Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lagom trött. Öppnade tråden, trodde jag hamnade på sista inlägget och ser att spencer köpt stolar. Tänkte varför har Spencer66 köpt likadana stolar igen?Paket öppning idag...
Eames DSW Side Chair
Eames Plastic Side Chair är en omarbetad variant av Eames legendariska stol Fiberglass Chair. Då stolen först presenterades 1950 var den först på plan som industriellt tillverkad plaststol, av helt genomfärgad polypropylen. Genomfärgningen är gjord för att den ska bli tåligare mot slitage, och plasten som används i stolen är återvinningsbar.
Lite om designern.
Charles & Ray EamesCharles Eames (1907-78) studerade arkitektur vid The Washington University, St. Louis, från 1924 till 1926 men utan att ta examen. Rykten säger att hans tankar ansågs alltför moderna för att passa in. Under ett besök i Europa kom Charles i kontakt med modernistiska tankar som stämde bättre med hans sätt att se på arkitektur. Den inspirationen fick honom att starta arkitektkontoret Gray and Eames vid återkomsten till USA. Här kom produktionen att gälla både möbler, keramik, textilier och arkitektur.
Tillsammans med sin hustru Ray Eames (1912-88, född Kaiser) anses Charles Eames ha varit en av de mest inflytelserika personerna för amerikansk modern design. Inflytandet från Charles och Ray Eames kom att bli helt avgörande för grundandet av Vitra, vars möbeltillverkning startade 1957 med paret Eames design som grund.
Ni som har Eames/Vitra och har haft dessa i något år, hur tycker ni att då håller sig i kvalitén?
Jag är lite fundersam på om man ska gå hipstervägen och köra vintage och då glasfiber eller de nya i plast. Inredarna säger ju att man ska blanda gammalt å nytt så gammal lägenhet - nytt kök. Nytt matbord - gamla stolar..
jag inte misstar mig så ser det där ut att vara exakt samma stolar som Finansinspektionen har i några av sina konferansrum. Värdet har jag ingen aning om.Är det någon här som kan tänkas ha koll på vad det här är för stolar? Fick 6st för några år sedan och fick info att det var danska stolar, men det finns inget varumärke någonstans. Har bildgooglat men utan framgång. Tror att det ursprungligen är en konferensstol då den är vickbar. Har någon ett hum om värdet skulle det vara toppen. Har 5st kvar varav 4st i bra skick och den femte är repad i ryggen. Tacksam för hjälp.
Om
jag inte misstar mig så ser det där ut att vara exakt samma stolar som Finansinspektionen har i några av sina konferansrum. Värdet har jag ingen aning om.
Jag trodde först att jag skrivit detta. skitläskigt@Edin Vi har haft våra i ca 7månader och de håller bra, bekväma att sitta i. Dock har jag inte klämt på de gamla. Värt att tänka på är också att de nya finns som 2cm högre vilket är bra då jag tyckte de som är 2cm lägre var något för låga till ett normalt matbord.
Bygg en egen? Inte för att vara sån, men om du kan skippa underredet (och bara ha likadant som övre plan) bygger SU det där skostället på nolltid och det kostar knappt ngt. Köp kopparrör och borra hål (ej hela vägen) i träd sedan är du klar med lite kontaktlim i princip. Fan det kanske man skulle göra, fast inte koppar för min delJag jagar ju skohylla nu, och blir alldeles förskräckt över att det kan vara så sinnesjukt dyrt med några pinnar I antingen stål eller ek, vars enda funktion är att hålla skorna ifrån golvet på ett prydligt sätt.
Någon som har tips på ett relativt litet skrivbord (max 110 långt)?
Budget? Stil? Med lådor eller utan?
Är du fortfarande nöjd med bordet? Funderar på ett exakt lika dant. Intryck efter ett par års nyttjande?Ny inköpt bord från Skovby SM27. Mycket nöjd, hög kvalitétskänsla, ok pris och mycket praktiskt!
2m helt ihopfält.
Ingår 3st iläggskivor som förvaras i bordet när de inte används
Möjlighet att köpa ytterliggare 3st skivor
Längd med iläggsskivor ca 3,6m - 5m
Ben/stomme av vitoljad ek
Bordsskiva vitoljad ek med vit laminat topp
Man kan nog köpa passande tassar för att höja dom, samma som till sjuan..@Edin Vi har haft våra i ca 7månader och de håller bra, bekväma att sitta i. Dock har jag inte klämt på de gamla. Värt att tänka på är också att de nya finns som 2cm högre vilket är bra då jag tyckte de som är 2cm lägre var något för låga till ett normalt matbord.
Är du fortfarande nöjd med bordet? Funderar på ett exakt lika dant. Intryck efter ett par års nyttjande?
Någon som har tips på ett relativt litet skrivbord (max 110 långt)?
Mina svärföräldrar säljer en del skrivbord. Görs på beställning så längre ledtid än Ikea, men betydlgt mer ovanliga.
Desk Bones borde passa dina mått, men Desk StudioDesk har riktigt smarta förvaringsmöjligheter för sladdar och sånt.
http://www.deskstore.com/epages/des...h=/Shops/deskstore/Categories/Furniture/Desks
Mina svärföräldrar säljer en del skrivbord. Görs på beställning så längre ledtid än Ikea, men betydlgt mer ovanliga.
Desk Bones borde passa dina mått, men Desk StudioDesk har riktigt smarta förvaringsmöjligheter för sladdar och sånt.
http://www.deskstore.com/epages/des...h=/Shops/deskstore/Categories/Furniture/Desks
Gamla cigarrlådor kan vara trevligt till detKan någon tipsa om trevlig förvaring till accessoarer & typ klocklådor? Jag vet inte alls vad jag är ute efter...
Vad är det för bord? Mios Hanna?Passade på att byta matbord och stolar nu i nya lägenheten.
Aha! Köpte ett liknande bord, men andra stolar, på rean på Mio. Ska hämta imorgon.Hej,
Kommer inte ihåg vad de heter men köpte det på trendrum.se både bord och stolar.