• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Ja, mycket smakfullt! Men ser jag fel eller har de missat att ta bort tags från några möbler?

Nej då, det stämmer. Bland annat Jetson-stolen till höger. Köper man en sådant objekt möblerat eller omöblerat? :)

e72630cd-d59a-4011-8e12-11c5354fc47d.jpg

Kanske inte riktigt inredning men i nya lgh så är det väldigt varmt så funderar på solfilm/fönsterfilm
Någon som har erfarenhet av det?
Vill ha så genomskinligt som möjligt

Lite sent men än har inte värmeböljan sköljt över oss. Man kan sätta film som klipper UV-strålarna/värmen med 70-90%. Lilla mamma har det på sina fönster i lägenheten och det gör stor skillnad!

43milj till 95milj, någon gör sig en livstids inkomst på denna om så är fallet..
Om jag inte har helt fel så är det P.G (Gyllenhammars) gamla som nu ägs/ska säljas av nån europé fotbollsprofil. Om jag har fattat rätt nån med ett eget proffslag.
Nån annan vet säkert bättre.

Har köpt en begagnad PH 5-lampa som jag ska ha i köket. Den är lila, vilket ser helt ok ut, men tänkte spraya den vit. Är det ett big no-no (typ som att måla om en urtavla), eller har någon gjort det? Funkar typ denna från Jula? Nåt i övrigt att tänka på?
https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/farg-och-fog/sprayfarger/spraylacker/sprayfarg-001531/
Håller med fryken men om du ska måla, absolut inte jula färgen och/ eller vattenbaserad. Kolla Montana cans på highlights.

Blev en sån här till köksbordet. Blev riktigt bra, sobert ljus jämfört med vår tidigare Tage taklampa som var total katastrof. Tveksam om jag kommer ha skärmarna vinklade annorlunda än just såhär, men kul att möjligheten finns. Lampan ska självklart vridas så att den är linjerad med bordet, måste bara köpa en annan upphängningsögla först.
6724764A-C07C-48B9-B9EB-9BC46F0D6D3D.jpeg

8488BF7E-3FEF-4D76-8E26-AF1182D14561.jpeg

Jag har beställt ett Kruger brickbord i ek med vit och svart skiva och jag söker nu tips på ett sideboard som ör ca 140-160cm brett, men också relativt grunt.

Önskemål (krav :woot: ) från sambon är att det ska vara mjukt och gärna i trä, hon tycker att vårat hus ser ut som en ungkarlslya. Speciellt om jag ska köpa en lounge chair till vardagsrummet.

808183EE-A933-4A88-94C7-9EB090E38959.jpeg

8736132B-C6EB-4EE5-B837-1A957FF7D29D.jpeg

B80FEAD1-D592-4942-970C-499126C8E063.jpeg

Jag provar också en annan matta och jag tycker faktiskt att den är ännu bättre! Speciellt när den andra fåtöljen dyker upp. Eller vad säger panelen? :)
Vad är det du har för matta här? Jag lyckas inte hitta något i tråden.

Behöver tips om pendellampa över matbord. Bor i en modern lägenhet och har ett långt ljust hårdvaxoljat plankbord. Tror jag vill ha två eller tre pendellampor på rad över bordet med trevligt ljus. Jag gillar nordisk design, typ Secto 4201 har jag varit inne på, men är väldigt öppen för förslag.

Tips mottages tacksamt.

Tillbaka
Topp