• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Försöker göra en övertalningskupp på gumman och skulle vilja tips på soffor liknande denna vita i länken? Eller vet ni kanske till och med vad den heter den?

https://www.caandesign.com/old-apar...ts-american-style-interior-mixed-modern-look/
Om jag får kapa din fråga lite, någon som vet vad denna stolen i länken heter?
old-apartment-taichung-city-gets-american-style-interior-mixed-modern-look-caandesign-01.jpg

Behöver ett nytt matbord då det rektangulära vi har idag inte funkar lika bra i lägenheten. Har idag CH327 som jag älskar, men den får vara på landet ett tag tills jag har mer plats för den hemma. Vill helst ha ett bord som är 100 i diameter men det verkar svårt, det mesta som är snyggt är 115/120 vilket iofs också kan funka med hellre 100. Har kikat lite på en CH337 som ju är 115, men skulle passa väldigt bra till våra övriga möbler. Några andra tips? Helst i trä, men kan vara aktuellt med annat.

Behöver ett nytt matbord då det rektangulära vi har idag inte funkar lika bra i lägenheten. Har idag CH327 som jag älskar, men den får vara på landet ett tag tills jag har mer plats för den hemma. Vill helst ha ett bord som är 100 i diameter men det verkar svårt, det mesta som är snyggt är 115/120 vilket iofs också kan funka med hellre 100. Har kikat lite på en CH337 som ju är 115, men skulle passa väldigt bra till våra övriga möbler. Några andra tips? Helst i trä, men kan vara aktuellt med annat.

Kika japanskt om du vill ha trä :) Finns en del riktigt schysst! Annars danskt, typ CH som du är inne på tycker jag.
iu

Knoll Saarinen table, finns i diam. 97 , 107, 120 osv.
Accent-dining-table.jpeg

Mater accent, 110 diam. finns även vitlaserad ek
iu

DK3 corduroy
01.jpg

Ritzwell MO table, diam. 120, finns också ljus

Kika japanskt om du vill ha trä :) Finns en del riktigt schysst! Annars danskt, typ CH som du är inne på tycker jag.
iu

Knoll Saarinen table, finns i diam. 97 , 107, 120 osv.
Accent-dining-table.jpeg

Mater accent, 110 diam. finns även vitlaserad ek
iu

DK3 corduroy
01.jpg

Ritzwell MO table, diam. 120, finns också ljus
Kollade först på Tulip och då i marmor, men börjar bli rätt trött på det, och tycker det räcker med marmor i köket. Accent var faktiskt rätt trevlig, bra pris också. Får gå förbi och kolla i helgen

Har fyllt på vardagsrummet med lite mer bös. Börjar bli riktigt bra tycker jag, bortsett från soffbordet. Väntar på att ett bra pk61 ska dyka upp men det har varit väldigt torrt med såna på svenska marknaden på sistone...
FC51C275-D21C-4F35-BF21-D415D827D1D2.jpeg

Köpte även nya matstolar igår. Lirar inte till hundra i färgen med övrig ek i lägenheten. Men jävligt snygga linjer för att inte vara någon speciell känd designer.

912B96F6-4510-4F23-8B6B-DA594CAAA8B7.jpeg
Schyssta! Vart hittade du dessa? Tänkte börja sondera auktions terrängen men känner mig lite vilsen.

Börjar se ljuset i tunneln efter sisådär 6 månader av sporadiska renoveringar och fix. Bara kök som i framtiden också skall renoveras.

35FB7CD9-AAFC-4569-900E-D45F2AF55B24.jpeg
A71D8990-E54C-4EF5-B1AB-B2CF2E643DE2.jpeg
12F3ED9F-DE43-4EFA-B4D3-1578943CAD5E.jpeg

Är stolarna i läder gamla IKEA stolar? Fick frågan när vi flyttade in i huset om vi ville köpa 3st för 1500kr st. Nu så här i efterhand så kanske man skulle ha nappat på det.

Mycket bra smak i tråden vilket vi konstaterat sedan tidigare! Kul!

Har inget fancy alls att bjuda på men har haft behov av att styra upp min TV-hörna ett tag. Slänga in en slapp soffa helt enkelt - mer fokus på bekvämlighet än estetik denna gång. Råkade få hem soffa och bord igår. Blev framförallt jäkligt nöjd med bordet.

9DD864A1-F128-40A7-8150-35B0EE31FCFF.jpeg

Nu lite detaljer kvar att addera. Sant att fundera på varför jag äger 4 soffor plötsligen.

Mycket bra smak i tråden vilket vi konstaterat sedan tidigare! Kul!

Har inget fancy alls att bjuda på men har haft behov av att styra upp min TV-hörna ett tag. Slänga in en slapp soffa helt enkelt - mer fokus på bekvämlighet än estetik denna gång. Råkade få hem soffa och bord igår. Blev framförallt jäkligt nöjd med bordet.

9DD864A1-F128-40A7-8150-35B0EE31FCFF.jpeg

Nu lite detaljer kvar att addera. Sant att fundera på varför jag äger 4 soffor plötsligen.
Snyggt :) tror det skulle passa med ett till större runt soffbord att ha bredvid, förslagsvis lite högre/ lägre så de kan stå över/ under varandra lite. Bordet är lite litet i förhållande till soffan

Snyggt :) tror det skulle passa med ett till större runt soffbord att ha bredvid, förslagsvis lite högre/ lägre så de kan stå över/ under varandra lite. Bordet är lite litet i förhållande till soffan

I know. Och håller med. Det borde se ut så här:

B77DBCE2-893C-4AF6-B36C-E29924ACFE11.jpeg

Skulle gärna haft det större också, men har inte riktigt plats. Bilden visar inte hela sanningen behöver finnas plats att ta sig runt på sidan/framför.

Behövde mest någonstans att ställa ifrån mig ett glas/kopp på. Är som sagt enbart en plats för tv-tittande och inte mitt egentliga vardagsrum. Där står ett Alanda. :)

Men det kan tänkas att det blir någon form av komplettering längre fram.

Spelar vidare lite på frågan från @Oscaro
Gällande runt matbord, vad tycker ni om fyra traditionella ben vs ett ben? (om det spelar roll så är det i storleksklassen ~100)

Tillbaka
Topp