• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Arvis

Cartier
2-Faktor
Bara att svälja stoltheten och ta en homage.
338:- vs 13k (AJ) För ett kontor i källarn får det duga.

IMG_3947.JPG
Absolut full förståelse för att man prioriterar olika men jag tänker tvärt om.
Måste man sitta nere i källaren och gneta kan man ju åtminstone få vila ögonen på lite vacker och välgjord design.
Dessutom brukar det ändå sluta med inköp av det jag egentligen ville ha från första början. :angel:
 

Johanw

Cartier
Absolut full förståelse för att man prioriterar olika men jag tänker tvärt om.
Måste man sitta nere i källaren och gneta kan man ju åtminstone få vila ögonen på lite vacker och välgjord design.
Dessutom brukar det ändå sluta med inköp av det jag egentligen ville ha från första början. :angel:

Var vilar ögonen mest i ett kontor? För dom pengarna kan jag köpa en riktig bra monitor & stol istället. Tro mig, jag har endast "äkta" lampor i resten av huset men denna gången fick gick det inte att motivera.

uk-monitor-c49j89-lc49j890dkuxen-lc49j890dkuxen-frontblack-98057496
 

Sveparn

Panerai
2-Faktor
Nyinflyttad! Hallen känns just nu som enkel att lyfta och det som hinns med i närtid.

Tänker mig någon möbel att sitta på, gärna med förvaring inunder, samt någon form av avlastningsmöbel på motsatt sida.

Vad har ni för tips?

image.jpeg

(Hatthyllorna ska byta plats och är i ek)
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Nyinflyttad! Hallen känns just nu som enkel att lyfta och det som hinns med i närtid.

Tänker mig någon möbel att sitta på, gärna med förvaring inunder, samt någon form av avlastningsmöbel på motsatt sida.

Vad har ni för tips?

image.jpeg

(Hatthyllorna ska byta plats och är i ek)
Att sitta på:
Spontant någon av dessa från Scherlin. Finns lite olika varianter.
D1DBAF72-56B5-4943-BAC1-DE8970A22AF7.jpeg
D51995BF-712A-4E7F-9DB0-344D8BEBACA0.jpeg

Eller denna från G.A.D
9378AF87-6A83-466D-9687-374C329E29A2.png

Om det nu ska vara ek-tema?

Inte min stil så personligen har jag svårt att värdera dem till vad nypriset motsvarar men åtminstone Scherlin brukar dyka uop till betydligt mer humana priser på blocket.
 

Sveparn

Panerai
2-Faktor
Att sitta på:
Spontant någon av dessa från Scherlin. Finns lite olika varianter.
D1DBAF72-56B5-4943-BAC1-DE8970A22AF7.jpeg
D51995BF-712A-4E7F-9DB0-344D8BEBACA0.jpeg

Eller denna från G.A.D
9378AF87-6A83-466D-9687-374C329E29A2.png

Om det nu ska vara ek-tema?

Inte min stil så personligen har jag svårt att värdera dem till vad nypriset motsvarar men åtminstone Scherlin brukar dyka uop till betydligt mer humana priser på blocket.
Tack för tipsen!
Vet inte riktigt vad jag vill ha stilmässigt så alla förslag uppskattas. Just ek måste det inte vara, kanske snarare att man vill frångå det för att slippa för mycket träsmak i hallen. Men ska det vara trä borde det vara av samma slag så det inte skär sig tänker jag.
 

Johanw

Cartier
Nyinflyttad! Hallen känns just nu som enkel att lyfta och det som hinns med i närtid.

Tänker mig någon möbel att sitta på, gärna med förvaring inunder, samt någon form av avlastningsmöbel på motsatt sida.

Vad har ni för tips?

image.jpeg

(Hatthyllorna ska byta plats och är i ek)

Svårt att se djupet men hade nog platsbyggt något för att maxa ytan. Googla platsbyggd hall så får du massa tips.

bloggbilder+4879_redigerad.jpg
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Nyinflyttad! Hallen känns just nu som enkel att lyfta och det som hinns med i närtid.

Tänker mig någon möbel att sitta på, gärna med förvaring inunder, samt någon form av avlastningsmöbel på motsatt sida.

Vad har ni för tips?

image.jpeg

(Hatthyllorna ska byta plats och är i ek)

Om du vill få bort skor från golvet så kan jag rekommendera Ikeas skolskåp Trones. Har gjort en egen variant och klätt in med vitoljad plywood. Perfekt för lite avlastning ovanpå och rymmer mängder med skor/handskar/halsdukar/mössor osv. Varje skoskåp tar mellan 2-3 par skor.
18D8A5E7-EBE1-451A-9183-3890FBEB7FEC.jpeg
 

bluetrain

Cartier
Behöver hjälp av herrar designexperter och övriga som har en känsla för vad som ser bra ut och kan passa in med form och färg. Där sjuan står (provisoriskt) tänkte jag att en lite nättare fåtölj ska stå. Frågan är bara vad? Bör nog inte ha så hög rygg (rummet är avlångt med en matsalsdel så vill få till en "luftig" känsla) men i övrigt så tar jag gärna emot råd och tips!

IMG_3944.JPG
 

Knypplarn

Cartier
Behöver hjälp av herrar designexperter och övriga som har en känsla för vad som ser bra ut och kan passa in med form och färg. Där sjuan står (provisoriskt) tänkte jag att en lite nättare fåtölj ska stå. Frågan är bara vad? Bör nog inte ha så hög rygg (rummet är avlångt med en matsalsdel så vill få till en "luftig" känsla) men i övrigt så tar jag gärna emot råd och tips!

IMG_3944.JPG
Theselius älgskinnsfåtölj?
 

