Sånt har jag inte råd med längreTycke och smak, alla kan inte gå runt med blanka dykarur på handleden under kontorstid.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sånt har jag inte råd med längreTycke och smak, alla kan inte gå runt med blanka dykarur på handleden under kontorstid.
Syftade mer på att många har det men man blir ju lite trött på det i många fall lite fantasilösa valen. Kan såklart vara snyggt komponerat och se bra ut, men ska man generalisera kanske man föredrar något annat.Sånt har jag inte råd med längre
Kan gömma kablarna i väggen. Tänker mig ungefär som bilden nedan. Tänk bort den fula eldstaden eller vad det nu är, skulle gissa att boxen står i möbeln till vänster. Den enda begränsningen för placering av boxen är väl hur lång sladd du har. Komplettera sedan med ett bord framför fåtöljerna och sedan en soffa på andra sidan bordet.Absolut, men har du dragen el precis bakom TV? Annars kommer du inte ifrån sladdar längst väggen.
Som sagt - många tror att frame bara är en skärm när den också kräver en ful och omodern box vid sidan om. Och rimligt avstånd vette tusan. inom 2-3 meter måste den ju placeras.
Har ingen Chromecast/appleTV. Samsungs egna appar funkar toppen.
Högtalare där själva förstärkardelen, och ofta streamingmöjligheter (blåtand, airplay, spotify connect m.m ) är inbyggd i själva högtalaren.
Typ: Köp Audio Pro A26 stativhögtalare med Wifi & BT, vitt par Audio Pro | Högtalare | Lj (ljudfokus.se)
Dvs. du behöver bara en strömsladd till ena högtalare, och högtalarkabel mellan de två högtalarna. Sen finns det olika möjligheter att ansluta den till tvn.
En passiv högtalare kräver separat förstärkare. Studiomonitorer (högtalare) fungerar ungefär likadant som vanliga aktiva högtalare. Dvs inbyggd förstärkardel fast färre trådlösa anslutningar. Lite annan ljudbild.
På skänken, eller på stativ vid sidan om?
Tack, får kolla in den tråden också. Låter som jag ska ha det första alternativet, verkar enkelt.Each to their own!
@EmmiiLL Skriv en rad i Hifi-tråden så får du säkert bra rekommendationer.
https://klocksnack.se/threads/bad-sound-kills-good-music-hi-fi-dylikt.32928/
Den här lösningen ser också bra ut, @Norrlänningen var har du placerat boxen? Bakom soffan?
Igår folierade jag om ramen till tv:n till en ljusare så nu är sambon nöjd och jag tycker också att det blev bra.
Någon som har en Dux Ritzy i svart läder till salu för en sådär 5000:- ???
Här ser man hur den skiftar från tavla till TV med en knapptryckning.
Ja hur fasen är det där löst!?Den här lösningen ser också bra ut, @Norrlänningen var har du placerat boxen? Bakom soffan?
Ja hur fasen är det där löst!?
Hans Teslor står bakom väggen och driver det hela.Den här lösningen ser också bra ut, @Norrlänningen var har du placerat boxen? Bakom soffan?
Precis, känns som ett relativt enkelt jobb att göra ett litet hål bakom tvn, ner med kabeln, ett litet hål bakom golvlisten, fräsa ur ett spår i golvlisten och sedan dra iväg med kabeln. Skulle tro att det är så @Norrlänningen gjort, om han inte har gömt allting inne i väggen. Beror lite på vad man har för möjligheter och hur omfattande renovering man vill göra.The frame använder en tunn kabel till allt. Även strömmen går i denna kabel. Finns dessutom i 15m längd.
One Invisible Connection 15m | VG-SOCN15/XC | Samsung SE
One Invisible connection 15mwww.samsung.com
Syftade mer på att många har det men man blir ju lite trött på det i många fall lite fantasilösa valen. Kan såklart vara snyggt komponerat och se bra ut, men ska man generalisera kanske man föredrar något annat.
