• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora mattråden

Ciao ciao bondegatan, margherita special med buffelmozzarella, håller den på delad första plats tillsammans med dell'attores margherita som stans bästa pizza och tror jag käkat på de flesta pizzerior i stockholm med omnejd

Testade denna ikväll och tycker tyvärr den inte var något speciellt. Goda smaker, visst, men Margherita är för klent för mig, vill nog ha ruccola + parma skinka trots allt.

Barolokokt oxtunga med picklade grönsaker
9526244900_bffe1b7dd1_b.jpg

Ugnsbakad märg med kanin, hummer och tryffel
9523460337_0549d9d9ab_b.jpg

Fransk bondfågel rotisserie-stil med bakade tomater, citronaioli och bea
9526245856_3c62475784_b.jpg

Testade denna ikväll och tycker tyvärr den inte var något speciellt. Goda smaker, visst, men Margherita är för klent för mig, vill nog ha ruccola + parma skinka trots allt.
Tror det är lite var man kommer ifrån, jag löptränar väldigt mkt och har ställt om kroppen till att enbart gå på fett för att klara längre distanser så en pizza är en treat och när jag klipper en sån vill jag bara ha kolhydraterna och bästa osten, äter kött 90% av all annan tid ändå.

Premiärkörde ostronkitet jag fick i present av frugan för ett tag sen (tyvärr var kniven bra mkt sämre än min vanliga men höll god min för husefriden) till det s.k. fredagsmyset
9578943438_1e1119d56e_b.jpg

9576152217_4f542513dc_b.jpg

kände mig lite göteborg av alla rökta räkor så var tvungen att dubbelkolla att jag inte fylleköpt en breitling o byta till ett nato på 1680:an för att inte få ångest i bara farten ;)
9576157959_3b095685b1_b.jpg

Rastlös som fan igår medans jag väntade på mina paket så slängde jag in en fläskkarré i ugnen för lite sydstatsgrubb i form av Pulled Pork, satans gott blir det. Förrutom karre´n så hade jag i en redig grovhackad ingefära, 6-7 klyftor vitlok, 2 grovhackade gula lökar, en burk chipotle i adobosås, spiskummin, stjärnanis och toppade med ginger ale. Sen fick den sköta sig själv i 7-8 timmar runt 100 grader. Serverades med tortillabröd med grönsaker och ett par kalla öl. Mums!

Sommarens sista jordgubbar kokas lätt med muscovadosocker och vaniljstång. Blir perfekt att ha i frysen till dotterns födelsedagstårta i vinter... :)

20130908_103516_zpsef0124f2.jpg

Middag på flying elk igår, jobbade i gamla stan för några år sen och hatade det då men har gjort en 180graders, perfekt att kunna glida runt mellan flying, vinbaren brevid, djuret/svinet/tweed en vardagskväll, allt inom 100 meters radie.
9825725335_34171e2660_b.jpg

9825865044_0117fb1bac_b.jpg

9825705184_a19a2a9428_b.jpg

Haha, älskar global-dissandet. När jag jobbade i matsvängen så hade både "stora" och unga kocklandslaget global. Och de kunde säkert inte få annat spons (ehh) och de var galet nöjda.

Svenskt elitistiskt prylbögeri och det är bara på hemmabio-forumen som folk har "bättre" knivar och större behov än här ;-)
amu8umy5.jpg

Mortlat mig till blåsor förberedande
Dagens mat är tagine med lamm som ska puttra ett par timmar till till 8 damer.

Tryffel o svamppizza på taverna brillo till lunch

Porterhouse o entrecote på ag till middag

F-n; Yo-han lever livet!

Var på AG för några månader sedan. Schysst "hak"... ;-) Käkade "Grand crü" entrecote'n. Magisk!

Var förbi förra torsdagen m en polare för att ta några drinkar, lite tapas å en burgare i baren, men det var bara å vända i dörr'n... F-n så mycket folk! De har lyckats!!!

Tillbaka
Topp