• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Snygg. Inte så hårda kontraster som vit / bok och helt klart mer lättstädat än de svarta.
85A0AFD6-ED8F-4E1E-BC4E-C29505C6381D.jpeg
Vilka storlekar är det du har? Stora + mellan?

Jag har ett med svart skiva och med ek-kanter. Det tycker jag är finare. Gällde det 10% bara på just det bordet eller överlag?
10% var nog bara på sofforna från Bröderna Andersson. Detta kostade som sagt 5800, just skyltexet. Kostar 7200 annars.

Släng gärna upp en bild på ditt, om du har möjlighet. Sambon föredrog det samt varianten helt i ek.

Vi kör på största storlek i svart med ek-kant sedan något år tillbaka.

Bordsskivan känns väldigt hållbar och högkvalitativ, men herregud vad damm syns tydligt mot den svarta ytan. Man får gå och dammtorka minst en gång om dagen.

D80FFE42-62DB-4088-91CF-119A5F2C3E6D.jpeg

Vad tycker ni jag ska ha för soffbord? Funderat på allt från trä (swedese flower, flower mono etc) till marmor (OX denmarq) till glas (Pedrera)....

(Mattan ser lite grå ut på bilden, men är mer off white/creme i verkligheten.)

Ska fixas lite mer överlag (bort med sladdar, snygga till hyllan, etc)

8ECB9D8B-7FCF-439E-8BA4-DCFD328329AD.jpeg

Senast ändrad:
Vad tycker ni jag ska ha för soffbord? Funderat på allt från trä (swedese flower, flower mono etc) till marmor (OX denmarq) till glas (Pedrera)....

(Mattan ser lite grå ut på bilden, men är mer off white/creme i verkligheten.)

Ska fixas lite mer överlag (bort med sladdar, snygga till hyllan, etc)

8ECB9D8B-7FCF-439E-8BA4-DCFD328329AD.jpeg
Naver tror jag detta heter. Sjukt bra kvalitetskänsla.
91802A4F-86BC-4ADD-83F1-0EFA153E58EE.jpeg

10% var nog bara på sofforna från Bröderna Andersson. Detta kostade som sagt 5800, just skyltexet. Kostar 7200 annars.

Släng gärna upp en bild på ditt, om du har möjlighet. Sambon föredrog det samt varianten helt i ek.

Det här är det lilla, men det är liksom urholkat för tre tallrikar så det är större funktionsmässigt än i rena diameter. Tror det kostade runt 5000 kr men det är några år sedan. Jag gillar det fortfarande för att metallunderredet är så nätt, absolut inte klumpigt.

STE_0127.jpg

STE_0128.jpg

Hej!

Håller på att göra om vardagsrummet. Beställt soffan på bild här, och ska ha den stående enligt nedan. Letar nu ett par fåtöljer och ett soffbord, och tar gärna emot tips.
IMG_3639.jpg

Fåtöljer har jag spanat på dessa två, gillar stuket, men tar tacksamt emot fler liknande förslag.‹
1610806621504.png

1610806632903.png

Vad gäller soffbord föredrar jag något större, men öppen för massa tips där också. Tack!

Är det någon som sett Ikea stolen Gunleif i verklighet och kan ge ett snabbt omdöme?

Jag gillade utseendet irl, min tjej gjorde inte det. Så det blev inget köp. Kände dock aldrig på den så kan inte uttala mig ang 'känslan'.

Här är en "riktig" bild:
60329CE9-728E-41A4-9CC0-B38FE5831B05.jpeg

Vill inte trampa på några tår här men pedrera, Ox denmarq, Naver och flower är väldigt tråkiga soffbord imo. finns betydligt roligare för samma peng.

Räcker med en snabb kik hos valfri retro/ vintage handlare så får man ett schysst trä/ marmor och/eller glasbord för den pengen. Ett soffbord gör ju inget om det är vintage/ beggat så länge det är i gott skick. Finns såklart roligare i samma prisklass nytt med.

