• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Vill gärna ha något annat. Jetson är mer snygg än bekväm. Får inte plats med någon fotpall då både står vända mot ett soffbord.
Är det så trångt så kanske bara en fotpall? De går ju att ha som stol också, om man står pall. Jag tycker mycket om Jetson. De är snygga och jag tycker att de är sköna att sitta i också så det kanske är därför jag insisterar 🤣. Vad sägs om en Jetson i finaste anilinskinn?🤔

Jag vet inte hur du ska ha mattan, men om det är under ett soffbord är det klart bättre med en större så inte de bakre benen måste stå utanför mattan. Jag var inne i en mattaffär igår så det är därför jag är lite uppdaterad. Jag kollade på handknutna afganska i båda de storlekar du nämner. Den mindre (250x350) kostade 6995 på rea. Den större gick på 10000 kr. Det är bra mattor, men ju fler antal knutar/cm2 de har, desto hållbarare är de, och dyrare så klart. Det intressanta för mig var att den afganska matta jag köpte i början av 1990-talet (276x204 cm) kostade mig då ca 14000 kr. Idag har de sjunkit i pris, men jag tror att min är tätare så det är svårt att jämföra. Jag är ingen expert, men jag har läst lite böcker och haft handknutna och även bättre Kina-mattor i över 30 år. De äldre Kina-mattorna är också som nya. Det är ofta längden på ullens fibrer som står för hur väl de håller, förutom hur hårt knutna de är. Det blir väldigt dyrt med mattor om man måste köpa nytt var tionde år. Det gäller inte bara mattor iofs.
Jag tänkte ha soffa, soffbord ev sittpuff etc allt på mattan så den bör ju vara modell större. Tror jag satsar på blocket gällande matta alternativt något rea, går ju att hitta saker i nyskick för halva priset :)

Pratade precis med en kompis som har en Patera i sitt sovrum. Han var helnöjd! Frågan är om man går på den mindre varianten i sovrummet eller större i vardagsrummet. I köket tänkte jag ha två st Riff Cone pendlar och i sovrummet blir de riff cone bordslampor.
C098E908-BF64-4260-99DB-F696A0D62EF6.png
EFEC11CE-07DE-4E46-8367-786A84ABDD50.png
Ett tips är att köpa mattor på auktion. Får mycket för pengarna, speciellt handknutna. Gå inte på alla butiker som alltid har rea. Köp en större matta om det funkar, ser ofta riktigt häftigt ut. Mattan är som konst på golvet🙂

Kollade nu också. Dom som ligger är där nu men är väl för dom billigare försvinner snabbt? Sett för 5k i bra skick.
Tror jag delar den uppfattningen, men svårt att veta om de för 5 är billiga eller om de för 7 är dyra. Egentligen är det ju skitsamma, det är rätt lite pengar. Men om det är rätt lite mellan 5 och 7 så är det ju rätt lite mellan 7 och nypris :D

Tillbaka
Topp