Drygt 300g för 800g AnkaBjud på en bit först så kan vi snacka recept sen
En sak jag dock är intresserad av är hur mkt salt per 100g!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Drygt 300g för 800g AnkaBjud på en bit först så kan vi snacka recept sen
Så jävla bra! Uppdatera vad du käkar å!
Käkade lunch där igår.Så jävla bra! Uppdatera vad du käkar å!
Minns dem från när jag där i förra hösten, så jävla godaKäkade lunch där igår.
Biffen med avokado och filén med tryffel, lök och potatis.
Helt ärligt så var Madelenekakaorna till kaffet det bästa.
Dom var helt perfekta
Skickar mina (Global) till knivbrev.Kanske lite OT...men de som inte slipar kockknivarna själva, vart brukar ni lämna in? (Stockholm)
Mattias Dahlgren matbarenVart är det någonstans?
Bjud på en bit först så kan vi snacka recept sen
Resultatet! Drömgott
ser fräscht ut
Långa, rotselleri, blomkål, soya, brynt smör, lök och anyapotatis.
En dagens lunchfisk jag hade förra veckan i en lite lägre prisklass än Dahlgren
Resultatet! Drömgott
Resultatet! Drömgott
Nope första gången nu! Ska definitivt experimentera vidareSer grymt ut. Testat på något annat än anka?
För receptet hade jag 800g ankbröst (två stycken feta och fina), med fettkappan på!Tar gärna recept på det tack! Ser riktigt fint ut!
Verkar spännande, men varför kappan neråt?För receptet hade jag 800g ankbröst (två stycken feta och fina), med fettkappan på!
Blanda 300g flingsalt med 250g muskovadosocker, svartpeppar, 5 krossade enbär, och rökt paprikapulver
Fördela saltblandningen i fyra
Ta ett ark plastfolie och placera en fjärdedel av saltet i bottnen, lägg på ankan med fettkappan nedåt. Fördela över en fjärdedel till av saltet, packa in det lite, och vira in ankan så tajt du orkar. Repetera med det andra bröstet.
Lägg sen ankan i en zippoplatspåse och placera den med fettkappan nedåt i kylskåp i mellan 7 och 9 dagar. Efter den tiden tar man ut den, skrapar av saltet och baddar med hushållspapper. Sen är det vara att skära tunnt och använda som prosciutto i allmänhet Jag ska även göra carbonara på den ikväll, samt en förrätt med syrlig apelsinsås
Vore kul med lite sill recept
Jag och pappa ger varandra varsin burk vid jul som en liten intern tävling
Efter ca 16 varianter börjar man få slut på fantasi....
ärligt talat vet jag inte, jag följde bara instruktionerna till receptetVerkar spännande, men varför kappan neråt?
Jag kan väl tycka att kappan ska ligga upp, bör väl fälta ut fett genom köttet och göra det smakrikare. Måste testaärligt talat vet jag inte, jag följde bara instruktionerna till receptet
Dela med dig sen, nya trenden på KS kan bli chark Jag ska testa med nötkött snart, vilken stycken skulle passa bäst tro?Jag kan väl tycka att kappan ska ligga upp, bör väl fälta ut fett genom köttet och göra det smakrikare. Måste testa
Jag ska testa nötbiff med en fet kappa.Dela med dig sen, nya trenden på KS kan bli chark Jag ska testa med nötkött snart, vilken stycken skulle passa bäst tro?
Har tyvärr inga på rak men ansvaret går runt i familjen och snart är det vår tur. Lust att bjuda på ett recept
En köttbit är väl aldrig fel?Okej, nu är jag lat som inte orkar googla. Tips på gott käk till middag som inte kräver så mycket ansträngning?
Haha vart en carbonaraEn köttbit är väl aldrig fel?
Annars någon schysst pasta-rätt? Carbonara är ju enkelt