Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Typ, om det inte är slagauktion.Två veckors öppet köp på auktion, Bukowskis funkar alltid men inte särskilt prisvärt, bästa är att hitta ett lokalt bra hus. Sök via auctionet.se
Vet inte om dom har vad du söker, men vi köpte en 250x350 från Linie Design för typ 4k. Är otroligt nöjda.tack för input, förstår vad du menar. Jag tänker att de vore kul med något designaktigt och centerpiece i vardagsrummet. Jag har en Faggio golvlampa från Lyktan som jag tänkte använda för de syftet!
Tack för svar! De var väl tyvärr som jag misstänkte, ca 15k för en 300x400cm matta. Kanske dags att börja scouta på blocket
Tack för bra tips! Exakt sådan tips jag eftersöker det lutar åt att antingen köpa en ”dyrare” matta på blocket alternativt köpa en ”billigare” matta ny.Vet inte om dom har vad du söker, men vi köpte en 250x350 från Linie Design för typ 4k. Är otroligt nöjda.
Hmm, då är nog inte vår modell rätt för er. Relativt tunn och ligger definitivt inte still.Tack för bra tips! Exakt sådan tips jag eftersöker det lutar åt att antingen köpa en ”dyrare” matta på blocket alternativt köpa en ”billigare” matta ny.
Jag letar efter en större stabil matta som ligger still, dvs ingen trasmatta. Gärna under 6k om möjligt då mycket annat också ska inhandlas. Har du någon länk eller namn på den ni beställde? @vaniljglass
Bra tips oavsett! Kände inte till märket sedan tidigare. Ska ligga i vardagsrummet, så tänker att de är bra med något som ligger still då bord, soffa etc ska stå påHmm, då är nog inte vår modell rätt för er. Relativt tunn och ligger definitivt inte still.
Asko matta 250x350 cm - Linie Design → NordicNest.se
Köp Asko matta 250x350 cm frÃ¥n Linie Design till rätt pris hos oss! â Fri frakt över 495 kr* â Snabb leverans â 30 dagar öppet köpwww.nordicnest.se
Köp mattunderlägg på Ikea så hålls den fast om du ska spendera lite mera kan jag rekommendera Chhatwal & Jonsson. Vi har den i vardagsrummet och är supernöjdaBra tips oavsett! Kände inte till märket sedan tidigare. Ska ligga i vardagsrummet, så tänker att de är bra med något som ligger still då bord, soffa etc ska stå på
Jag är ingen expert, men tycker det känns som bra pang för pengen. Mattor blir ju snabbt väldigt dyrt när man kommer upp i storlek.Bra tips oavsett! Kände inte till märket sedan tidigare. Ska ligga i vardagsrummet, så tänker att de är bra med något som ligger still då bord, soffa etc ska stå på
Tack! Ska spana in!Köp mattunderlägg på Ikea så hålls den fast om du ska spendera lite mera kan jag rekommendera Chhatwal & Jonsson. Vi har den i vardagsrummet och är supernöjda
Instämmer! Matt-budgeten håller jag gärna nere då de trots allt ”bara” är en matta. Känns lite blodigt att lägga 10K+.Jag är ingen expert, men tycker det känns som bra pang för pengen. Mattor blir ju snabbt väldigt dyrt när man kommer upp i storlek.
Mkt bra tips! Kollade snabbt in och priserna är definitivt bra. En stor matta för under 2k. Kan vara någotHar flera gånger överraskats positivt av både design och kvalitet på Ikeas mattor.
Jag tror de görs på nästan samma sätt. Fördelen med ett känt märke är väl att de går att få tag i. Fråga dem. Det jag kan tänka mig är den gamla skolans kännedom om virke. De var noggranna med att hitta en kvistfri och stark del av ett bra träd. Den noggrannheten tror jag inte är så stor idag eftersom bra virke är dyrt och minskar marginalen. Därför tror jag att det äldre är bättre. Kolla årsringarnas täthet om det går.Någon med en rimlig tes? Såg en 60-pall gå för 2700+prov på Auctionet, den modellen listar 2000-ish.