Om man inte vill ta ut svängarna har man Tavolo con ruote, model 50, Dux Karin, Saarinen & Alanda.
9e00aac7017285edc3076bd98c054663.jpg

gae-aulenti-a-gae-aulenti-sofa-table-tavolo-con-ruote.jpg

alanda-coffee-table-by-paolo-piva.jpg

10107484r_5.jpg

Lite mer utsvävande har vi
Ligne roset rythme & några random auktionsbord

11497832_01.png

Sen är det såklart min åsikt men det känns lite som med klockor att alla ska ha samma och inte letar efter annat än det uppenbara och bara jagar bästa pris. Det är väl inte så kul att ha samma sarfatti som grannen kan jag tycka.

Senast ändrad:
Jaa har man tillgång till de större auktionshusen, utnyttja de för bövelen. Jävlar i mig vad jag hade budat till höger och vänster om jag nu inte bodde där jag bodde :)

Senast ändrad:
Jaa har man tillgång till de större auktionshusen, utnyttja de för bövelen. Jävlar i mig vad jag hade budat till höger och vänster om jag nu inte bodde där jag bodde :)
Leverans är väl möjligt överallt nuförtiden, bara lägga till en tusenlapp i frakt :) Underskatta inte vischan-auktionshus, kan dyka upp kul grejer där med. Så fort något nuddar Stockholm blir priserna dubbla och retro istället för gammalt begagnat hehe.

Vill inte trampa på några tår här men pedrera, Ox denmarq, Naver och flower är väldigt tråkiga soffbord imo. finns betydligt roligare för samma peng.

Räcker med en snabb kik hos valfri retro/ vintage handlare så får man ett schysst trä/ marmor och/eller glasbord för den pengen. Ett soffbord gör ju inget om det är vintage/ beggat så länge det är i gott skick. Finns såklart roligare i samma prisklass nytt med.

Om man inte vill ta ut svängarna har man Tavolo con ruote, model 50, Dux Karin, Saarinen & Alanda.
9e00aac7017285edc3076bd98c054663.jpg

gae-aulenti-a-gae-aulenti-sofa-table-tavolo-con-ruote.jpg

alanda-coffee-table-by-paolo-piva.jpg

10107484r_5.jpg

Lite mer utsvävande har vi
Ligne roset rythme & några random auktionsbord

11497832_01.png

Sen är det såklart min åsikt men det känns lite som med klockor att alla ska ha samma och inte letar efter annat än det uppenbara och bara jagar bästa pris. Det är väl inte så kul att ha samma sarfatti som grannen kan jag tycka.
Personligen erkänner jag direkt att mitt intresse inte är särskilt djupt. Har dessutom en sambo som ska gilla grejerna man köper, och vi har inte hittat ett enda bord (som faller båda i smaken) på bukowskis eller auctionet på snart 4 månader.

Sen är det ju knappast så att soffbord är den enda kategorin där folk köper samma grejer. ;)

Leverans är väl möjligt överallt nuförtiden, bara lägga till en tusenlapp i frakt :) Underskatta inte vischan-auktionshus, kan dyka upp kul grejer där med. Så fort något nuddar Stockholm blir priserna dubbla och retro istället för gammalt begagnat hehe.
Mja, i teorin. I praktiken är det ett jäkla bök. Sant, såklart går det att göra fynd ute i landet också :)

Någon som har tips på vettig.. avlastningsstol? Ska alltså stå i ett hörn och vara fin, användas som extra sittplats när man är lite fler hemma.

Spontant tänkte jag typ en Eva, men blir lite för djup. Behöver inte vara samma stil, dock viktigt att den inte har några armstöd.

Sambon tyckte denna skulle funka. Jag överväger gärna alla möjliga alternativ.

froeset-fatoelj-vitlaserad-ekfaner__0937802_PE793856_S5.JPG

Någon som har tips på vettig.. avlastningsstol? Ska alltså stå i ett hörn och vara fin, användas som extra sittplats när man är lite fler hemma.

Spontant tänkte jag typ en Eva, men blir lite för djup. Behöver inte vara samma stil, dock viktigt att den inte har några armstöd.

Sambon tyckte denna skulle funka. Jag överväger gärna alla möjliga alternativ.

froeset-fatoelj-vitlaserad-ekfaner__0937802_PE793856_S5.JPG
Eames LCW eller TeVe är liknande :)

eames-molded-plywood-lounge-chair-lcw-charles-and-ray-eames-herman-miller-1.jpg

380571005.jpg

Tillbaka
Topp