• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Kör svenskt hantverk. http://www.fladiemobler.se/

fotpall_5_800.jpg

En barndomskompis till mig som är en av grundarna och driver Flädie. Kul att deras möbler uppmärksammas.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Har köpt hus med en köksö/bardisk. Behöver därför tips på snygga barstolar. Inget jäkla plast och krom dock. Hit me.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Behöver lite tavlor eller prints på väggarna. Har ni några tips på snygga grejer med bra pris?
 

MrPlow

Rolex
Har köpt hus med en köksö/bardisk. Behöver därför tips på snygga barstolar. Inget jäkla plast och krom dock. Hit me.
IKEA har en modell om man har lite marint/lantligt hemma hos sig:
ingolf-barstol-vit__74014_PE190755_S4.JPG

Om man är lite mer dansk av sig (sjuan i barstol):
65196_157f4d66f2e41b9fc1f20b23dacfdabf.jpg

eller från Hay:
3280-3-aboutastoolvitochtr.jpg

Om man inte vill ha ryggstöd och kan tänka sig en (kall) stol i metall som är stabil:
revolver-stool-black-wrong-for-hay-olsson-gerthel.png

(edit: blev dock lite plast och krom)​
 

DHLE

Cartier
2-Faktor
Behöver ett skåp att ha spriten i. Finns det något snyggt, eller är det skafferiet som gäller.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
image.jpg
image.jpg
Vad gäller spritförvaring så lägger jag min röst på vintage. Måttsnickrat åt fruns morfar till deras hus i mälarhöjden, men passar även i vårt hus.
Disclaimer: Nyflyttad, så dels är vitrinen ovanför tom, dels är det flyttlådor på bilden... Sen ska man ju - om man ska internet-posa - ha finare sprit!
 

Edin

Panerai
Okej, jag ska om några månader flytta in i nya lyan och även om jag gillar teknik och stora TV-appareter vill jag verkligen inte se skiten om den inte används. Jag har eltet lite efter TV möbler likt en skänk som man kan dra ner TVn i då den inte används men utbudet är skralt och lika fult som dyrt. Jag undrar därför om det är någon som har tips på vart man kan vända sig för att hitta något man kan "dölja" en 50-60" tv i så man slipper stirra in i den då den inte används?
 
Topp