• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Salesmayne

Panerai
Gillar det :) matcha med ett Moooi pig table
Moooi-Pig-Table.jpg

Ha ha overkill! Rätt kul pjäs dock
 

sharetracker

Cartier
Alla mina väggar är vita, dock fyllda med konst, är det okej eller tråkigt? Personligen har jag aningen svårt med en fondvägg i hemmet då det tar upp ca 2-3-4 tavelplatser vilket självklart bör betraktas som befängt.
Man ska inreda för sin egen skull, gillar du vita väggar och tavlor så kör på! Det är lurigare det klart med fondvägg och tavlor, men det funkar ofta rätt bra ändå. Jag tycker iaf detta är funkis.
image.jpg
 

Salesmayne

Panerai
Man ska inreda för sin egen skull, gillar du vita väggar och tavlor så kör på! Det är lurigare det klart med fondvägg och tavlor, men det funkar ofta rätt bra ändå. Jag tycker iaf detta är funkis.
image.jpg

Jag skämtade mest he he gillar white washed om man ska ha mycket konst. Men visst kan det fungera på fondvägg, det måste dock vara rätt motiv och färger.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Tips på möbeltassar? Funderar på att köra såna man spikar fast på köksstolarna. Börjar bli djävulskt trött på att rengöra och limma dit nya. Har kids som flänger på stolarna. Det dög gott med vanliga limbara innan...
 

demondave

Rolex
Stolab skickar med grymma tassar till sin Lilla Åland-stol. Typ en vass hylsa på ovansidan av tassen, tjonkar man till tassen med hammaren sitter den fast sen.

Vet tyvärr inte om eller var man kan hitta dessa löst, men har ni en Stolabhandlare i närheten kan det vara värt att fråga.
 
inred04.jpg
inred08.jpg


inred07.jpg


inred03.jpg


Vi försöker få ordning på lägenheten som vi har i Kenya. Det är inte helt lätt att jämka två kulturer och diametrala uppfattningar om vad som är snyggt, vilket mer och mer blir klart för mig är en social konstruktion helt och hållet. Bordet på bilderna är dock temporärt. Snickaren är igång med den beställningen. Nu har vardagsrummet snart kommit på plats men är det någonting jag verkar behöva släpa med mig från Sverige så är det taklampor. Nu har jag nästan blivit besatt av tanken att släpa med mig kristallkronor till taken här, dels för att jag inte har sett en enda kristallkrona här men även för att jag tror att det skulle kunna hjälpa till attt "lyfta" vår kulturkrocksinredning.

Jag skulle därför bli ytterst tacksam för lite taklampstips. Tycker att inget jag ser är speciellt upplyftande eller intressant.
 

Salesmayne

Panerai
inred04.jpg
inred08.jpg


inred07.jpg


inred03.jpg


Vi försöker få ordning på lägenheten som vi har i Kenya. Det är inte helt lätt att jämka två kulturer och diametrala uppfattningar om vad som är snyggt, vilket mer och mer blir klart för mig är en social konstruktion helt och hållet. Bordet på bilderna är dock temporärt. Snickaren är igång med den beställningen. Nu har vardagsrummet snart kommit på plats men är det någonting jag verkar behöva släpa med mig från Sverige så är det taklampor. Nu har jag nästan blivit besatt av tanken att släpa med mig kristallkronor till taken här, dels för att jag inte har sett en enda kristallkrona här men även för att jag tror att det skulle kunna hjälpa till attt "lyfta" vår kulturkrocksinredning.

Jag skulle därför bli ytterst tacksam för lite taklampstips. Tycker att inget jag ser är speciellt upplyftande eller intressant.

Hur högt är det i tak? Med det utrymmet ni ser ut att ha samt stilen på sofforna så har jag svårt att se en balans mellan en kristallkrona och er stil. Men visst kan man forcera, det kan ju se roligt ut om inte annat.

Ni har ju en del färger så varför inte en gul PH eller en stilren flätad lampskärm som t ex IKEA har nu (du kan ju dock lägga någon krona extra om du vill ha något bättre). Kanske en bumling då dessa görs i massvis med nyanser.
 
Hur högt är det i tak? Med det utrymmet ni ser ut att ha samt stilen på sofforna så har jag svårt att se en balans mellan en kristallkrona och er stil. Men visst kan man forcera, det kan ju se roligt ut om inte annat.

Ni har ju en del färger så varför inte en gul PH eller en stilren flätad lampskärm som t ex IKEA har nu (du kan ju dock lägga någon krona extra om du vill ha något bättre). Kanske en bumling då dessa görs i massvis med nyanser.

Takhöjden är gissningsvis som svensk standard runt 2,40m så det är lika lika. Tanken med kristallkrona var mest att go all in på känslan av trångt och fullt. Det kommer aldrig att bli minimalistiskt och en av anledningarna till det är att jag tänker mig att flytta ner delar av mitt bibliotek och det fyller ett rum utan problem.
Alltså när det gäller Bumling, så var jag med på 1970-talet och för mig är det obegripligt att någon vill ens beröra det skitårtiondet med tång ;).
Funderar lite på en kombination av kristallkrona med både elektroniskt ljus och levande ljus...vi lider ju en del av strömavbrott, mer eller mindre dagligen...
 

Salesmayne

Panerai
Takhöjden är gissningsvis som svensk standard runt 2,40m så det är lika lika. Tanken med kristallkrona var mest att go all in på känslan av trångt och fullt. Det kommer aldrig att bli minimalistiskt och en av anledningarna till det är att jag tänker mig att flytta ner delar av mitt bibliotek och det fyller ett rum utan problem.
Alltså när det gäller Bumling, så var jag med på 1970-talet och för mig är det obegripligt att någon vill ens beröra det skitårtiondet med tång ;).
Funderar lite på en kombination av kristallkrona med både elektroniskt ljus och levande ljus...vi lider ju en del av strömavbrott, mer eller mindre dagligen...

Jag har ingen Bumling hemma hängandes heller, men den tillverkas ju i rätt glada färger som hade kunnat passa hos er men jag förstår dig. Du kan ju alltid köpa en kitschig murano he he, det kanske gör damen glad. Eller så kör du gustaviansk stil och skiter i takhöjden helt och hållet!

Murano.Chandelier.jpg
gustavianskstil.ljus.el.jpg
 
Jag tycker att den är rätt nära Muranos kitsch utan de glada färgerna så varför inte. Vill du ha europeisk prägel så har du många val. Varför inte något av Verner Panton? Kartell? Henningsen?
Ska ta mig tid att titta runt lite...och ja, jag kan nog tänka mig att gå lite åt kitsch-hållet faktiskt. Det känns som att där kan Kenyans smak och Europeisk smak mötas på ett mjukt och lekfullt sätt
 
Topp