• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

hannes1988

Cartier
Eller svartlackerat så det matchar "linan" Gissar att den behövs rent strukturellt och att ersätta med trä hade blivit klumpigt.

Det är korrekt uppfattat. I och med att snörningen spänns rätt hårt och att det inte finns något tvärstag där uppe så hade det dragit sönder konstruktionen.

Så tanken är att det skall efterlikna/smälta ihop med snörningen. Svart hade nog vart en bra idé! :) men det är som sagt en prototyp och ”metallstången” har vi faktiskt böjt till med hammare och skruvstäd, så får säga att passformen blev rätt bra ändå :D

Men återigen tack för åsikterna!
 

Gnomon

Cartier
Min input:
Kul projekt osv....
Nu till kritik och idéer.

Jag tycker proportionerna är lite off...
Ofta ser detaljer klumpigare ut på ritning än i verkligheten
"Sitsen" kan vara kraftigare nosen och ändarna kan vara "klumpigare"

Jag tycker att det svarta snöret är för svart mot det ljusa trät, kanske skulle vara naturläder för mindre kontrast.
Jag gillar inte att snöret spänner över skarven mellan "ben" och sits"
Metalldelen skulle du kunna eventuellt kunna ersätta med med ett dragstag nere vid golvet av läder/snöre, det borde lösa att den imploderar, eventuellt så blir den instabil och ranglig.

En annan ide är att göra alla tvärstag demonterbara av stål, och då kunna få den hopvikbar (det kan bli lite svår rent estetiskt med stål och trä) men det är ju en helt annan stol....
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Kom över ett gammalt bankfack som blir perfekt att förvara kvitton i. Älskar färgen!

IMG_2745.JPG
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Var förbi Folk & Form idag i Gröndal, väldigt fin liten butik med handplockat 50-60tal, mestadels svenskt/ danskt. Rekommenderas! När man ändå är i krokarna kan man kika förbi Färgfabriken med
http://www.got2get.se/butik/folk-form/
Är man sugen på långpromenad kan man lägga till ett stopp förbi Svenska Lamparmaturer i Kransen med. Kanske ett stopp på Winterviken innan för lunch. Sköna söndag :)

http://www.winterviken.se/
http://www.svenskaarmaturer.com/
 

beardedpeareater

Cartier
2-Faktor
På jakt efter bra jävla Eamesstolar, frågan om jag ska köpa orginalet eller DSW?! då 5lax per stol känns inte motiverande då de bara ska fram när jag har middagsgäster. :)
 

Erik83

Cartier
Jag och min fru flyttar snart in i ett nybyggt radhus, där takhöjden över matplatsen går från 3,8 till 4,8m, och jag skulle gärna utnyttja rymden ovanför matbordet med en schysst lampa. Vi tänker just nu Flos Sarfatti 30 lampor, men tar gärna emot tips på andra lampor som inte skulle försvinna i det utrymmet och gärna bygger på höjden. Budget ca 15k.
 

Josa

Omega
2-Faktor
Förbannat snyggt! Hur är kalkstenen behandlad? Det är väl generellt en rätt så känslig sten?
Vi satte in kalkstensskivor i köket för något år sedan, ställde frågan (igen) till installatören, en riktig ur-gute, alltså en gammal gotländsk räv, som bara satt in kalksten här och där hela sitt liv, Hans svar? Asså, stenen har ju stått ute i några tusen år, så den tål ju en del...
Med det sagt, låt inte syra ligga kvar länge, (vin, ketchup, citron osv) annars är det rätt lugnt. Vi är en småbarnsfamilj så en del stök i köket och det ser hur bra ut som helst fortfarande.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Någon som hat erfarenhet av Magis Chair One? Har gillat den länge. Är sugen på att köpa. Tycker det är mycket design för pengarna.

Har aldrig suttit i en det som är problemet.
chair-one-with-concrete-base-yellow-magis-design-konstantin-grcic-clippings-8837341.jpg
 
Topp