Har du kollat på Fotografiska?Mkt bra tips! Kollade snabbt in och priserna är definitivt bra. En stor matta för under 2k. Kan vara något
andra tips på bäddsoffor? Tavlor? Yellowcorner verkar populära men lite dyra för min budget. Har spanat in ”Hansmikaelinredning” på instagram, han verkar ha endel snygg inredning. Akryl(?) tavlor eller plexitavlor tycker jag är snygga och ger ett lyft till många rum!
Nej, har precis börjat titta runt och är ganska novis. Säljer fotografiska tavlor/konst på fotografiska? Hittade ingen Webshop på deras hemsidaHar du kollat på Fotografiska?
Finns en shop på deras hemsida.Nej, har precis börjat titta runt och är ganska novis. Säljer fotografiska tavlor/konst på fotografiska? Hittade ingen Webshop på deras hemsida
Hittade nu tack!Finns en shop på deras hemsida.
Den där va riktigt häftig! Tack för tipset@Machiavelli lampmässigt, om du vill ha ett blickfång som också lyser hyfsat så kan detta kanske vara något? Att ha någon vintagedetalj är alltid kul tycker jag.
Kolla in Patera av LPDen där va riktigt häftig! Tack för tipset
Jag upplever att bäddsoffor blir tråkiga kompromisser som varken bli sköna att sitta eller sova i.Hej experter! Har lurkat lite i tråden men nu är nytt boende införskaffat så nu är de ”bara” inredningen kvar. Rummet som ska inredas ser ut enligt nedan. Budgeten är någorlunda begränsad men kan få bra deals på ateljé lyktan samt Normann copenhagen vilket premieras!
soffa - vill ha en bäddsoffa om man får gäster som vill övernatta, har tittat på ”björnen” från sweef. Andra idéer?
taklampa: har tittat på ”Eagle” från Ateljé lyktan samt Large Chandelier från Normann (nedan). Flos sarfatti är väl också ett alternativ. Input?
matta - vill gärna ha en stor matta, likt den på nedan bild. någon som vet modell märke? Andra idéer för rimlig penning?
tavlor - har tittar på yellowkorner. Trots 50% är dem lite dyra om man ska ha största sizen. Tips mottages tacksamt för annan tavelkonst!
Tacksam för all input
Riktigt fin! Lägger på bevakningslista! Tack för tipsetKolla in Patera av LP
Förstår vad du menar! Jag var faktiskt riktigt nöjd med min bäddsoffa från Mio. Fyllde iaf sin funktion och blev en ganska bra säng. Men är nog som du säger en kompromiss!Jag upplever att bäddsoffor blir tråkiga kompromisser som varken bli sköna att sitta eller sova i.
mitt förslag är att du köper en soffa du gillar och ett luftslott för övernattning.
Har sovit på en uppblåsbar madrass en månad när jag började plugga och har en nu på kontoret när det blir sent, och det funkar helt ok. Tar fem minuter att blåsa upp med den inbyggda pumpen och smidig att förvara.
Uppblåsbar madrass - Brett sortiment online | JYSK
Hos JYSK hittar du alltid ett bra erbjudande på uppblåsbara madrasser i olika storlekar och modellerjysk.se
Man blir inte mindre sugen när man ser detta.Riktigt fin! Lägger på bevakningslista! Tack för tipset
Verkligen! Överkomligt pris också på 7-8k!Man blir inte mindre sugen när man ser detta.
Här finns också bra fotokonst om du gillar svensk natur. https://www.khkonstantik.comNej, har precis börjat titta runt och är ganska novis. Säljer fotografiska tavlor/konst på fotografiska? Hittade ingen Webshop på deras hemsida
Bättre och finare handknutna mattor, alltså de som har en naturlig tyngd, reas ut nu. Troligen tänker inte alla på att en matta är det viktigaste just nu. En handknuten bra matta med långa ullfibrer i din större storlek kostar från 10000 kr och uppåt. Min erfarenhet från IKEAs mattor är inte bra. Den jag hade drog åt sig allt damm i rummet så den såg jämt sunkig ut. De finare gör aldrig det. De finare mattor som jag köpte i början av 1990-talet är fortfarande lika fina. Jag köpte en patch-work (ihopsydda småbitar i olika färger och mönster) för 8000 kr år 2012. Den är nästan utsliten nu. Riktig skit. Det är skillnad på mattor och mattor.Tack! Ska spana in!
