Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Absolut!Tufft billigare alternativ till PK22. Når denna bara precis upp till bevakningspriset går den nog rätt billigt med.
https://www.bukowskis.com/sv/lots/1133512-arne-norell-fatolj-ariet-norell-mobel-ab-formgiven-1966
Kan vara intressant att veta vilken möbel som är favorit bland medlemmarna?
Om du fick välja EN möbel till din bostad, vilken hade du valt? Ingen budget finns - fritt val!
Jä rimligt, eller en toalett!Säng känns rimligt om jag bara får ha en möbel.
Måste lista lite ändå, hehe.Jä rimligt, eller en toalett!
Men om man har allt man behöver och får välja en möbel oavsett pris, vilken hade folket valt då?
Hoppar mässan i år, svängt runt på en del events istället. Tips om ni drar till mässan är att kika in Green Room, klart fetast grejer. Claesson koivisto rune, Johan lindstén & Guilio Capellini hade ett talk, Tobias Bernstrup performance & utställning, Temporärt+Minus10, Bar Portal & Massproductions 10års jubileum är det jag hunnit med hitintills.Någon som har varit/skall till möbelmässan som håller på nu i Älvsjö?
Kan vara intressant att veta vilken möbel som är favorit bland medlemmarna?
Om du fick välja EN möbel till din bostad, vilken hade du valt? Ingen budget finns - fritt val!
Jä rimligt, eller en toalett!
Men om man har allt man behöver och får välja en möbel oavsett pris, vilken hade folket valt då?
BlocketGamla fina kakelugnar, vad har ni för tips på var jag kan hitta det? Jag har självklart googlat och hittat en massa alternativ men tänkte om någon här kanske har något "tips" eller rekommendationer!
En vännina har två sådana. (The real deal)
Pierre Jeanneret conference-/ easy chair. Väntat men ruskigt snygga.
Hoppar mässan i år, svängt runt på en del events istället. Tips om ni drar till mässan är att kika in Green Room, klart fetast grejer. Claesson koivisto rune, Johan lindstén & Guilio Capellini hade ett talk, Tobias Bernstrup performance & utställning, Temporärt+Minus10, Bar Portal & Massproductions 10års jubileum är det jag hunnit med hitintills.
Kanske svänger förbi Note+Tarketts utställning på Tak och Bukowskis Magniberg utställning med.
Själv är jag och frun löjligt förtjusta i Eames lounge chair och går i tankarna om att införskaffa en sådan.
Någon som har en som kan intyga att den är lika skön som den ser ut?
Helt ärligt så var min gamla Boliasoffa skit, scandinavia tror jag modellen hette. Kefft tyg, kuddarna blir tråkiga och nersuttna, stommen kändes lätt och ranglig, keff komfort. Bolia har väl också typ alltid 50% på soffor, vilket kanske skvallrar en del om kvalitén...Vad tycker vi om soffor från Bolia? Bra skit?
De kör en 50% på två soffor vi har spetsat in oss på. En bäddsoffa och en hörnsoffa,
Vad hade du rekommenderat oss att se på?Helt ärligt så var min gamla Boliasoffa skit, scandinavia tror jag modellen hette. Kefft tyg, kuddarna blir tråkiga och nersuttna, stommen kändes lätt och ranglig, keff komfort. Bolia har väl också typ alltid 50% på soffor, vilket kanske skvallrar en del om kvalitén...
Med tanke på soffors dåliga andrahandsvärde så skulle jag börja med att kolla begagnatmarknaden efter någon eilersen eller dylik soffa.Vad hade du rekommenderat oss att se på?
Tänker mig 20-30k för en hörnsoffa (max) och en bäddsoffa i tillägg.
Köup dajj en Nevada XXL på Chilli.se såe haur di cäsh kvaur ti en Rålle Deejöy. Eller så kollar du in www.miljögården.seVad hade du rekommenderat oss att se på?
Tänker mig 20-30k för en hörnsoffa (max) och en bäddsoffa i tillägg.
Tack. Eller något.Köup dajj en Nevada XXL på Chilli.se såe haur di cäsh kvaur ti en Rålle Deejöy. Eller så kollar du in www.miljögården.se
Tack. Eller något.
Måste lista lite ändå, hehe.
Orealistiskt: Utö-bord, Axel Einar Hjorth
Den är skön att sitta i tycker jag men väldig gubb-varning Inget fel med det men så du är medveten om det. Tänk typ TT-datejust med jubilee & GW häng på länken.Själv är jag och frun löjligt förtjusta i Eames lounge chair och går i tankarna om att införskaffa en sådan.
https://www.bebitalia.com/en/small-table-button-tablesMåste lista lite ändå, hehe.
Orealistiskt: Utö-bord, Axel Einar Hjorth
Ett mycket bra alternativ!https://www.bebitalia.com/en/small-table-button-tables
Inte i trä men liknande form Har själv ett som soffbord, nero marquina marmor och vinröd/ lila stomme.
Den är skön att sitta i tycker jag men väldig gubb-varning Inget fel med det men så du är medveten om det. Tänk typ TT-datejust med jubilee & GW häng på länken.
Om du har en kontakt i USA är de betydligt billigare där än i Europa då Herman Miller har produktionsrättigheterna, Vitra har det i Europa.
https://store.hermanmiller.com/living/lounge-chairs-and-ottomans/eames-lounge-chair-and-ottoman/5667.html?lang=en_US#q=eames+lounge+chair&lang=en_US&start=1
$5,295.00
https://www.vitra.com/en-gb/product/lounge-chair
£ 7,580.00
Den är hur skön som helst med pallen till. Lite sämre utan pall. Tänk på att de finns i 2 olika storlek. Den klassiska och en lite större.Själv är jag och frun löjligt förtjusta i Eames lounge chair och går i tankarna om att införskaffa en sådan.
Originalet är bäst väl?Den är hur skön som helst med pallen till. Lite sämre utan pall. Tänk på att de finns i 2 olika storlek. Den klassiska och en lite större.