• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora och radiostyrda tråden!

Vart mycket annat så inte fått tummen ur att köra på ett par månader, men idag hade jag en ledig dag mitt i veckan så passade på att ta en kort sväng!
LouiseRC Griffin-däcken funkade över förväntan, köpte dem mest för att de var snygga😅
Min mobilkamera sjunger på sista versen så få bilder av halvdan kvalitet...

@roosterman bra val bra däck!
20220913_124854.jpg

Bilagor

• 20220913_124840.jpg
    20220913_124840.jpg
    1.4 MB · Visningar: 6
  • 20220913_125559.jpg
    20220913_125559.jpg
    1.4 MB · Visningar: 5
Vad har du gjort för moddar på den? 🙂
2F95EF27-A618-4B2A-A717-1B485C54FDA5.jpeg
3C512A3F-7FF2-4E0E-9993-9D55FD3D492F.jpeg
2449EC1E-A144-44D6-9620-C030F0A89934.jpeg
B43784EC-3594-4A54-988F-F0A6AEC9346C.jpeg

Se nedan lista!
1: Klippt till skärmarna så att däcken inte har tar i lika mycket
2: Monterat batteriet enligt bilden samt tagit bort batterihållaren, allt för att få vikten på framhjulen
3: Vänt på fälgarna för att få lite mer spårvidd, detta är gjort genom att superlimma fast hexen på ”framsidan” av fälgarna (hoppas att det makes sense). Detta möjliggjorde även att jag kunna placera svartlackerade brickor i fälgarna för ökad vikt på framhjulen
4: Satt stripes på fjädringen för att få bättre preload, vet dock ej hur mycket detta har hjälpt
5: Tagit bort fjädern i servosavern och ersatt denna med en bricka, enorm skillnad för snabbheten i styrningen. Detta gör dock att servot slits snabbare.
6: Tagit bort stötfångarna bak/fram för bättre ”klättringsvinkel”

Funktion har gått före utseende haha, tanken är att antingen maxa denna med delar från Injora eller att direkt köpa en TRX4 Sport :)

Ingen dålig uppgradering där 😁 Lite customlackering på karossen utöver det så blir den en redig liten värsting😍
Ja det är lite prylar hehe 🥳
Det är tanken, jag delar bilen med en polare & färgval/lackering ligger på honom!

Annan kul grej är att de nya fälgarna tillsammans väger nästan lika mycket som bilen, 47g styck. Är lite orolig över att motorn/servon inte kommer orka 😅

Ja det är lite prylar hehe 🥳
Det är tanken, jag delar bilen med en polare & färgval/lackering ligger på honom!

Annan kul grej är att de nya fälgarna tillsammans väger nästan lika mycket som bilen, 47g styck. Är lite orolig över att motorn/servon inte kommer orka 😅
Det blir en liten dunderklump mao😁
Måste komma igång och köra lite snart. Har vart för mycket annat ett tag nu.. Iofs kommer jag snart ha 165m2 tomt garage man kan leka i under vintern😃

Den var rätt färdigbyggd när jag köpte den. Det är en builders-kit-bil från början. Jag har plockat på den mer lyse, has-skydd, lite andra hjul och skärmbreddare bak. Den såg oproportionerlig ut utan😃
Ah fattar, små saker gör stor skillnad! Riktigt fin bil iallafall 👍🏻
Jag velar mellan en Rustler 4X4 VXL och en TRX4 Sport, vill olika dag till dag haha 😅

Jag har ägt en RC bil på typ 25 år men har kikat in här i tråden då och då för suget har kommit tillbaka.
Har två små grabbar hemma, 4 och 2 år. Snubblade på Traxxas nysläpp TRX 4M i skala 1:18, det måste väl ändå vara en klockren julklapp till en 4-åring (och så en till pappa förstås).
Crawler känns lämpligt då det inte går så fort = lagom fart att kontrollera för en 4-åring, och sannolikt håller det ihop lite bättre.
För mig som är novis och inte vill skruva känns ett färdigt paket smidigt också. Även tilltalande prislapp från en erkänd tillverkare. Känns som vi borde kunna ha kul ihop med varsin sån?
Jag har tittat på TRX-4 / sport till mig själv också då en polare har ett par av dessa men jag lär inte gå ut själ och köra RC-bil så det är nog bara overkill för stunden.
Tankar, andra alternativ?

Jag har ägt en RC bil på typ 25 år men har kikat in här i tråden då och då för suget har kommit tillbaka.
Har två små grabbar hemma, 4 och 2 år. Snubblade på Traxxas nysläpp TRX 4M i skala 1:18, det måste väl ändå vara en klockren julklapp till en 4-åring (och så en till pappa förstås).
Crawler känns lämpligt då det inte går så fort = lagom fart att kontrollera för en 4-åring, och sannolikt håller det ihop lite bättre.
För mig som är novis och inte vill skruva känns ett färdigt paket smidigt också. Även tilltalande prislapp från en erkänd tillverkare. Känns som vi borde kunna ha kul ihop med varsin sån?
Jag har tittat på TRX-4 / sport till mig själv också då en polare har ett par av dessa men jag lär inte gå ut själ och köra RC-bil så det är nog bara overkill för stunden.
Tankar, andra alternativ?
Jag slår ett slag för Axial Scx24, samma typ som Traxxas. https://www.autopartner.se/bilar/axial/scx24

Det roliga med dessa är att de är lätta och billiga att bygga om, delar köps tillexempel från Injora: https://www.injora.com/collections/scx24-upgrades

Jag passar på att lägga in en bild på min som är väldigt moddad (hehe)
A123003B-4933-4370-90D7-DD75F1DAFCE4.jpeg

Jag slår ett slag för Axial Scx24, samma typ som Traxxas. https://www.autopartner.se/bilar/axial/scx24

Det roliga med dessa är att de är lätta och billiga att bygga om, delar köps tillexempel från Injora: https://www.injora.com/collections/scx24-upgrades

Jag passar på att lägga in en bild på min som är väldigt moddad (hehe)
A123003B-4933-4370-90D7-DD75F1DAFCE4.jpeg
Jo, den har jag sett :)
Kikade på länken du lagt upp med 20% rabatt också. Såg även att Kyosho har Mini-Z 4x4 i 1:24. Sen började googlandet, lite youtube och vips hittade jag Traxxas nya bil i skala 1:18. Tror jag lockas lite av att den är något större. De verkar också ha preppat med en del delar att modda med från start om andan faller på.

Kikade på länken du lagt upp med 20% rabatt också. Såg även att Kyosho har Mini-Z 4x4 i 1:24. Sen började googlandet, lite youtube och vips hittade jag Traxxas nya bil i skala 1:18. Tror jag lockas lite av att den är något större. De verkar också ha preppat med en del delar att modda med från start om andan faller på.
Crawler är perfekt för knodden att lära sig köra med. Hade kompisens två grabbar här i helgen, 8 resp 5år.
Dom körde crawlers för glatta livet. 😁
Och klättrade på några andra av mina bilar😆
IMG_20221016_144754.jpg

Du hoppade ner i the rabbit hole alltså 😉
Traxxas gör ju erkänt bra grejer, så det blir nog en toppen julklapp 👍🏻

Tillbaka
Topp