• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora mattråden

Gjorde risotto
13492904224_b8f4539eb7_b.jpg

Här sparas det inte på löjromen! Love it! så enkelt och så fantastiskt gott. Åt en jävligt god rätt på jordärtskocka och löjrom i lördags, det är verkligen en underbar råvara!

Eller mat man inte lagat själv.
Eftersom jag är ts och jag gillar att både posta god mat jag lagat själv samt god mat någon annan lagat men jag ätit är jag helt överens om att båda varianterns är helt ok. Poängen är väl kärleken till att laga god mat/äta god mat och få den presenterad på ett aptitligt/inspirerande sätt? Inte nån jobbig socialrealism?

Låt mig illustrera:
Mat jag lagat:
13492904224_b8f4539eb7_b.jpg

Mat jag inte lagat men ätit:
13249390704_e6ea3a49c6_b.jpg

Mat du lagat:
d5c96Ou.jpg

Mat du inte lagat men ätit:
image-jpg.25941

Jag är ledsen för att du tycker instagramfilter är störande men med ditt omvittnande chefande i köket i denna tråden hoppas jag du kan ha överseende med att jag som novis ibland måste hotta upp min mat med lite filter och att vi kan mötas i vår kärlek för ätande och så kan vi förhoppningsvis tillsammans fortsätta göra detta till en inspirerande tråd om mat?

Eftersom du inte bara chefar i köket, är välartikulerad men också verkar besitta en del världsvana @JacobZ tycker jag du borde gå in och försvara dina bröder (och systrar) i den fantastiska tråden "är det ok att äta alla måltider i soffan framför tv:n?"! En riktigt spännande sak jag ramlade på under morgonens omvärldsbevakning. Du hittar den på forumet familjeliv.se precis mellan trådarna "har mitt barn ett WT-namn" och "Barn v.s. Maracas, hur mycket ska man skaka?".

"JakobZ sågs senast: Ser på tråd OT: Den stora mattråden, 15 minuter sedan"
Kämpa Jakob!!

IMAG1096.jpg

Ölmarinad till Oxfilé och en whiskysås som puttrar.

IMAG1098.jpg

Resultatet tilsammans med en hemmalagad potatisgratäng (ja, jag gillar sås)

Den godaste burgaren jag någonsin ätit. Eter en regng och slitig vecka nere i Kvarn så mötte dåvarande flickvännen mig i dörren med denna burgare, en kall bärs och tuttar. Legendary!
IMAG0786.jpg

För att vrida denna tråden tillbaka till mat. Yo-han vilka restauranger ska man inte missa om man besöker sthlm en helg. Utöver dom självklara som frantzen, Dahlgren, ego osv
Beror lite på vad man är ute efter. Frantzen är ju bäst hands down men det kostar ju också runt 8 för två.. Annars tycker jag pubologi är absolut mest prisvärt, avsmakningsmeny + vin eller ölpaket för strax över tusingen, sen kan ni glida ner på tweed för drinkar och beställa upp lite smårätter från djuret till drinkarna. AG är ju tungt pålitligt, extra kul om man kan boka chefstable och få den galna oxmärgen och grisen. Pa&co för stämning+Historik (och bra mat), napolyon på grev turegstan är bra fransk bistro, inget galet men alltid bra stämning, bra vinlista. Reggevs vid skanstull för galet bra hommus merguez med pocherat ägg till lunch, flying elk i gamla stan också bra. Oaxen slip var bra, inget galet, inte testat riktiga avsmakningskrogen.

Missa inte tweed bara om du går till pubologi och elk, 400m från båda typ och stockholms bästa drinkar/service, beställ fåtölj innan bara.
Känns lite väl.... Krystat eller vad man ska.kalla det att beställa fåtölj på ett ställe som heter tweed :) men får väl bryta ner mina fördomar om Stockholm och testa.

Jag förstår att du tycker det är tufft att vara elak på nätet! Det är dock inget jag uppskattar.

Jag gjorde en kort sammanställning på några av dina poster i mattråden, du har i lagt upp 58 bilder varav 5 var dina egna. Jag tror du förstår reflektionen om att tråden tappar sitt syfte om 91,37 % av bilderna ska bestå av mat som man inte lagat själv eller varit med att laga. Jag förstår dock inte varför du ska envisas att vara så otrevlig när du uppenbarligen har bra koll på mat och dryck, du lagar väl en del vardagsmat med antar jag? Dela med dig! Det är kul att se elitnivån som du ofta får fram i dina bilder där du käkar ute och på de bilderna där du lagat maten själv.

Du får gärna posta bilder på någon klocka du har eller bidra med kunskap till vårt härliga forum, däremot ser jag gärna att du lämnar din tuffa attityd utanför internet. (Och för dina medmänniskors skull att du låter bli att bete dig som du gör här på forumet.) Kom ihåg att det är människor bakom varje skärm och bakom varje nick, precis som i verkligheten.

Skärmavbild 2014-04-01 kl. 08.39.58.png

Läs gärna och reflektera:
https://klocksnack.se/threads/kavajer.14726/
https://klocksnack.se/threads/dömmer-du-en-person-efter-klockan.19171/

Och förresten, allt går att vända till sin fördel, det är lätt att föra fram sin talan på ett framgångsrikt sätt när du håller den grad av subjektivitet som du har.

Mat du inte lagat men ätit:
Skärmavbild 2014-04-01 kl. 09.04.32.png

Mat jag lagat och ätit:

2014-03-22 19.16.06.jpg

2013-10-22 19.15.27.jpg

Eftersom du inte bara chefar i köket, är välartikulerad men också verkar besitta en del världsvana @JacobZ tycker jag du borde gå in och försvara dina bröder (och systrar) i den fantastiska tråden "är det ok att äta alla måltider i soffan framför tv:n?"! En riktigt spännande sak jag ramlade på under morgonens omvärldsbevakning. Du hittar den på forumet familjeliv.se precis mellan trådarna "har mitt barn ett WT-namn" och "Barn v.s. Maracas, hur mycket ska man skaka?".

Jag tror nog att käka vid tv:n är hyfsat representativt för 22-åriga killar som bor själva i en studentetta.

Hoppas du får en trevlig dag Yo-Han!

Tillbaka
Topp