• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Jag kanske är dum i huvudet, men hur är det tänkt att man ska hänga upp denna? I dagsläget hänger den på en skruv i den centrerade lilla metallbiten högst upp, men det känns definitivt inte rätt. Jävligt svår att passa in också. Hjälp mig!

1DDB833D-5C87-4F82-BC3B-E6DF197549F4.jpeg
Tavlor är ett gissel. ibland får man själv spänna en ståltråd mellan långsidorna och hänga på den för fördelning av vikt.

Jag kanske är dum i huvudet, men hur är det tänkt att man ska hänga upp denna? I dagsläget hänger den på en skruv i den centrerade lilla metallbiten högst upp, men det känns definitivt inte rätt. Jävligt svår att passa in också. Hjälp mig!

1DDB833D-5C87-4F82-BC3B-E6DF197549F4.jpeg
Häng den på två skruvar i de yttre öglorna. Kräver noggrannhet när du borrar upp skruvarna men då hänger den bra sen

Tack för svaren. Skitkonstruktion. Hängde upp den på den centrerade biten igen och får hoppas att den inte ramlar ner och mosar ettåringen... Ståltråd är självklart att föredra, jag ser bara inte hur jag ska fästa den på ett bra sätt. Metallbitarna är ju bara invikta under ramens kant och den lilla metallböjen som är invikt kan lätt lossna eller böjas upp. Möjligen om man drar ståltråden runt metallbitens infästning i masoniten, eller vad det nu är för material.

Tack för svaren. Skitkonstruktion. Hängde upp den på den centrerade biten igen och får hoppas att den inte ramlar ner och mosar ettåringen... Ståltråd är självklart att föredra, jag ser bara inte hur jag ska fästa den på ett bra sätt. Metallbitarna är ju bara invikta under ramens kant och den lilla metallböjen som är invikt kan lätt lossna eller böjas upp. Möjligen om man drar ståltråden runt metallbitens infästning i masoniten, eller vad det nu är för material.
Ja eller skruvar in en skruv att linda runt eller spika dit sådana tavelöglor och trä genom

https://www.google.com/search?q=tav...oECAwQAQ&biw=360&bih=572#imgrc=DqXOWHU8ndIpEM

Någon som har Kartell masters? Är de sköna? Funderar på inköp till gäststugan. Gillar konceptet med att de kan flyttas ut utan att tänka på väta osv

162501967-origpic-fa0856.jpg

Ber om ursäkt om det blir något OT, men har ni något tips på en trevlig golvfläkt? Gärna snygg men framförallt bra/stark. Tänkte börja förbereda lägenheten inför all värme över 16°C! :) Runt 700kr tänker jag mig.

Har flera av samma. Skitram. Jag tog en tunn metallborr och borrade hål i ramen och fäste sedan med ståltråd. Bonus är att ramjäveln hålls ihop bättre också.

Nån som är vass på Bruno Mathssons Karin och kan säga om dessa är äkta? Tänkte köpa och klä om dem. :D
Blev ett köp iallafall. Fina fåtöljer och oavsett om de är original eller inte så var de värda en femhunka för paret. Detta blir nästa projekt - börjat kika på lite balla tyger att göra om dynorna med. :)
BA790362-A826-495C-A3C0-05903B14E129.jpeg

Passar även på att dela med mig av ett projekt som avslutades igår:

Min sambo har alltid klagat på att min dator är så himla ful där den står o vardagasrummet, och jag har aldrig kunnat göra annat än att hålla med - men den skulle inte ut, det var ett som var säkert. Upptäckte en sekretär på blocket, som inte var allt för långt bort - och tänkte att det skulle vara en utmärkt möbel att dölja en dator i. Så, vi köpte och plockade hem den i förrigår, och skred direkt till verket. Kanske är helgerån att modda en så gammal och vacker möbel, men hellre det än att den går till tippen tänkte vi.

Utgångsläge, glömde dessvärre fota med luckan nerfälld.
1164E94B-6C0A-478B-AAD7-4CC9C20905CE.jpeg
489285BF-0C9D-4091-9575-EA9110F17373.jpeg

Vi satte igång direkt, och plockade ut hela innanmätet. Därefter drog vi till Classe för stt köpa mässingskrokar, kedja och en sticksåg. Sägas skall att jag aldrig hållit i en sticksåg förut, men trots detta sågade vi av en stor del av bakstycket för att ge åtkomst och luft till datorn utan större bekymmer. Kanten sandades mjuk och fin och oljades lite, vi stadgade upp luckan med kedjan och krokarna, sen var det helt enkelt bara att inreda möbeln
7CA6BD0C-63B9-4C7F-BD96-77490C3300F5.jpeg

89F6CF32-B717-48DF-9B62-46213A65620E.jpeg

Et voila! Supernöjd är jag, inte ett spår efter datorn syns när denna är stängd, inte ens eluttaget dit grendosan i möbeln går. Dessutom, mer förvaring och möjligheten att "inreda" ovanpå möbeln. :D
5505B248-45E1-4FA5-95DE-28EB3F7CF76E.jpeg

9F5C4392-576B-49CD-B294-2F3C13927E64.jpeg

Senast ändrad:
Blev ett köp iallafall. Fina fåtöljer och oavsett om de är original eller inte så var de värda en femhunka för paret. Detta blir nästa projekt - börjat kika på lite balla tyger att göra om dynorna med. :)
BA790362-A826-495C-A3C0-05903B14E129.jpeg

Passar även på att dela med mig av ett projekt som avslutades igår:

Min sambo har alltid klagat på att min dator är så himla ful där den står o vardagasrummet, och jag har aldrig kunnat göra annat än att hålla med - men den skulle inte ut, det var ett som var säkert. Upptäckte en sekretär på blocket, som inte var allt för långt bort - och tänkte att det skulle vara en utmärkt möbel att dölja en dator i. Så, vi köpte och plockade hem den i förrigår, och skred direkt till verket. Kanske är helgerån att modda en så gammal och vacker möbel, men hellre det än att den går till tippen tänkte vi.

Utgångsläge, glömde dessvärre fota med luckan nerfälld.
1164E94B-6C0A-478B-AAD7-4CC9C20905CE.jpeg
489285BF-0C9D-4091-9575-EA9110F17373.jpeg

Vi satte igång direkt, och plockade ut hela innanmätet. Därefter drog vi till Classe för stt köpa mässingskrokar, kedja och en sticksåg. Sägas skall att jag aldrig hållit i en sticksåg förut, men trots detta sågade vi av en stor del av bakstycket för att ge åtkomst och luft till datorn utan större bekymmer. Kanten sandades mjuk och fin och oljades lite, vi stadgade upp luckan med kedjan och krokarna, sen var det helt enkelt bara att inreda möbeln
7CA6BD0C-63B9-4C7F-BD96-77490C3300F5.jpeg

89F6CF32-B717-48DF-9B62-46213A65620E.jpeg

Et voila! Supernöjd är jag, inte ett spår efter datorn syns när denna är stängd, inte ens eluttaget dit grendosan i möbeln går. Dessutom, mer förvaring och möjligheten att "inreda" ovanpå möbeln. :D
5505B248-45E1-4FA5-95DE-28EB3F7CF76E.jpeg

9F5C4392-576B-49CD-B294-2F3C13927E64.jpeg

Roligt projekt och bra smak gällande datormus.

Kanske inte riktigt inredning men i nya lgh så är det väldigt varmt så funderar på solfilm/fönsterfilm
Någon som har erfarenhet av det?
Vill ha så genomskinligt som möjligt

Tillbaka
Topp