• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora och radiostyrda tråden!

Du hoppade ner i the rabbit hole alltså 😉
Traxxas gör ju erkänt bra grejer, så det blir nog en toppen julklapp 👍🏻
Du vill inte veta hur mkt lego jag köpt sen vi fick barn ;), perfect excuse.
Jag vet att även detta kan bli rätt dyrt, men vi börjar smått och så får jag se om jag får barnen med mig eller ej.
Polarn har gått helt bananas sen han fick barn, har nog uppåt 15 bilar, men hans son är sju år.
 
Kände att det var dags för gula faran att få en kompis ☺️
D9C4C681-3954-4CEE-AA74-C560E5140D36.jpeg
 
Jag hade uppfattat det som att de inte skulle börja skeppa ut dem som sålts på nätet förrän den 19e Dec? Vilken butik köpte du ifrån så får jag kolla med dem. Vore gött å beställa nu så man får lite större chans att julklapparna faktiskt hinner fram till jul. Med utgångsort Örebro så tror jag inte att den säljs lokalt i närheten.
 
Jag hade uppfattat det som att de inte skulle börja skeppa ut dem som sålts på nätet förrän den 19e Dec? Vilken butik köpte du ifrån så får jag kolla med dem. Vore gött å beställa nu så man får lite större chans att julklapparna faktiskt hinner fram till jul. Med utgångsort Örebro så tror jag inte att den säljs lokalt i närheten.
Beställde från kullagergrossisten, bokade typ samma dag som den släpptes för bokning så vet inte om det spelade nån roll 🤔

Närmsta rc-butik till Örebro jag kommer på rakt av är väl autopartner i Eskilstuna
 
Senast ändrad:
Jag intalade mig själv att jag inte skulle köpa en SCX24 för att jag bara skulle gå all in på att köpa alla options.

Sen köpte jag mig en TRX-4M istället och har redan börjat trilla in options trots att jag egentligen knappt hunnit testa den ordentligt... 🙄
Har sedan innan satt på hjulhex i mässing, och idag dök det upp diffkåpor i mässing och en kullagersats från Injora/Amazon. Dessa åker dock inte på förrän jag fått drevsatsen för den lägre utväxlingen så jag slipper riva växellådan två gånger.
20221222_201139.jpg
 
Vad kul att det finns så många galna intressetrådar här på KS!
Jag har pysslat med radiostyrt i mer än 30 år, allt från bilar till helikopter. Jag tävlade i 1:8 nitrobuggy i början av 90-talet, och den sista tävlingsbilen finns kvar här hemma. Det är en fransk Laro med en Mondial 3.5cc Linopreppad motor.

Mitt senaste bygge var den här helikoptern. En SAB Goblin 700 som konverterades till bensin + extra allt. Motor TRM 31cc, ca 11 hk. Flygklar vikt ca 6,5 kg, rotordiameter 1,6 meter.
Helikoptern är såld sedan länge och hobbyn ligger på is på obestämd tid. Kvar finns ett par flygplan, varav ett aldrig har varit i luften.

322822699_3366589006887509_2036690876495209789_n.jpg


goblin 700.jpg
 
Senast ändrad:
Autopartner imponerade inte den här gången.

Att skriva att en produkt finns i lager på hemsidan, sen skriva att det rör sig om ett "externt lager" när jag frågade varför min order inte skickats på en vecka när det handlar om en tillverkares grossistlager i Frankrike är på gränsen till falsk marknadsföring...
Nu var det förvisso ingen dyrt jag beställt men ändock.
 
Autopartner imponerade inte den här gången.