Instämmer! Matt-budgeten håller jag gärna nere då de trots allt ”bara” är en matta. Känns lite blodigt att lägga 10K+.
Bra input, tack! Vet inte hur de uppfattas med en stor matta 400x300 eller 250x350? Rummet är ju ganska stort så jag tänkte spontant att jag ska ha en stor matta. Dum fråga, men uppfattas rummet större/mindre beroende på storlek på matta?Bättre och finare handknutna mattor, alltså de som har en naturlig tyngd, reas ut nu. Troligen tänker inte alla på att en matta är det viktigaste just nu. En handknuten bra matta med långa ullfibrer i din större storlek kostar från 10000 kr och uppåt. Min erfarenhet från IKEAs mattor är inte bra. Den jag hade drog åt sig allt damm i rummet så den såg jämt sunkig ut. De finare gör aldrig det. De finare mattor som jag köpte i början av 1990-talet är fortfarande lika fina. Jag köpte en patch-work (ihopsydda småbitar i olika färger och mönster) för 8000 kr 2012. Den är nätan utsliten nu. riktigt skit. Det är skillnad på mattor och mattor.
Jag vet inte hur du ska ha mattan, men om det är under ett soffbord är det klart bättre med en större så inte de bakre benen måste stå utanför mattan. Jag var inne i en mattaffär igår så det är därför jag är lite uppdaterad. Jag kollade på handknutna afganska i båda de storlekar du nämner. Den mindre (250x350) kostade 6995 på rea. Den större gick på 10000 kr. Det är bra mattor, men ju fler antal knutar/cm2 de har, desto hållbarare är de, och dyrare så klart. Det intressanta för mig var att den afganska matta jag köpte i början av 1990-talet (276x204 cm) kostade mig då ca 14000 kr. Idag har de sjunkit i pris, men jag tror att min är tätare så det är svårt att jämföra. Jag är ingen expert, men jag har läst lite böcker och haft handknutna och även bättre Kina-mattor i över 30 år. De äldre Kina-mattorna är också som nya. Det är ofta längden på ullens fibrer som står för hur väl de håller, förutom hur hårt knutna de är. Det blir väldigt dyrt med mattor om man måste köpa nytt var tionde år. Det gäller inte bara mattor iofs.Bra input, tack! Vet inte hur de uppfattas med en stor matta 400x300 eller 250x350? Rummet är ju ganska stort så jag tänkte spontant att jag ska ha en stor matta. Dum fråga, men uppfattas rummet större/mindre beroende på storlek på matta?
jag vill ju iaf inte ha en underdimensionerad matta
Jag tänkte ha soffa, soffbord ev sittpuff etc allt på mattan så den bör ju vara modell större. Tror jag satsar på blocket gällande matta alternativt något rea, går ju att hitta saker i nyskick för halva prisetJag vet inte hur du ska ha mattan, men om det är under ett soffbord är det klart bättre med en större så inte de bakre benen måste stå utanför mattan. Jag var inne i en mattaffär igår så det är därför jag är lite uppdaterad. Jag kollade på handknutna afganska i båda de storlekar du nämner. Den mindre (250x350) kostade 6995 på rea. Den större gick på 10000 kr. Det är bra mattor, men ju fler antal knutar/cm2 de har, desto hållbarare är de, och dyrare så klart. Det intressanta för mig var att den afganska matta jag köpte i början av 1990-talet (276x204 cm) kostade mig då ca 14000 kr. Idag har de sjunkit i pris, men jag tror att min är tätare så det är svårt att jämföra. Jag är ingen expert, men jag har läst lite böcker och haft handknutna och även bättre Kina-mattor i över 30 år. De äldre Kina-mattorna är också som nya. Det är ofta längden på ullens fibrer som står för hur väl de håller, förutom hur hårt knutna de är. Det blir väldigt dyrt med mattor om man måste köpa nytt var tionde år. Det gäller inte bara mattor iofs.
Kolla in Patera av LP