Blev ett köp iallafall. Fina fåtöljer och oavsett om de är original eller inte så var de värda en femhunka för paret. Detta blir nästa projekt - börjat kika på lite balla tyger att göra om dynorna med.
Passar även på att dela med mig av ett projekt som avslutades igår:
Min sambo har alltid klagat på att min dator är så himla ful där den står o vardagasrummet, och jag har aldrig kunnat göra annat än att hålla med - men den skulle inte ut, det var ett som var säkert. Upptäckte en sekretär på blocket, som inte var allt för långt bort - och tänkte att det skulle vara en utmärkt möbel att dölja en dator i. Så, vi köpte och plockade hem den i förrigår, och skred direkt till verket. Kanske är helgerån att modda en så gammal och vacker möbel, men hellre det än att den går till tippen tänkte vi.
Utgångsläge, glömde dessvärre fota med luckan nerfälld.
Vi satte igång direkt, och plockade ut hela innanmätet. Därefter drog vi till Classe för stt köpa mässingskrokar, kedja och en sticksåg. Sägas skall att jag aldrig hållit i en sticksåg förut, men trots detta sågade vi av en stor del av bakstycket för att ge åtkomst och luft till datorn utan större bekymmer. Kanten sandades mjuk och fin och oljades lite, vi stadgade upp luckan med kedjan och krokarna, sen var det helt enkelt bara att inreda möbeln
Et voila! Supernöjd är jag, inte ett spår efter datorn syns när denna är stängd, inte ens eluttaget dit grendosan i möbeln går. Dessutom, mer förvaring och möjligheten att "inreda" ovanpå möbeln.