Tror @Aurum mer syftade på att väldigt många inreder sitt vardagsrum genom att utgå från tvn och placerar den i centrum. Sedan anpassas det andra och möbler placeras runt tvn, vilket är lite synd.Sen blir det ju iofs ofta så även på ”nästa nivå” att det fortfarande är fantasilöst och generiskt. Det är samma Jetson, Pernilla, CH24, Eames kontorsstolar m.m., m.m. som rekommenderas. Det är helt enkelt svårt att ha en helt egen och personlig smak som skiljer sig från hur andra har det
Tror @Aurum mer syftade på att väldigt många inreder sitt vardagsrum genom att utgå från tvn och placerar den i centrum. Sedan anpassas det andra och möbler placeras runt tvn, vilket är lite synd.
Det absolut bästa hade ju varit att inte ha någon tv alls i vardagsrummet och köra separat "mediarum" för att kolla film, lyssna på musik, spela spel osv men den platsen finns tyvärr inte hemma hos migHåller helt med. Jag kan i och för sig tänka mig att en majoritet ser just tv-hörnan mer som en praktisk del där funktion får gå före form. Men jag har i alla fall fått en ögonöppnare för alternativ nu i och med de senaste inläggen
Körde utan TV i två år. Men det slutade med att vi bara var i vardagsrummet när vi hade gäster...Det absolut bästa hade ju varit att inte ha någon tv alls i vardagsrummet och köra separat "mediarum" för att kolla film, lyssna på musik, spela spel osv men den platsen finns tyvärr inte hemma hos mig
Klassiska "finrummet" när jag och många andra växte uppe. Där inne fick man inte vara och det användes aldrig.Körde utan TV i två år. Men det slutade med att vi bara var i vardagsrummet när vi hade gäster...
Vi har gjort ett separat tv rum.Det absolut bästa hade ju varit att inte ha någon tv alls i vardagsrummet och köra separat "mediarum" för att kolla film, lyssna på musik, spela spel osv men den platsen finns tyvärr inte hemma hos mig
Jag tycker inte dom är sköna.Någon som har erfarenhet av dessa Cuba chairs? Bekväma?
Köp MG501 Cuba Chair Från Carl Hansen
Köp MG501 Cuba ChairKöpFrån Carl Hansen. Fri frakt för beställningar över 1 000 kr. | Länna Möblerwww.lannamobler.se
Det tycker jag absolut att du borde göra om designen faller dig i smaken, för ljudet är bra.Häftig, den ska jag spana in. Tack.
Det skulle jag inte vilja påståNågon som har erfarenhet av dessa Cuba chairs? Bekväma?
Köp MG501 Cuba Chair Från Carl Hansen
Köp MG501 Cuba ChairKöpFrån Carl Hansen. Fri frakt för beställningar över 1 000 kr. | Länna Möblerwww.lannamobler.se
Det tycker jag absolut att du borde göra om designen faller dig i smaken, för ljudet är bra.
Har även jag en Samsung Serif hemma, den är helt ok.
Hade då hellre haft en the frame, men inte på väggen utan på "studio"-stativet som någon visade på bild i tidigare inlägg.
Men nästa TV blir någon Beovision, tyvärr inte Harmony för den kostar alldeles för mycket. Men hade varit fränt.
Världsklass!svärföräldrarna kör en äldre version av beovision. Så jävla snygga.
Snygg! Ser ju även ut att sitta i en respektabel bostad i övrigt också det lilla som synssvärföräldrarna kör en äldre version av beovision. Så jävla snygga.
Den är riktigt grym. Köket från Arclinea är otroligt.Snygg! Ser ju även ut att sitta i en respektabel bostad i övrigt också det lilla som syns
Planta?Har ett tråkigt hörn jag skulle vilja pyssla till lite. Golvet ska snart bytas (troligen ekgolv) så tänkte passa på då. Har funderat på någon typ av brickbord, tankar och tips? Väggen är ca 60 cm.
Helt klart ett alternativ, även funderat på mellanting dvs typ brickbord med någon "större" planta på...Planta?
+1Planta?
Om planta så tänk på vilken då det ser mörk ut där. Själv har jag dödat två stycken innan jag gav upp och köpte en fejk.Planta?
Bra poäng, det är onekligen ett mörkt hörnOm planta så tänk på vilken då det ser mörk ut där. Själv har jag dödat två stycken innan jag gav upp och köpte en fejk.