• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Köpte lite inredning till badrummet idag :)
Pappershållare
menu-toiletpapirholder-toiletrulle-holder-black-8291982.jpeg


Lampor
1578_4.jpg
 

Oniel

Panerai
N.o Möller tror jag är designern föresten, vilken tillverkare?

Om du gillar formspråket har ju Wegner ritat ett antal liknande som Inter är Y-stolen. När jag tänker efter är det roligare och något man inte ser varje dag.

oklart, var inne en snabbis i butiken och kollade lite då jag skulle se om min Bruno fåtölj hade kommit så såg jag den stolen jag postade samtidigt.

ja det var lite så jag kände också. Om jag kommer hem till någon som gillar designmöbler så är det ofta y-stolen man ser med ett ellipsbord med en flos lampa till ;) tänkte att de stolarna är lite mer ovanliga :)
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
oklart, var inne en snabbis i butiken och kollade lite då jag skulle se om min Bruno fåtölj hade kommit så såg jag den stolen jag postade samtidigt.

ja det var lite så jag kände också. Om jag kommer hem till någon som gillar designmöbler så är det ofta y-stolen man ser med ett ellipsbord med en flos lampa till ;) tänkte att de stolarna är lite mer ovanliga :)
Har du kollat Børge Mogensens stolar? Jag är svag för J39an
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Jag tog bara en produktbild, men tanken är nog att göra hål i spegeln och ha dem där. Är du nöjd?

Riktigt fina badrum du har :)
Nöjd estetiskt men märkligt dålig brinntid på ledstiften. Dör på ca 6 mån. Men är nog beroende på fabrikat. För mig att jag kör Osram.

Infäst i spegel hade jag valt om jag fick göra om. De bidrar inte med så mycket ljus där uppe. Blir tvungen att köra fullt ös med takspottar när man rakar sig :)
 

Galaxy

Rolex
Velat alldeles för länge kring vilken TV/mediabänk jag ska köra på. Har kollat på några olika men inget som känns helt klockrent ännu. Mottager tacksamt tips. Maxbredd typ 160cm, men gärna lite kortare.

1. Två st hyllor i rotting från HM Home brevid varandra som fästs på väggen:
541A5928-700F-4E86-B04E-1188A2172CC2.jpeg
88D5FB1B-1150-4513-ACC0-C1231D16E929.jpeg


2. Decotique i grönt
ADBB00F5-C3DD-4441-B832-AEE46A2B9868.jpeg


3. IKEA Bestå med superfront
 
Senast ändrad:

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag har ännu inte gett mig in i det här med inredning och design, men nu är det dags att rusta upp radon-tvåan. Bordslampan Night Owl, Fritz Hansen (av Nicholai Wiig Hansen) får bli mitt startskott. Nu behöver jag däremot hjälp med vilken ljuskälla jag ska välja. Jag vill ha en vanlig standardlampa som passar, inget lull-lull, men jag vet inte vad som är rätt. Jag ska beställa från NK och undrar om någon här kan guida mig i rätt riktning? (Förstår att det här är basic basic).

Never mind*, jag hittade en chattfunktion.

https://www.nordiskagalleriet.se/fritz-hansen/night-owl

Night-Owl-Tilescreen-image_03_800x450-jpg.jpg
 
Senast ändrad:

Hamahang

Omega
Behöver lite tips och kärlek.
Vi har flyttat till ny lägenhet och jag har en liten halva mellan vardagsrummet och sovrummet där jag vill ha en fåtöljhörna.
Tänker mig ett fåtöljpar bredvid varandra.
De ska inte vara för stora eller djupa...lite nättare, men ändå bekväma.

Jag har letat ett tag och älskar Ingo fåtöljen av Mats Theselius. Något i den storleken.
Dock ligger den över budget, lite saftigt med 2x25k.

INGO-Brun-3-800.jpg
 

Oniel

Panerai
Behöver lite tips och kärlek.
Vi har flyttat till ny lägenhet och jag har en liten halva mellan vardagsrummet och sovrummet där jag vill ha en fåtöljhörna.
Tänker mig ett fåtöljpar bredvid varandra.
De ska inte vara för stora eller djupa...lite nättare, men ändå bekväma.

Jag har letat ett tag och älskar Ingo fåtöljen av Mats Theselius. Något i den storleken.
Dock ligger den över budget, lite saftigt med 2x25k.

INGO-Brun-3-800.jpg

tråkiga svaret är att spara och köp när du har råd ;)
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
tråkiga svaret är att spara och köp när du har råd ;)
+1 på den.
Har äntligen lärt känna mig själv så pass väl att jag nu vet att alla andra kompromissalternativ bara blir dyrare i slutändan eftersom det jag egentligen var ute efter ändå inhandlas tillslut.
Jaga begagnat kanske är ett alternativ?
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Jag har ännu inte gett mig in i det här med inredning och design, men nu är det dags att rusta upp radon-tvåan. Bordslampan Night Owl, Fritz Hansen (av Nicholai Wiig Hansen) får bli mitt startskott. Nu behöver jag däremot hjälp med vilken ljuskälla jag ska välja. Jag vill ha en vanlig standardlampa som passar, inget lull-lull, men jag vet inte vad som är rätt. Jag ska beställa från NK och undrar om någon här kan guida mig i rätt riktning? (Förstår att det här är basic basic).

Never mind*, jag hittade en chattfunktion.

https://www.nordiskagalleriet.se/fritz-hansen/night-owl

Night-Owl-Tilescreen-image_03_800x450-jpg.jpg
Snygg lampa. Lampor har generellt sett en E27-sockel eller en E14-sockel, och man kan leta efter en lampa med motsvarande sockel på valfri stormarknad, lampbutik eller elektronikbutik! Hoppas att det löste sig!
 

Oniel

Panerai
+1 på den.
Har äntligen lärt känna mig själv så pass väl att jag nu vet att alla andra kompromissalternativ bara blir dyrare i slutändan eftersom det jag egentligen var ute efter ändå inhandlas tillslut.
Jaga begagnat kanske är ett alternativ?

Kollade lite begagnat när jag köpte min Bruno från Mats Theselius men det skiljer marginellt att köpa beg tyvärr.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Min nya bokhylla har två sektioner vilka jag tycker att det är svårt att hitta nåt som passar till dessa. De är 72 x 38 cm (inringade i rött på bild).
Behöver lite bra tips på vad jag placera i dessa (gärna nåt med färg!) Färgen på hyllan är blågrön ("Petroleum").
jvlfrg.jpg
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Min nya bokhylla har två sektioner vilka jag tycker att det är svårt att hitta nåt som passar till dessa. De är 72 x 38 cm (inringade i rött på bild).
Behöver lite bra tips på vad jag placera i dessa (gärna nåt med färg!) Färgen på hyllan är blågrön ("Petroleum").
jvlfrg.jpg
Är ju redan ganska mycket färg. Varför inte en vit byst i marmor eller alabaster eller kanske ett djurskelett? Alternativt valfri bronsstaty eller uppstoppat djur (fågel?) som får plats.
Något ståtligt i glimrande blank mässing kanske också är ett alternativt? Ett fint bordsur/ sextant eller dylikt kanske?
 
Topp