• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora mattråden

Blev lite gott käk uppe i fjällen.
Dovhjort, skjuten av polarens farsa.

image.jpg

Blev en del kalla också.

image.jpg

Eftersom jag är ts och jag gillar att både posta god mat jag lagat själv samt god mat någon annan lagat men jag ätit är jag helt överens om att båda varianterns är helt ok. Poängen är väl kärleken till att laga god mat/äta god mat och få den presenterad på ett aptitligt/inspirerande sätt? Inte nån jobbig socialrealism?

Läser man din trådstart "Verkar finnas en del hobbykockar på forumet, så, vad åt ni idag? Bilder, recept eller både och." Kan man lätt tolka det som att syftet är att presentera den mat man själv lagar, men säger du att det inte är så så är det så :) Trevlig tråd iaf.

Tycker att dom stridande kan lägga ner stridsyxan och njuta av härligheterna istället :hungry:

• Like
Reactions: ZQT
Ikväll blir det fish n chips på torsk och sötpotatispommes.
Tjejen har önskat äpple/curryremoulad med extra pickels till det så snart dags att bege sig till affären.... Igen :)
DSC_0142.JPG
Screenshot_2014-04-01-17-22-15.png

Jag gjorde en kort sammanställning på några av dina poster i mattråden, du har i lagt upp 58 bilder varav 5 var dina egna. Jag tror du förstår reflektionen om att tråden tappar sitt syfte om 91,37 % av bilderna ska bestå av mat som man inte lagat själv eller varit med att laga.

Mat du inte lagat men ätit:
Skärmavbild 2014-04-01 kl. 09.04.32.png

Mat jag lagat och ätit:

2014-03-22 19.16.06.jpg

2013-10-22 19.15.27.jpg

Hoppas du får en trevlig dag Yo-Han!

Blablabla. Gick igenom dom första 10 sidorna, 56 bilder, 14 var av sånt jag inte lagat, men kanske svårt för dig att avgöra?
Cheeseburgaren ser godare ut än din mat, poängen?

Känns lite väl.... Krystat eller vad man ska.kalla det att beställa fåtölj på ett ställe som heter tweed :) men får väl bryta ner mina fördomar om Stockholm och testa.
Låter ju lite sökt när man beskriver det men det är stockholms bästa för drinkar och service, visa lite intresse för bartendern så har du inom kort bordet fullt med kompade drinkar från hans experimentverkstad bakom baren, finns mycket sjukt där som kräftvodka lagrad i ett år, konstiga absintshots mm.. Mycket bra och en del mindre bra men alltid intressant. Djuret ligger ju på bottenvåningen så du kan även beställa upp käk därifrån eller gå en trappa upp till innergården under sommaren då dom kör svinet med sous-videat fläsk snabbt grillat för en väldigt rimlig peng.

Ber såklart om ursäkt i förhand till alla nedtonade konnässörer som kör lv weekendbags som vardagsväska för mina vulgära och smaklösa instagramfilter.

Tillbaka
Topp