• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Zingo

Rolex
Någon som hat erfarenhet av Magis Chair One? Har gillat den länge. Är sugen på att köpa. Tycker det är mycket design för pengarna.

Har aldrig suttit i en det som är problemet.
chair-one-with-concrete-base-yellow-magis-design-konstantin-grcic-clippings-8837341.jpg
Man tittar på den, inte sitter. :D
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Någon som hat erfarenhet av Magis Chair One? Har gillat den länge. Är sugen på att köpa. Tycker det är mycket design för pengarna.

Har aldrig suttit i en det som är problemet.
chair-one-with-concrete-base-yellow-magis-design-konstantin-grcic-clippings-8837341.jpg
Man tittar på den, inte sitter. :D


Äh! Jag har haft en i ganska många år nu - kört den som skrivbordsstol ganska länge, med en tunn dyna/skinn i så är den hur bra som helst tycker jag.

Just nu står den dock som installation/avlastningsplats/extra stol i vardagsrummet - som sagt, mycket design för pengen tycker jag.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Äh! Jag har haft en i ganska många år nu - kört den som skrivbordsstol ganska länge, med en tunn dyna/skinn i så är den hur bra som helst tycker jag.

Just nu står den dock som installation/avlastningsplats/extra stol i vardagsrummet - som sagt, mycket design för pengen tycker jag.
schysst, vilken variant har du ?
jag har en fet rumpa som agerar dyna, inga problem...
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Någon som hat erfarenhet av Magis Chair One? Har gillat den länge. Är sugen på att köpa. Tycker det är mycket design för pengarna.

Har aldrig suttit i en det som är problemet.
chair-one-with-concrete-base-yellow-magis-design-konstantin-grcic-clippings-8837341.jpg
Har grå pulverlackade med kromade ben som balkongstolar. Inga problem att sitta i dem. Slänger dit en gummerad filtdyna bara. Stapelbara också. Enda möjliga minuset är de är något vida/breda och tar mer plats runt bordet än tolixstolarna jag hade innan.
 

Orson

Omega
2-Faktor
Vad skulle ni pryda denna vägg med? Inte allt för kostsamt dock. Och ja, dom tomma gardinstängerna ska tas ner. :D
Ytan ovanför soffan är 3,10 bred och 2,35hög.
Foto 2019-04-13 11 02 27.jpg
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Ska flytta snart och letar ny matta till vardagsrummet
Vad för material är bra om man har kids? Om man vill ha något lite roligare än Ikea
Budget nånstans 5-10 kanske
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Ska flytta snart och letar ny matta till vardagsrummet
Vad för material är bra om man har kids? Om man vill ha något lite roligare än Ikea
Budget nånstans 5-10 kanske
Mitt koncept är att köpa och byta oftare, dvs billigare mattor, några tusen max.
För saken är den, dom spiller och det går inte bort, det är ett faktum även om dom inte vill det så händer det hela tiden..
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Har ett par vikstolar som jag gillar men det har börjat släppa i sömmarna på dynorna. Tar gärna rek på ställe att lämna in i Stockholm alternativt om någon har erfarenhet av att fixa till liknande på egen hand så tar jag gärna tips.

19F04BD4-EF1F-4ED2-9328-90BBC313ADCA.jpeg
351ACB06-9CDD-4093-AD16-8865519BEBC6.jpeg
 

TJ Mackey

Omega
Köpte denna på second hand, 150 kr
Jag tror det är Alvar Aalto, ser ut som stol 611, men är ingen Aalto expert
20190423_104306.jpg
Det är inte 611. 611 är stapelbar, de främre benen ska vara ”infällda i sittkonstruktionen”. Spontant skulle jag att det inte heller är Artek, men är för osäker. Gillar ändå stolen! Tycker den bockar av alla boxar för att falla in i offentlighetsprincipen.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Det är inte 611. 611 är stapelbar, de främre benen ska vara ”infällda i sittkonstruktionen”. Spontant skulle jag att det inte heller är Artek, men är för osäker. Gillar ändå stolen! Tycker den bockar av alla boxar för att falla in i offentlighetsprincipen.
Det är ju precis så på denna som på de på nätet.
Efter ha kollat på 611 så stämmer det in precis. Även flätningen.

alvar-aalto-chair-611-stol-bjork-natur-rod.jpg
 

Psykel

Patek
Känns som något av ett long shot, men nån som har förslag på en snygg digital kökstimer? Finns gott om trevliga analoga, men känns som 99% av digitala är i grå plast.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Jag kanske är dum i huvudet, men hur är det tänkt att man ska hänga upp denna? I dagsläget hänger den på en skruv i den centrerade lilla metallbiten högst upp, men det känns definitivt inte rätt. Jävligt svår att passa in också. Hjälp mig!

1DDB833D-5C87-4F82-BC3B-E6DF197549F4.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag kanske är dum i huvudet, men hur är det tänkt att man ska hänga upp denna? I dagsläget hänger den på en skruv i den centrerade lilla metallbiten högst upp, men det känns definitivt inte rätt. Jävligt svår att passa in också. Hjälp mig!

1DDB833D-5C87-4F82-BC3B-E6DF197549F4.jpeg
Du gör rätt, sedan att den kanske inte är så bra konstruerad är en annan sak. Beror på hur tung den är samt hur kraftig bakstycket och öglorna är. Kanske behöver avlastning i en till punkt?
 
Senast ändrad:
Topp