• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora mattråden

wltZBAf.gif

• Like
Reactions: ssl
Ser riktigt, riktigt trevligt, fint och gott ut det ni lagar dom flesta av er, och många av er verkar vara grymma som fan på att laga mat. Men ni måste börja slappna av lite :D! Känns som ni överarbetar matlagningen lite för mycket, behöver inte vara så j... komplicerat ;) för att det skall bli gott. Idag hade jag gäster här hemma och alla gick hem mätta, nöjda och belåtna, Mokej :cigar:!!!

9ad55096-3653-4b53-ac88-ec8492ddc989_zps5bb9595e.jpg

Ser riktigt, riktigt trevligt, fint och gott ut det ni lagar dom flesta av er, och många av er verkar vara grymma som fan på att laga mat. Men ni måste börja slappna av lite :D! Känns som ni överarbetar matlagningen lite för mycket, behöver inte vara så j... komplicerat ;) för att det skall bli gott.

Jag håller med dig till viss del. Det är asroligt att laga mat, men ibland säger bara hjärnan nej.
så efter en dag där jag krigat på ikea, fått trasiga saker och härjat så blev det en potatisgratäng i en kastrull (formarna var smutsiga tydligen). Ungkarlsliv på hög nivå!
20140406_185427.jpg

Från ikväll: kalvhjärta med tupplever och syrad rödlök samt forell med rom. Lagar inte mat hemma, så har fortfarande inget eget att bjuda på.

image.jpg
image.jpg

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    46.7 KB · Visningar: 84
Hur funkar sousv på det sättet, blev det jämn temp? Vill ju köpa hem ett riktigt sv bad men tjejen är inte alls sugen
Easy-peazy, kör kranvatten som bas för rätt temp, låt det stabilisera sig en stund på plattan, sen är det bara kolla tempen och ev. justera upp/ned ett halvsteg varje kvart, håller sig stabilt på +/- 1grad av måltemperatur, sv supreme o dyl är lite ott om man inte lagar varje vecka, släng hellre pengar på en ordentlig vaakumförpackare imo.

Fläskpannkaka och timern sköts förtjänstfullt av en Valjoux-kronograf. Sån här kosthållning blir det när pappa köper för mkt klockor.
image.jpg

Tillbaka
Topp