• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Istället för att tapetsera om hela rummet (tapeten är skadad) va det lättare att sätta upp massa random tavlor. Blev tydligen naturtema
image.jpg

Kollat runt lite efter en ikea dagbädd ”Sinnerlig”
Någon som har en sån? Verkar lite halvsvåra att hitta eller så letar ja dåligt
Jag har en sådan (ej till salu). De dyker upp på blocket med jämna mellanrum och är populära. Räkna med att få betala rejäl premium över originalpriset på 3000. Ikeas motsvarighet till en Kermit :)

Otroligt snygg och bekväm! Tillverkades dessutom på licens i UK under några år men har glömt bort namnet på tillverkaren.

Finns alternativ om man inte vill spränga banken. Selig och Plycraft i USA tillverkade homager under sent 60- och tidigt 70-tal.

Vår skiljer sig från originalet med bland annat teak istället för rosewood, stolen är fjädrande medan Eames 601 är fast och dessutom är måtten lite annorlunda.

Jim

DFC3CB64-FB65-45C0-93F2-AFD9249515F5.jpeg
Även originalen tillverkades (och tillverkas) med olika varianter av trä. Min (Herman Miller) är t. Ex. I svart läder med körsbärsfaner. Idag görs de dock inte längre med "rosewood" då det är utrotningshotad utan i några snarlika träslag.

Söker två vägglampor för fast installation.

Vi ska tapetsera om och vill ha några nya lamor. Antingen moderna eller snygga klassiska.

Har ni några tips?

20190303_174302.jpg
20190303_174323.jpg

Vi kommer att ha denna tapet:
112-1004_r1.jpg

Hittade denna slitna soffan på Blocket och bara älskar designen men dessvärre inte skicket (ni ser ju den skyldiga). Jag söker därför tips på liknande soffor (upp till 5k). Hur bra skulle man kunna få denna med lite läderspackel, färg och kärlek?
Screenshot_20190304-092345__01.jpg
Screenshot_20190304-092316__01.jpg

En annan som söker tips här;

har ett sovrum med ett mindre bord, söker en stol i trä som kan agera båda avlastning för kläder men ev på sikt även hemmakontor/gamingstol när det faller sig in. Helst ska jag ju också kunna fynda modellen på blocket eller tradera, med lite tur så kanske någon här i tråden har en stol den vill bli av med?

Bild för inspo:
01907008001.jpg

En annan som söker tips här;

har ett sovrum med ett mindre bord, söker en stol i trä som kan agera båda avlastning för kläder men ev på sikt även hemmakontor/gamingstol när det faller sig in. Helst ska jag ju också kunna fynda modellen på blocket eller tradera, med lite tur så kanske någon här i tråden har en stol den vill bli av med?

Bild för inspo:
01907008001.jpg
https://dustydeco.com/product/dining-chair/

Hittade denna slitna soffan på Blocket och bara älskar designen men dessvärre inte skicket (ni ser ju den skyldiga). Jag söker därför tips på liknande soffor (upp till 5k). Hur bra skulle man kunna få denna med lite läderspackel, färg och kärlek?
Screenshot_20190304-092345__01.jpg
Screenshot_20190304-092316__01.jpg

En liten uppdatering :) kom över TVÅ soffor ifrån CS, Hans Olsen 500 3-sits. Behöver lite kärlek men dem är troligtvis värda de 1000kr/st som jag betalade:D
IMG_20190306_123706.jpg
IMG_20190306_123539.jpg

Har en Tom Dixon Mirror Ball 50 om någon är intresserad, vi håller på att göra om hemma så den får lämna. Har ingen bild just nu men kan givetvis fixas. Hade tänkt 3. Skicka PM om du är sugen så kan vi ta det vidare där, tänkte jag slänger in en blänkare här innan den går ut på Lifestyle.