Johanw

Cartier
Behöver hjälp av herrar designexperter och övriga som har en känsla för vad som ser bra ut och kan passa in med form och färg. Där sjuan står (provisoriskt) tänkte jag att en lite nättare fåtölj ska stå. Frågan är bara vad? Bör nog inte ha så hög rygg (rummet är avlångt med en matsalsdel så vill få till en "luftig" känsla) men i övrigt så tar jag gärna emot råd och tips!

IMG_3944.JPG

Om du kan leva med en IKEA (Ekenäset).

YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjE1MjE5NTM7czoxOiJ3IjtpOjU1NTtzOjE6ImgiO2k6MzIwMDtzOjE6ImMiO2k6MDtzOjE6InMiO2k6MDtzOjE6ImsiO3M6NDA6ImY4NTAwMTg4ZmRjMzY5OWY2YjgxMDMyYjU0NjI2MjFkZTVmOTAzMDciO30=


Själv köpte jag två av dessa på Blocket för 500:- så är väl hur mycket pengar & tid man vill lägga.

Fåtölj.png
 

bluetrain

Cartier
Tack för tipsen! Den ikea var ju faktiskt riktigt snygg och kanske lite åt det hållet jag tänkt. Inte jätteförtjust i just ikea men kanske finns andra möbeltillverkare med den formen..
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Vi har de där fina italienska ljusstakarna i vitmetall
Ceasar Stoffi, Nagel
Nån som har fler och vill sälja billigt är jag intresserad.

upload_2018-10-26_10-9-57.png
 

Edin

Panerai
Vi har de där fina italienska ljusstakarna i vitmetall
Ceasar Stoffi, Nagel
Nån som har fler och vill sälja billigt är jag intresserad.

upload_2018-10-26_10-9-57.png

Misstänker att du har vintage men de finns nu även i nyutgåva på RoyalDesign såväl som Cervera. Annars brukar det finnas på Blocket och diverse auktionssidor. Har själv nyutgåvan av Stoff Nagel. :)
 
  • Like
Reactions: JLC

MartinGFX

Cartier
Vart hittar man "skinnskålar"? Se bild nedan... Tycker jag sökt som en tok utan framgång. Ganska liten, ska bara ha klockan i den under nätterna.
426432-01cfc83e51b74e108fdc37ccef76ff5b.jpeg
 

Salesmayne

Panerai
07A1E23C-0C31-4BBE-ADB1-47FA1DB6A6AF.jpeg
90E329C2-C932-4D1E-93AC-645BEDD655ED.jpeg
BBD8E90F-6E49-4D3E-86EE-74C6752FD6BA.jpeg
Gick förbi en liten butik på söder vid namn Fab Lab där jag hittade denna lampa som jag blev förtjust i så jag slog till en dag senare. Vad tycks? Den är aningen tacky, jag vet, men lekfull postmodern design kan ju ha dessa egenskaper utan att det blir fult vilket jag tycker att italienska Seletti lyckats med här. Det ska dock bli kul att höra era åsikter.
 

sharetracker

Cartier
Gick förbi en liten butik på söder vid namn Fab Lab där jag hittade denna lampa som jag blev förtjust i så jag slog till en dag senare. Vad tycks? Den är aningen tacky, jag vet, men lekfull postmodern design kan ju ha dessa egenskaper utan att det blir fult vilket jag tycker att italienska Seletti lyckats med här. Det ska dock bli kul att höra era åsikter.

Jag gillar den. Jag hade dock bytt ut sladden till en vit så kontrasten inte blir så stor till väggen bakom. Sen hade jag letat reda på en rolig lampskärm (en bananformad kanske?) eftersom jag är allergisk mot öppna ljuskällor.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
07A1E23C-0C31-4BBE-ADB1-47FA1DB6A6AF.jpeg
90E329C2-C932-4D1E-93AC-645BEDD655ED.jpeg
BBD8E90F-6E49-4D3E-86EE-74C6752FD6BA.jpeg
Gick förbi en liten butik på söder vid namn Fab Lab där jag hittade denna lampa som jag blev förtjust i så jag slog till en dag senare. Vad tycks? Den är aningen tacky, jag vet, men lekfull postmodern design kan ju ha dessa egenskaper utan att det blir fult vilket jag tycker att italienska Seletti lyckats med här. Det ska dock bli kul att höra era åsikter.
Gillar det :) matcha med ett Moooi pig table
Moooi-Pig-Table.jpg
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Oh bra idé! Jag blir lite sugen själv. Den skulle göra sig bra mot tapeten i ett av våra rum :D
2F9E4B6D-6584-4EA7-8907-519DD0164C10.jpeg
Grym tapet! Får flashback till för 10 år sedan när jag fick djungelfeeling och inredde ett rum med psykotiska apor. Svindyr tapet från Cole & Son som jag någon vecka senare målade över då de skrämde mig för mycket :p

Lyckades hitta den på bildgoogle:

77-12045__1083_1590.jpg

T1_159898__1920_1080.jpg
 

Salesmayne

Panerai
Oh bra idé! Jag blir lite sugen själv. Den skulle göra sig bra mot tapeten i ett av våra rum :D
2F9E4B6D-6584-4EA7-8907-519DD0164C10.jpeg

Ha ha lustigt att du nämner din tapet då jag har tänkt att måla något liknande fast mer subtilt i bakgrunden. Alternativt att jag ber någon som är duktigare på junglifiering av vår lgh.

Till er som talade repstumpen och en annan ljuskälla, jag är helt med er. Att klä om den i vitt lr byta till vit sladd håller jag däremot inte med om. Frugan gillar dock den öppna ljuskällan samt den alltför starka lampan, tids nog ger hon med sig.
 
Topp