• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Fabian

Patek
2-Faktor
Sällan man får design när man handlar elektronik men tycker samsung serif är bland de roligare alternativen gällande TV idag.

FC1DAB09-4468-4415-A0F8-3DF9097DCB3F.jpeg
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Jo, kul att man börjat fundera på hur elektroniken ska passa in i inredningen. Hur funkar det med sladdar och så?

En sladd som sitter i en kanal längst ett av de bakre benen och sen intryckt under listen fram precis under ett uttag som man inte ser bakom blomman. Snyggaste lösningen jag kunde få till. Förbannad över att jag inte tänkte till när vi drog all el för 2 år sedan och satte ett uttag högre upp på väggen för vägghängd tv. Klarar inte av kabellister så Denna TV inhandlades i stort sätt enbart för att den gav mig möjligheten att gömma sladden under sockeln.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
En sladd som sitter i en kanal längst ett av de bakre benen och sen intryckt under listen fram precis under ett uttag som man inte ser bakom blomman. Snyggaste lösningen jag kunde få till. Förbannad över att jag inte tänkte till när vi drog all el för 2 år sedan och satte ett uttag högre upp på väggen för vägghängd tv. Klarar inte av kabellister så Denna TV inhandlades i stort sätt enbart för att den gav mig möjligheten att gömma sladden under sockeln.
Snyggt löst. Ser riktigt bra ut.
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Jag rekommenderar Nya Samsung the frame.
En tv med en inbyggd konstapp.
Finns med olika färger på ramen, går att byta. Man får sedan endast en kabel från tv:n som är 5mm. Som man kan fräsa in eller dölja lite snyggt. Observera att det finns 2 generationer samt 4 storlekar att välja på. Elektroniken har jag i byrån under, ink playstation och liknande.
Screenshot_20190923-234756_Gallery.jpg
 

OddD

Panerai
2-Faktor
Jag rekommenderar Nya Samsung the frame.
En tv med en inbyggd konstapp.
Finns med olika färger på ramen, går att byta. Man får sedan endast en kabel från tv:n som är 5mm. Som man kan fräsa in eller dölja lite snyggt. Observera att det finns 2 generationer samt 4 storlekar att välja på. Elektroniken har jag i byrån under, ink playstation och liknande.
Screenshot_20190923-234756_Gallery.jpg

Vart riktigt snyggt, har bara sett tv:n i reklamsammanhang och aldrig på riktigt i dess naturliga miljö.
Känns det stelt/ovant att ha en tavla och "inte" en tv, då den ändå spelar en stor/naturlig roll i vardagsrummet/livet.
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Vart riktigt snyggt, har bara sett tv:n i reklamsammanhang och aldrig på riktigt i dess naturliga miljö.
Känns det stelt/ovant att ha en tavla och "inte" en tv, då den ändå spelar en stor/naturlig roll i vardagsrummet/livet.

I början så kan det vara lite konstigt, men med flera hundra motiv att välja på i Art mode(man kan även lägga in egna) så blir rummet mer spännande och lätt att ändra efter känsla och stil. Har man en soffa och/eller fåtöljer, så är det fortfarande ett vardagsrum, men det känns mer som ett sällskapsrum nu, där det även finns möjlighet att titta på tv. Om 5 år så kommer detta vara standard i svenska hem, ingen vill ju se en ful svart rektangel, inte jag iallafall :)
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Tips till er som har skabbiga 7:an stolar.
Danska Bocom Aps säljer skinn för helklädsel. https://www.bocom.dk/
Blev 6st i cognac anilin och en svart till hallen.
EDIT: de har även förlängare som gör stolarna ca. 2.5cm högre vilket är bra då äldre stolar (mina är från 1988) kan vara väl låga i förhållande till moderna bord.
20190924_175618.jpg
20190816_212047.jpg
20190709_135446.jpg
DSC_2200_1.JPG
 
Senast ändrad:

Chuck

Patek
2-Faktor
Tips till er som har skabbiga 7:an stolar.
Danska Bocom Aps säljer skinn för helklädsel. https://www.bocom.dk/
Blev 6st i cognac anilin och en svart till hallen.
EDIT: de har även förlängare som gör stolarna ca. 2.5cm högre vilket är bra då äldre stolar (mina är från 1988) kan vara väl låga i förhållande till moderna bord.
20190924_175618.jpg
20190816_212047.jpg
20190709_135446.jpg
DSC_2200_1.JPG
Tack för tipset funkar nokk på mina MIO stolar med :cigar:
 

Jonaz

Rolex
Tips till er som har skabbiga 7:an stolar.
Danska Bocom Aps säljer skinn för helklädsel. https://www.bocom.dk/
Blev 6st i cognac anilin och en svart till hallen.
EDIT: de har även förlängare som gör stolarna ca. 2.5cm högre vilket är bra då äldre stolar (mina är från 1988) kan vara väl låga i förhållande till moderna bord.
20190924_175618.jpg
20190816_212047.jpg
20190709_135446.jpg
DSC_2200_1.JPG


Snyggt!! Jag har en rosa och en turkos, känns ju mera classy med skinn!
 
Topp