggt! Har spanat på den där till min myshörna, så kanske slår till. Men kan eventuellt få en gratis (eller väldigt billig) vintage Eva från jobbet om jag har tur, så känner mig rätt osäker.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Ingen aning. Denna är dock tillverkad i Sverige, ifall det är av vikt för spekulanter. Och XO erbjuder inte ram i mässing, verkar det som. Mässingsram och cognacläder är sjukt snyggt! Har spanat på den där till min myshörna, så kanske slår till. Men kan eventuellt få en gratis (eller väldigt billig) vintage Eva från jobbet om jag har tur, så känner mig rätt osäker.
Jag har ett hörn i vardagsrummet där en cognacsfärgad hade suttit som handen i handsken :nailbiting:
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Denna? Riktigt tjusiga! Lite jazziga varianter av den klassiska pinnstolen.
item_416293_4b9126b02c.JPG

Foto från auctionet.
Fanettstolar är riktigt fina. Jag hade sådana från Edsbyverken. Tog ett jäkla tag att plocka ihop mitt set, gäller att se till att de inte behöver limmas om. De är inge kul när de blir skrangliga.
 
Topp