• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

aximand

Panerai
2-Faktor
Är ju redan ganska mycket färg. Varför inte en vit byst i marmor eller alabaster eller kanske ett djurskelett? Alternativt valfri bronsstaty eller uppstoppat djur (fågel?) som får plats.
Något ståtligt i glimrande blank mässing kanske också är ett alternativt? Ett fint bordsur/ sextant eller dylikt kanske?
Enig. En JLC Atmos och en ljusstake i marmor och mässing skulle kunna vara snyggt.
 

repertoire

Cartier
2-Faktor
Någon fin monokrom eller rostfärgad större vas, typ Stålhane eller Nylund för Rörstrand? Annars håller jag med om om någon gammal skulptur/byst. Tryck/målning i måttbeställd ram?
11556142_fullsize.jpg
11605373_fullsize.jpg
11721116_fullsize.jpg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Är ju redan ganska mycket färg. Varför inte en vit byst i marmor eller alabaster eller kanske ett djurskelett? Alternativt valfri bronsstaty eller uppstoppat djur (fågel?) som får plats.
Något ståtligt i glimrande blank mässing kanske också är ett alternativt? Ett fint bordsur/ sextant eller dylikt kanske?
Tack för input! Vit byst i marmor eller liknande var ett jättebra förslag! Inte så sugen på uppstoppade djur eller skelett dock!
Bordsur som är tillräckligt högt skulle vara trevligt! Någon som har ett förslag på snygga bordsur som är minst 50 cm på höjden?
 

Hamahang

Omega
Tack för tipsen! Håller med, känner mig själv och brukar alltid vara bäst att spara och köpa. Men efter flytt och renovering blev de för saftigt.
Åkte till Danmark och köpte EKENÄSET Beige,
Utgående sortiment när jag ringde och frågade ikea dk. Som tur var fick jag tag i 2st. Men vem vet kanske börjar säljas i Sverige snart.
Screenshot_20200222-133830_Photos.jpg


Hoppas de börjar sälja den i läder i Sverige och gör ryggen lite snyggare.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Tack för tipsen! Håller med, känner mig själv och brukar alltid vara bäst att spara och köpa. Men efter flytt och renovering blev de för saftigt.
Åkte till Danmark och köpte EKENÄSET Beige,
Utgående sortiment när jag ringde och frågade ikea dk. Som tur var fick jag tag i 2st. Men vem vet kanske börjar säljas i Sverige snart.
Screenshot_20200222-133830_Photos.jpg

Hoppas de börjar sälja den i läder i Sverige och gör ryggen lite snyggare.
Grattis till en snygg fåtölj! Kul att du fick tag i vad du ville ha!:)
Det är bara löjligt att reflexionsmässigt avfärda alla IKEA-möbler. De gör då och då riktigt bra pjäser!
Bjuder på bilder min min ~17 år gamla IKEA-fåtölj som är lika snygg idag som när jag köpte den!
Denna årgång var tom ryggpartiet (som ingen någonsin har lagt märke till eller brytt sig om i en det verkliga livet) prickfri!
ik1.jpg
ik2.jpg
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Tack för länken! Verkar som Nyewport har en del annat skoj i vasväg. Tror bestämt dom har butik i lokala gallerian, så ska nog dra förbi och slänga en kik vid tillfälle.
De har en del kul men min erfarenhet är att det är ganska överprissatt/väldigt ofta reor. Om du inte behöver något direkt nu kan det vara värt att hålla ut till dess.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Har sökt en kontorsstol ett tag utan lycka. Hittade den här hos Vrigstad antikcenter som jag rekommenderar om ni har vägarna förbi Småland. En kromad höj/sänkbar variant i fuskläder troligen från en bar eller frissa? Svår att datera, kan vara 50-tal eller 80-tal eller allt där emellan. Ingen stämpel eller ledtråd om tillverkare. Tyckte den va lite cool så jag slog till. 1500 kan det vara värt:cigar:

A1DCF19A-B4E7-42A8-B4B0-F4CEC54472B6.jpeg
 

Salesmayne

Panerai
Har sökt en kontorsstol ett tag utan lycka. Hittade den här hos Vrigstad antikcenter som jag rekommenderar om ni har vägarna förbi Småland. En kromad höj/sänkbar variant i fuskläder troligen från en bar eller frissa? Svår att datera, kan vara 50-tal eller 80-tal eller allt där emellan. Ingen stämpel eller ledtråd om tillverkare. Tyckte den va lite cool så jag slog till. 1500 kan det vara värt:cigar:

