Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag kör originaldämpare på min TRX-4 (och alla mina andra crawlers för den delen), har tyckt de har funkat jättebra för den körning jag görNi som kör TRX4 (och de bilarna), vilka dämpare tycker ni är bäst sett till slaglängd? Jag testade några från lokala RC butiken (kommer inte ihåg vad de heter) som var 20mm längre än original men slaglängden var samma som original. Jag vill ha så korta dämpare med så lång slaglängd som möjligt. Ride heighten blev bara väldigt hög fast med samma slagläng vilket inte gav mig något.
Samma med min Axial. Original på den oxå. Längst fjädringsväg, Köpte en uppsättning med samma längd, men dom hade bara hälften så lång fjädringsväg, så dom blev lagda åt sidan direkt.....Ni som kör TRX4 (och de bilarna), vilka dämpare tycker ni är bäst sett till slaglängd? Jag testade några från lokala RC butiken (kommer inte ihåg vad de heter) som var 20mm längre än original men slaglängden var samma som original. Jag vill ha så korta dämpare med så lång slaglängd som möjligt. Ride heighten blev bara väldigt hög fast med samma slagläng vilket inte gav mig något.
Det var precis det jag upptäckte också. Riktigt dåligt att få kortare fjädringslängd på en längre dämpare. Samma här! Original åkte på direkt efter jag kört en runda.Samma med min Axial. Original på den oxå. Längst fjädringsväg, Köpte en uppsättning med samma längd, men dom hade bara hälften så lång fjädringsväg, så dom blev lagda åt sidan direkt.....
Vad har du för SCX10? Kaross alltsåDet var precis det jag upptäckte också. Riktigt dåligt att få kortare fjädringslängd på en längre dämpare. Samma här! Original åkte på direkt efter jag kört en runda.
På min Axial SCX10 II kan jag inte köra originaldämparna då jag höjt bilen och experimenterat med olika storlek på däck, olika vikter osv för att få en så kompetent bil som möjligt. Originaldämparna är förkorta som den är nu. Jag får se om jag lyckas hitta något vettigt! Är förövrigt väldigt nöjd med SCX10:an förutom dämparna där jag vill ha längre slaglängd. Tar däcken inte i på innerskärmarna vid max flex är det för kort fjädringsväg
TRX4:an får vara original! Det är roligt att kunna variera körningen då TRX4:an beter sig mer som en riktigt bil medan SCX10:an är betydligt mer kompetent än en vanlig bil.
Jag har en RubiconVad har du för SCX10? Kaross alltså
Sök på "rc crawling" på FB och gå med i nån av grupperna som är närmast dig och se om du kan få testa en bil när det är något "event"Var och kollade på TRX Defendern idag, jäklar vad fin den är! Den enda som hindrar mig är rädslan för att det inte ska bara så roligt som jag tänker mig.. någon som kan ge lite input? (vet att frågan är lite flummig haha)
Topp, tack för tipset!Sök på "rc crawling" på FB och gå med i nån av grupperna som är närmast dig och se om du kan få testa en bil när det är något "event"
Östergötland.Ni som crawlar.. Var i landet håller ni till?? Själv finns jag i sydöstraste Småland.
Tänkte om det nån gång framöver gick att fixa nån KS-körning kanske
Jag stod i valet och kvalet och tänkte att jag var i behov av de två växlarna. Men till slut valde jag sporten efter devisen "färre saker som kan krångla". Och jag är inte lockad av allt skala-enligt. Priset var till viss del en faktor också.Vad säger panelen, ska man köra på defendern eller ”nöja” sig med sporten? Jag kommer enbart att använda den för att crawla..
Människobyn/TokholmNi som crawlar.. Var i landet håller ni till?? Själv finns jag i sydöstraste Småland.
Tänkte om det nån gång framöver gick att fixa nån KS-körning kanske
Precis det tänket som jag också är inne på, mindre saker som kan gå sönder och behovet av växel och låsning känns inte särkilt stort.Jag stod i valet och kvalet och tänkte att jag var i behov av de två växlarna. Men till slut valde jag sporten efter devisen "färre saker som kan krångla". Och jag är inte lockad av allt skala-enligt. Priset var till viss del en faktor också.
Jag har drevat ner den så att den blir långsammare (typ snabb promenadtakt) men starkare.
Ja, jag är nöjd med den. Och med tanke på hur jag kör så skulle jag inte ville ha en pimpad Defender eller liknande (även om de är väldigt finns att se på).Precis det tänket som jag också är inne på, mindre saker som kan gå sönder och behovet av växel och låsning känns inte särkilt stort.
Smart att dreva ner den, gjorde det stor skillnad?
Är du nöjd med den?
Ja för detta så tänker jag också att funktion går före utseende. Har också läst att sporten har lägre tyngdpunkt osvJa, jag är nöjd med den. Och med tanke på hur jag kör så skulle jag inte ville ha en pimpad Defender eller liknande (även om de är väldigt finns att se på).
Att dreva ner tar ju bort lite av möjligheten att "köra bus", men jag hade en motor som brann upp (kanske för mycket bus i mossig skog...) så då satsade jag på mindre bus och mer klättring
Ett par mil norr om GöteborgNi som crawlar.. Var i landet håller ni till?? Själv finns jag i sydöstraste Småland.
Tänkte om det nån gång framöver gick att fixa nån KS-körning kanske
Så jäkla knepigt detta.. har hittat en nästan sprillans ny Blazer med dubbla batterier & laddare som jag kan få för 5.5k bara en tidsfråga innan jag tvångsmässigt köper en hehEtt par mil norr om Göteborg
@xuper hade jag nöjt mig med en crawler hade jag gått på en sport!
Min Bronco får mest köra "trail" och se snygg ut på kort, medan min HPI Venture får agera mer bergs-get