• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Gick igång på hallspegel. @DiscoPapa
Finns även färdiga ”dela upp” lösningar, typ Framed Mirror för Muuto.
F47E1A74-B2DF-4CC8-960F-139D569379D5.jpeg

Eller flytta bort bänken och ställa dit en Tati från Asplund på golvet.
795348F2-E146-4032-BFAF-99F4751C5EA3.jpeg

Kan rekommendera Tati.

9E916ECC-FAFA-43B1-A76A-1F7C2E11D15B.jpeg

Jag har letat ett tag efter en spegel men inte riktigt hittat någon, ska vara enormt och lite för mycket dvs gustavianskt eller nått sånt och helst 250+cm. Har fortfarande inte glömt en som jag dumt nog skippade på lauritz för några år sedan...

Jag har letat ett tag efter en spegel men inte riktigt hittat någon, ska vara enormt och lite för mycket dvs gustavianskt eller nått sånt och helst 250+cm. Har fortfarande inte glömt en som jag dumt nog skippade på lauritz för några år sedan...
Gustaviansk stil är ju ganska stram, symmetrisk och nedtonad. Låter snarare som du är ute efter en flambojant rokokospegel.

• Like
Reactions: Oew
Är det någon som har ett CH337/CH338/CH339 matbord från Carl Hansen i oljad ek och har ett vettigt foto på det? Jag är sugen men är osäker på hur mörkt det är.

Funderar på att köpa nya stolar och tar gärna emot tips och inspiration. Har alltid varit svag för CH 24, men börjar tycka den är lite tråkig. Möjligtvis för den är så vanlig. Lite som med en sexsiffrig sub. Betalar ogärna mer än 5-6 tusen per stol, gärna mindre.:)

Kära forumvänner! Jag har en trist yta i hallen där jag skulle vilja ha ett enkelt avlastningsbord för diverse småprylar, nycklar, plånbok, hörlurar, passerkort etc. Egentligen allt som försvinner spårlöst när jag ska gå hemifrån på morgonen.
IMG_6777.JPG
Har svårt att hitta något intressant så behöver inspiration/förslag.
Detta brickbord från Menu är åt rätt håll, avskalat och fint. Vad tänker ni?
56924_image_4.jpg

Kära forumvänner! Jag har en trist yta i hallen där jag skulle vilja ha ett enkelt avlastningsbord för diverse småprylar, nycklar, plånbok, hörlurar, passerkort etc. Egentligen allt som försvinner spårlöst när jag ska gå hemifrån på morgonen.
IMG_6777.JPG
56924_image_4.jpg
Där kan ju en "piece" passa! :) Kör på något lite galet säger jag (som alltid) Annars skulle väl en mindre hylla få plats?

String pocket
pocket-ek.jpg

Frama rivet side table
frama-rivet-side-table_3ZgmYKk.jpeg

Muuto halves coffee table
Halves_light_grey_1777_grande.jpg

Lee broom drunken side table
drunken-side-table-lee-broom.jpg

IKEA Burvik
0571620_PE667052_S5.JPG

IMG_6777.JPG
56924_image_4.jpg

Precis som @Erik1 skriver är ju string pockethylla riktigt trevlig om den går in.

Vill även slå ett slang för Montana bokhyllor -finns i flera storlekar och gör sig snyggt på såväl golv som väggar. Tänker typ som denna bild (skamlöst stulen från nätet) men på andra leden. Tror djupet på mina är ca 30 cm.
B8096F20-4392-44D8-BDE2-A20A5E6EBDEF.jpeg

Där kan ju en "piece" passa! :) Kör på något lite galet säger jag (som alltid) Annars skulle väl en mindre hylla få plats?

String pocket
pocket-ek.jpg

Frama rivet side table
frama-rivet-side-table_3ZgmYKk.jpeg

Muuto halves coffee table
Halves_light_grey_1777_grande.jpg

Lee broom drunken side table
drunken-side-table-lee-broom.jpg

IKEA Burvik
0571620_PE667052_S5.JPG
Stort tack för input! Jag har också funderat String-hylla men tanken är lite att täcka luckan där nere, sen misstänker jag dessutom att hyllorna blir lite för breda.
Angående förslagen på "piece" så måste jag nog tyvärr säga att dom är lite för galna för min övriga inredning :rolleyes: Gillade dock den sista från IKEA, måste kollas in!

Precis som @Erik1 skriver är ju string pockethylla riktigt trevlig om den går in.

Vill även slå ett slang för Montana bokhyllor -finns i flera storlekar och gör sig snyggt på såväl golv som väggar. Tänker typ som denna bild (skamlöst stulen från nätet) men på andra leden. Tror djupet på mina är ca 30 cm.

Wow, grymt fina! Som sagt så vill jag helst täcka luckan längre ner men kanske kan hitta en lösning där dessa är med. Bra tips!! :)

Montana är ju sådär dock.. Lackad MDF av tveksam kvalité, speciellt med tanke på priset.

Då skulle jag säga att något platsbyggt är bättre :) Har själv tänkt att köpa sådana här skivor, betsa/ lasera och bygga in tvättmaskinen. Fungerar ypperligt även för hyllor etc.
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...ador/vagghyllor-och-hyllplan/hyllplan-379047/

Wow, grymt fina! Som sagt så vill jag helst täcka luckan längre ner men kanske kan hitta en lösning där dessa är med. Bra tips!! :)

Finns luckor:)

Montana är ju sådär dock.. Lackad MDF av tveksam kvalité, speciellt med tanke på priset.

Trist att höra, mina har klarat sig sjukt bra. Och då har jag ändå två barn, varav en är tokvild.

Han lyckades däremot skada den svarta färgen på stringhyllornas gavlar ;)

Finns luckor:)

Trist att höra, mina har klarat sig sjukt bra. Och då har jag ändå två barn, varav en är tokvild.

Han lyckades däremot skada den svarta färgen på stringhyllornas gavlar ;)

Jag har ett Montana skrivbord, som Erik säger så lossar lacken ganska lätt, jag var tvungen att be dom skicka ett lackstift, efter bara några månader så jag kunde fylla i färgen.

I övrigt gillar jag det väldigt mycket, känns stabilt och stilrent, bra mått som man kan anpassa, inte så väldigt dyrt heller.

Skulle vilja få tag på en fåtölj eller stol av bekvämt slag.
Gärna svensktillverkad :)
Ryggen har kapsejsat och mår idag bättra av min gamla Lamino stol än IKEAsoffan.
Något kring 15 000:-
Krav: Snygg och bekväm :)
Vad ska man köpa?

Skulle vilja få tag på en fåtölj eller stol av bekvämt slag.
Gärna svensktillverkad :)
Ryggen har kapsejsat och mår idag bättra av min gamla Lamino stol än IKEAsoffan.
Något kring 15 000:-
Krav: Snygg och bekväm :)
Vad ska man köpa?
Lamino? ;)
Annars har du ju Dux Pernilla men den är dyrare.

Tillbaka
Topp