Om vi snackar icke-traditionellt är Ligurisk Kyckling grymt gott!Tips med recept till påskmiddagen ikväll. Behöver ej vara superfancy
Mvh och gladpåsk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om vi snackar icke-traditionellt är Ligurisk Kyckling grymt gott!Tips med recept till påskmiddagen ikväll. Behöver ej vara superfancy
Mvh och gladpåsk.
Kör du det i gastrobleck på lågtemp?
Fin sallad, den ska jag testa!Ruggigt god sallad som är lätt att tillaga tar MAX 10min, godast blir det att äta den dagen efter då den fått stå och dragit sig lite. Funkar precis som den är, eller så kan du ha den till rött kött i olika dess lag, eller vit kött (kyckling), och då allra helst grillat.
Till denna sallad behöver du!
2 burkar/förpackningar ca: 700-800g Smörbönor, kan vara svårt att hitta, så det går lika bra med stora vita bönor.
1 äpple.
En lagom stor röd paprika.
En halv eller en hel purjolök beroende på storlek.
Solroskärnor, 1 1/2 dl, eller efter tycke och smak.
Gräslök kan du ta en halv knippe, eller mer beroende på tycke och smak.
1 1/2 dl rapsolja, men går säkert lika bra med olivolja. jag använder rapsolja för att den inte har lika karakteristisk smak som oliven.
1/2 dl Balsam vinäger blir bra, men man kan ha både mer eller mindre om man vill det, allt efter tycke smak bara.
Vitlök pressad eller mycket finskuren, sätter inget antal lökar, ta så många som ni tycker känns OK.
Smaka av med salt, peppar och italiensk salladskrydda.
Lägg smörbönorna i en bunke, skiva ner purjolök, paprika och äpple i lagom små bitar, jag tillsätter även solrosfröna, personligen blandar jag ihop oljan, balsam vinägern och vitlöken för sig, som jag sedan heller över salladen, blanda runt några varv så allt blir blött. Nu kan du börja smaka av med saltet, pepparn och den Italienska salladskryddan.
Mmm...nu är det klart att ätas, enjoy !!!
Smörbönor eller som den även kan kallas, Stora Vita Bönor här från Zeta, dom använder jag.
Beytin på Amidas är fantastiskt god!
Ser gott ut, men vad är det?
Hackat kolgrillat lammkött i smördegsrulle
Riktigt mindfuck när jag först såg bilden. Ja tänkte hur i helvete har han tagit det där kortet, med sin tredje arm eller rockar han Go Pro runt bröstet!?
Riktigt mindfuck när jag först såg bilden. Ja tänkte hur i helvete har han tagit det där kortet, med sin tredje arm eller rockar han Go Pro runt bröstet!?
Därav total haveri i hjärnan!Två vänsterhänder dessutom