• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora inrednings och designtråden.

Gnomon

Cartier
På jakt efter en snyggare spotsskena med riktats spots. Några tips?
Jag kan tipsa om Fagerhult med Casambistyrning. Bara två faser till skenan så du kan ta ström från bef takutag utan att behöva dra ny el.
Bluethooth i varja armatur du kan mao tända släcka och dimmra hur du vill med app eller trådlös brytare med förprogramerade scenarier som du tejpar på vägg.
Du kanske behöver konsultera en elektriker om du trots LED behöver ta ut mycket effekt ur skenan.
Annars är Hidealite billigare och ser propert ut..
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Gillar den också men skulle helst vilja ha fast installation. Denna verkar vara komma med stickpropp?
Jag kan tipsa om Fagerhult med Casambistyrning. Bara två faser till skenan så du kan ta ström från bef takutag utan att behöva dra ny el.
Bluethooth i varja armatur du kan mao tända släcka och dimmra hur du vill med app eller trådlös brytare med förprogramerade scenarier som du tejpar på vägg.
Du kanske behöver konsultera en elektriker om du trots LED behöver ta ut mycket effekt ur skenan.
Annars är Hidealite billigare och ser propert ut..
Tack! Verkligen värt att kolla in. Kommer installeras av elektriker då vi behöver ett nytt reglage.
 

Vesper

Rolex
Nån som kan tipsa om ett runt matbord 180-200cm i diameter? Inte i trä, men mdf, sten eller annat material, som inte kostar 40-50k.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Också haft dom stolarna. Dock sålda sedan några år. Kul att få reda på designer :)

Edit. Skulle kanske kunna vara samma exemplar?

@Fabian Har du kvar dina?

Nu har jag åter blivit med två av dessa stolar fast i svart. Blev riktigt snygga efter rengöring och infettning. Saknat de jag sålde så det var ett kul fynd.
20220105_181251-01.jpeg
 

Derix

Patek
2-Faktor

OddD

Panerai
2-Faktor
Bästa sättet att putsa till mässing?

Det finns flera husmorsknep, läs länken nedan och använd det som du har att tillgå hemma. Själv har jag kört ketchupknepet med bra resultat.



Tänk på att prova på undangömt ställe för att se hur det beter sig.
 

Lindrothh

Cartier
Hej!

Någon som på dagsbasis, eller veckobasis kör mellan Malmö och Lund? Köpt ett par String väggavlar och 1 tillhörande skåp. Märkte, som student, att det är svårare än man kunde tro att komma iväg, fixa bil och hämta. Därmed, om någon kör denna sträcka och vill hjälpa till vore det otroligt tacksam. Skälig ersättning ges givetvis!

Förstår om det kanske är fel tråd, så ta mer än gärna ned inlägget i sådana fall:)

Tack på förhand!

EDIT: Löste sig.
 
Senast ändrad:
Topp