36BFA087-354D-42CE-8BB3-497EE4E62688.png

Nej tyvärr, bara kikat som hastigast i deras butik och de ser fina ut och verkade stabila, men obehandlade så du kan ju olja/betsa/lasera träet själv.

Vet inget om kvalité och designmässigt kanske det kvalar in som en hommage :)
Är det företaget bakom butiken dom gör dem eller köper dom in begagnade möbler och säljer vidare?

Är det företaget bakom butiken dom gör dem eller köper dom in begagnade möbler och säljer vidare?
Just de stolarna tror jag att de har tagit fram själva/ köper in, de är inte vintage/ beggade vilket de i övrigt pysslar med. Kika förbi deras showroom om du har vägarna förbi Sthlm/ maila vettja, väldigt trevliga ägare där.

677D4A3E-26EC-4A79-B532-FBA3C045B2B6.jpeg
Tänkte be om tips hur jag ska möblera min 15kvm gäststuga/man cave

Tänker en tv framför bäddsoffan. 3-4 kökskommoder med förvaring och en vinkyl men bänkskiva ovan på.

Mindre bord och stolar

Jävligt risig bild men lekte lite på Ikeas sida bara för att få lite helhetskänsla om det går.

677D4A3E-26EC-4A79-B532-FBA3C045B2B6.jpeg
Tänkte be om tips hur jag ska möblera min 15kvm gäststuga/man cave

Tänker en tv framför bäddsoffan. 3-4 kökskommoder med förvaring och en vinkyl men bänkskiva ovan på.

Mindre bord och stolar

Jävligt risig bild men lekte lite på Ikeas sida bara för att få lite helhetskänsla om det går.
Budget? Skulle säga platsbyggt om du är händig själv/ kan ta in snickare.

Inspo, attefallare dock
25kvm_attefall_ablast_arkitekter_07.jpg

Något enklare är en hel vägg som rymmer alla ”funktioner” som kök, tv-bänk, ev. Utfällbart matbord/ för väskor/ fast skrivbord tex. Tips är att kika på hur man löser det i hotellrum. Sen ’vanlig’ möblering emot andra väggen.

Budget? Skulle säga platsbyggt om du är händig själv/ kan ta in snickare.

Inspo, attefallare dock
25kvm_attefall_ablast_arkitekter_07.jpg

Något enklare är en hel vägg som rymmer alla ”funktioner” som kök, tv-bänk, ev. Utfällbart matbord/ för väskor/ fast skrivbord tex. Tips är att kika på hur man löser det i hotellrum. Sen ’vanlig’ möblering emot andra väggen.
Budget för möbler kanske 50, men kan bli lite budget(typ Ikea soffa) kombinerat med fina stolar tex.

Tack! Kör dock utan vatten/avlopp tyvärr. Attefallaren på bilden måste vara uppåt 40kvm?

Vad tycker du ska platsbyggas?

Budget för möbler kanske 50, men kan bli lite budget(typ Ikea soffa) kombinerat med fina stolar tex.

Tack! Kör dock utan vatten/avlopp tyvärr. Attefallaren på bilden måste vara uppåt 40kvm?

Vad tycker du ska platsbyggas?
Slängde ihop en snabb lite rörig skiss, förklarar det bättre :) Går att lösa med något form av modulsystem med tex USM, Montana eller String. Alt. tex Ikea stommar och skivor ovanpå eller helt platsbyggt.

En ”funktionsvägg” och fri golvyta i övrigt för lösa möbler.
80850E70-1BE1-4163-AC2D-57707C8D5C15.jpeg

Slängde ihop en snabb lite rörig skiss, förklarar det bättre :) Går att lösa med något form av modulsystem med tex USM, Montana eller String. Alt. tex Ikea stommar och skivor ovanpå eller helt platsbyggt.

En ”funktionsvägg” och fri golvyta i övrigt för lösa möbler.
80850E70-1BE1-4163-AC2D-57707C8D5C15.jpeg
Snyggt, hyllor ovan bänken då?

Tillbaka
Topp