Att skriva att en produkt finns i lager på hemsidan, sen skriva att det rör sig om ett "externt lager" när jag frågade varför min order inte skickats på en vecka när det handlar om en tillverkares grossistlager i Frankrike är på gränsen till falsk marknadsföring...
Nu var det förvisso ingen dyrt jag beställt men ändock.
Har dessvärre råkat ut för samma sak ett par gånger när jag beställt reservdelar till helikopter och liknande :(
 
Fick bli ett grönt styrstag också!
Bra sugen på de gröna stötdämparna och gröna drivaxlarna, gröna motor-kylflänsen och gröna servofästet också men börjar bli dyrare än bilen i sig var nu... 😂

20230120_002424.jpg
20230120_002401.jpg
 

Bilagor

  • 20230120_002302.jpg
    20230120_002302.jpg
    624 KB · Visningar: 2
  • 20230120_002325.jpg
    20230120_002325.jpg
    743.2 KB · Visningar: 2
Egentligen rätt dyrt för lite plywood och en matta, men kunde inte låta bli att beställa en 1:18 crawler bana...
Nu ska jag försöka övertala sambon att hon också behöver en bil så vi kan köra ihop!
Katten är däremot inte imponerad!

Och som redan konstaterat flertalet gånger: livsfarligt med dessa mini-crawlers och alla options!
Mer mässing på gång från Amazon och ett par till Traxxas original-options i grön aluminium från svenska handlare... och sitter redan och funderar på att beställa ytterligare prylar från Amazon för drygt 1500kr. Behövs det? Nej, men det är förbannat beroendeframkallande kul att uppgradera bara för sakens skull... 😂
20230228_143257.jpg
 
Egentligen rätt dyrt för lite plywood och en matta, men kunde inte låta bli att beställa en 1:18 crawler bana...
Nu ska jag försöka övertala sambon att hon också behöver en bil så vi kan köra ihop!
Katten är däremot inte imponerad!

Och som redan konstaterat flertalet gånger: livsfarligt med dessa mini-crawlers och alla options!
Mer mässing på gång från Amazon och ett par till Traxxas original-options i grön aluminium från svenska handlare... och sitter redan och funderar på att beställa ytterligare prylar från Amazon för drygt 1500kr. Behövs det? Nej, men det är förbannat beroendeframkallande kul att uppgradera bara för sakens skull... 😂
20230228_143257.jpg
Kul bana ändå. Bra till barnkalas och andra happenings.
 
Egentligen rätt dyrt för lite plywood och en matta, men kunde inte låta bli att beställa en 1:18 crawler bana...
Nu ska jag försöka övertala sambon att hon också behöver en bil så vi kan köra ihop!
Katten är däremot inte imponerad!

Och som redan konstaterat flertalet gånger: livsfarligt med dessa mini-crawlers och alla options!
Mer mässing på gång från Amazon och ett par till Traxxas original-options i grön aluminium från svenska handlare... och sitter redan och funderar på att beställa ytterligare prylar från Amazon för drygt 1500kr. Behövs det? Nej, men det är förbannat beroendeframkallande kul att uppgradera bara för sakens skull... 😂
20230228_143257.jpg
Har aldrig direkt varit jätte imponerad av crawler men ju äldre man blir ju mer lockad blir man, grabben på snart 2 tycker de e skitkul när man kör rc så akut köpte nån på biltema haha..
 
Har aldrig direkt varit jätte imponerad av crawler men ju äldre man blir ju mer lockad blir man, grabben på snart 2 tycker de e skitkul när man kör rc så akut köpte nån på biltema haha..
Var inte heller övertygad om crawler när det först började dyka upp men efter att ha köpt en bara för att min kompis köpte en så vart jag såld! Mycket körtid per laddning, "alla" kan köra, man kan köra mer eller mindre vart helst osv.
Hållt på med rc i snart 25år i olika former, och utöver "racing-rc" med touring-bilar är crawler det jag haft mest kul med!
 
Var inte heller övertygad om crawler när det först började dyka upp men efter att ha köpt en bara för att min kompis köpte en så vart jag såld! Mycket körtid per laddning, "alla" kan köra, man kan köra mer eller mindre vart helst osv.
Hållt på med rc i snart 25år i olika former, och utöver "racing-rc" med touring-bilar är crawler det jag haft mest kul med!
Verkar inte va sånt dyrt insteg heller
 
Tillbaka
Topp