• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Helgesson

Omega
Kan vara intressant att veta vilken möbel som är favorit bland medlemmarna?

Om du fick välja EN möbel till din bostad, vilken hade du valt? Ingen budget finns - fritt val!
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Tufft billigare alternativ till PK22. Når denna bara precis upp till bevakningspriset går den nog rätt billigt med.
https://www.bukowskis.com/sv/lots/1133512-arne-norell-fatolj-ariet-norell-mobel-ab-formgiven-1966
11511496_fullsize.jpg
Absolut!
Svart eller brun med fotpall, ja tack. (Just grått skinn är svårare i mitt tycke.)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
est-living-design-directory-le-corbusier-pierre-jeanneret-desk-chair-le-corbusier-pierre-jeanneret-2.jpg

4752173_l.jpg

Pierre Jeanneret conference-/ easy chair. Väntat men ruskigt snygga.

Någon som har varit/skall till möbelmässan som håller på nu i Älvsjö?
Hoppar mässan i år, svängt runt på en del events istället. Tips om ni drar till mässan är att kika in Green Room, klart fetast grejer. Claesson koivisto rune, Johan lindstén & Guilio Capellini hade ett talk, Tobias Bernstrup performance & utställning, Temporärt+Minus10, Bar Portal & Massproductions 10års jubileum är det jag hunnit med hitintills.

Kanske svänger förbi Note+Tarketts utställning på Tak och Bukowskis Magniberg utställning med.
 
Senast ändrad:

Salesmayne

Panerai
Kan vara intressant att veta vilken möbel som är favorit bland medlemmarna?

Om du fick välja EN möbel till din bostad, vilken hade du valt? Ingen budget finns - fritt val!

Svårt val, det finns för många.

George Nakashima
661FC0EC-6C04-41EF-B195-FCB998486397.jpeg
4C4BCBB5-FAF2-463F-95DB-A1EED9012C20.png


Tiffany Studios
CE6FD528-8F8A-4D54-B27E-3CEDB698386D.jpeg


Boulle
B7672720-01AA-499B-8E49-9A8AD89F0A0C.jpeg


Josef Frank
F222DDE4-DE7C-4AF5-AB21-2614C716C8A6.jpeg


Gustaviansk spegel av Johan Åkerblad
9ADE379C-550B-4B7A-BD39-B42F0E162053.jpeg


Poul Henningsen
8CDC1CA6-9A71-4EF1-8E2F-BE603E0D3EA4.jpeg
Mats Theselius
C8E32AB4-8CDC-4DC2-9B9D-00FBA798345F.jpeg
 

Bilagor

  • CBBE7C1A-01AE-49E0-85BB-2A6AE90F4EAB.jpeg
    CBBE7C1A-01AE-49E0-85BB-2A6AE90F4EAB.jpeg
    14.2 KB · Visningar: 3

krosjo

Omega
Gamla fina kakelugnar, vad har ni för tips på var jag kan hitta det? Jag har självklart googlat och hittat en massa alternativ men tänkte om någon här kanske har något "tips" eller rekommendationer! o_O
 

Helgesson

Omega
8260675_fullsize.jpg
Själv är jag och frun löjligt förtjusta i Eames lounge chair och går i tankarna om att införskaffa en sådan.
Någon som har en som kan intyga att den är lika skön som den ser ut?
 

Sjobedan

Rolex
est-living-design-directory-le-corbusier-pierre-jeanneret-desk-chair-le-corbusier-pierre-jeanneret-2.jpg

4752173_l.jpg

Pierre Jeanneret conference-/ easy chair. Väntat men ruskigt snygga.


Hoppar mässan i år, svängt runt på en del events istället. Tips om ni drar till mässan är att kika in Green Room, klart fetast grejer. Claesson koivisto rune, Johan lindstén & Guilio Capellini hade ett talk, Tobias Bernstrup performance & utställning, Temporärt+Minus10, Bar Portal & Massproductions 10års jubileum är det jag hunnit med hitintills.

Kanske svänger förbi Note+Tarketts utställning på Tak och Bukowskis Magniberg utställning med.
En vännina har två sådana. (The real deal)
 

Sjobedan

Rolex
Vad tycker vi om soffor från Bolia? Bra skit?

De kör en 50% på två soffor vi har spetsat in oss på. En bäddsoffa och en hörnsoffa,
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Vad tycker vi om soffor från Bolia? Bra skit?

De kör en 50% på två soffor vi har spetsat in oss på. En bäddsoffa och en hörnsoffa,
Helt ärligt så var min gamla Boliasoffa skit, scandinavia tror jag modellen hette. Kefft tyg, kuddarna blir tråkiga och nersuttna, stommen kändes lätt och ranglig, keff komfort. Bolia har väl också typ alltid 50% på soffor, vilket kanske skvallrar en del om kvalitén...
 

Sjobedan

Rolex
Helt ärligt så var min gamla Boliasoffa skit, scandinavia tror jag modellen hette. Kefft tyg, kuddarna blir tråkiga och nersuttna, stommen kändes lätt och ranglig, keff komfort. Bolia har väl också typ alltid 50% på soffor, vilket kanske skvallrar en del om kvalitén...
Vad hade du rekommenderat oss att se på?
Tänker mig 20-30k för en hörnsoffa (max) och en bäddsoffa i tillägg.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
8260675_fullsize.jpg
Själv är jag och frun löjligt förtjusta i Eames lounge chair och går i tankarna om att införskaffa en sådan.
Någon som har en som kan intyga att den är lika skön som den ser ut?
Den är skön att sitta i tycker jag men väldig gubb-varning :) Inget fel med det men så du är medveten om det. Tänk typ TT-datejust med jubilee & GW häng på länken.

Om du har en kontakt i USA är de betydligt billigare där än i Europa då Herman Miller har produktionsrättigheterna, Vitra har det i Europa.
https://store.hermanmiller.com/living/lounge-chairs-and-ottomans/eames-lounge-chair-and-ottoman/5667.html?lang=en_US#q=eames+lounge+chair&lang=en_US&start=1
$5,295.00

https://www.vitra.com/en-gb/product/lounge-chair
£ 7,580.00
 
Senast ändrad:

Helgesson

Omega
Den är skön att sitta i tycker jag men väldig gubb-varning :) Inget fel med det men så du är medveten om det. Tänk typ TT-datejust med jubilee & GW häng på länken.

Om du har en kontakt i USA är de betydligt billigare där än i Europa då Herman Miller har produktionsrättigheterna, Vitra har det i Europa.
https://store.hermanmiller.com/living/lounge-chairs-and-ottomans/eames-lounge-chair-and-ottoman/5667.html?lang=en_US#q=eames+lounge+chair&lang=en_US&start=1
$5,295.00

https://www.vitra.com/en-gb/product/lounge-chair
£ 7,580.00

Haha inget fel med gubbar :D
Kostar väl att importera stolen isåfall precis som en klocka?
 
Topp