A1DCF19A-B4E7-42A8-B4B0-F4CEC54472B6.jpeg

Den har en viss Art Deco känsla över sig men flörtar nog mest med det förgångna. Jag tycker iaf att du gjorde ett bra köp förutsatt att den är bekväm också.
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Vi ska flytta och har bestämt oss för att byta ut våra köksmöbler, har för närvarande ett runt vitt bord med tillhörande vita stolar som är klädda med ett grått tyg.
Nu tänker vi oss ett rektangulärt bord med plats för 6-8 personer och några bekväma klädda stolar, som man gärna sitter kvar i efter middagen.
Har snöat in på Miss Holly bord i ek med tillhörande klädda stolar, ev i något grönt tyg. Någon som har erfarenhet av Miss Holly serien? Tillverkare är Stolab.
https://www.nordiskagalleriet.se/stolab/miss-holly-stol-kladd
https://www.lannamobler.se/bord/mat...MIyYK-1syV6AIVAsqyCh1y0gQCEAQYAyABEgIwdfD_BwE
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Vi ska flytta och har bestämt oss för att byta ut våra köksmöbler, har för närvarande ett runt vitt bord med tillhörande vita stolar som är klädda med ett grått tyg.
Nu tänker vi oss ett rektangulärt bord med plats för 6-8 personer och några bekväma klädda stolar, som man gärna sitter kvar i efter middagen.
Har snöat in på Miss Holly bord i ek med tillhörande klädda stolar, ev i något grönt tyg. Någon som har erfarenhet av Miss Holly serien? Tillverkare är Stolab.
https://www.nordiskagalleriet.se/stolab/miss-holly-stol-kladd
https://www.lannamobler.se/bord/mat...MIyYK-1syV6AIVAsqyCh1y0gQCEAQYAyABEgIwdfD_BwE
Stolab är bra grejer, gillar du designen så kör.

I den prisklassen tycker jag personligen att gio Pontis leggera stol (i Ask då) är ett bra alternativ :) Super leggera smäller såklart högre men betydligt saftigare prislapp.
gio-ponti-leggera-chair-cassina-1.jpg
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Stolab är bra grejer, gillar du designen så kör.

I den prisklassen tycker jag personligen att gio Pontis leggera stol (i Ask då) är ett bra alternativ :) Super leggera smäller såklart högre men betydligt saftigare prislapp.
gio-ponti-leggera-chair-cassina-1.jpg

Absolut ett tänkbart alternativ, riktigt snygga!
Men vi är lite insnöade på klädda stolar (inga barn hemma längre, så nu behöver allt inte vara praktiskt längre).
Den finns lite olika tyger och i ganska många kulörer, det fega valet vore helt klart någon typ av grå kulör.

Jättesnygg, men vi är mer inne på någon kraftigare kulör, tanken är ju att man ska leva med dem ett tag och då kanske grått blir lite tråkigt, svårt val....

Gillar dessa!

1a395a8fafab60c2c2eb2ebba88e7b67.jpg






 

Bilagor

  • upload_2020-3-13_15-15-57.jpeg
    upload_2020-3-13_15-15-57.jpeg
    3.1 KB · Visningar: 3

Erik1

Patek
2-Faktor
Absolut ett tänkbart alternativ, riktigt snygga!
Men vi är lite insnöade på klädda stolar (inga barn hemma längre, så nu behöver allt inte vara praktiskt längre).
Den finns lite olika tyger och i ganska många kulörer, det fega valet vore helt klart någon typ av grå kulör.

Jättesnygg, men vi är mer inne på någon kraftigare kulör, tanken är ju att man ska leva med dem ett tag och då kanske grått blir lite tråkigt, svårt val....

Gillar dessa!

1a395a8fafab60c2c2eb2ebba88e7b67.jpg






De är fina och ett bra köp :)

Några alternativ nedan i samma prisklass om du vill ha fler tips,
Arne Jacobsen - Grand prix, framsideklädd/ helklädd
800x450__grand_prix_4130_chair_grand_prix_table-jpg.jpg


Sjuan, helklädd läder
10001244r_2.jpg


Hay about a chair
Hay-About-A-Chair-AAC23-Upholstered-Armchair-with-Wooden-Base.jpg


Lite dyrare men riktigt slick, Mario Bellinis Cab stolar
4472576.jpg
 

WHU

Panerai
2-Faktor
De är fina och ett bra köp :)

Några alternativ nedan i samma prisklass om du vill ha fler tips,
Arne Jacobsen - Grand prix, framsideklädd/ helklädd
800x450__grand_prix_4130_chair_grand_prix_table-jpg.jpg


Sjuan, helklädd läder
10001244r_2.jpg


Hay about a chair
Hay-About-A-Chair-AAC23-Upholstered-Armchair-with-Wooden-Base.jpg


Lite dyrare men riktigt slick, Mario Bellinis Cab stolar
4472576.jpg

Tack, vill absolut ha mer tips, det går inte att bli mätt på det här.
Grand Prix var riktigt cool, speciellt den framsidesklädda.
About a chair har jag kikat lite på tidigare, gillar den också.
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
44579487-D6BC-44C6-B749-58F9AF43B8FE.jpeg
Tack, vill absolut ha mer tips, det går inte att bli mätt på det här.
Grand Prix var riktigt cool, speciellt den framsidesklädda.
About a chair har jag kikat lite på tidigare, gillar den också.
Ok, inte provsuttit och det är ju också viktigt men tycker Gubi har några varianter som åtminstone gör sig på bild. Modellen Beetle tex.. Finns dessutom i lite andra färgställningar än stolab.
En tvist är dessutom att mixa lite olika modeller.
 
  • Like
Reactions: WHU

Erik1

Patek
2-Faktor
44579487-D6BC-44C6-B749-58F9AF43B8FE.jpeg

Ok, inte provsuttit och det är ju också viktigt men tycker Gubi har några varianter som åtminstone gör sig på bild. Modellen Beetle tex.. Finns dessutom i lite andra färgställningar än stolab.
En tvist är dessutom att mixa lite olika modeller.
Tyvärr rätt dålig kvalité på Beetle stolarna imo
 
Topp